دانلود و خرید کتاب پایان پیمان شکنی موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پایان پیمان شکنی اثر موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام

کتاب پایان پیمان شکنی

معرفی کتاب پایان پیمان شکنی

کتاب پایان پیمان شکنی که به همت موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام منتشر شده است یکی از کتاب‌های مجموعه پله پله تا ملاقات خدا از انتشارات سدید است که با هدف ترویج ارزش‌های اخلاقی اسلام منتشر می‌شود.

مجموعه پیش رو که با اقتباس از بیت مشهور مولوی «پله پله تا ملاقات خدا» نام گرفته، درباره اخلاق اسلامی است. این مجموعه سعی در جبران کمبود منابع معتبر و متقن برای تعالیم اسلام ناب به خصوص برای مخاطبان دانشجو و طلبه نموده است. به این طریق که با تکیه بر منابع اسلامی و با نگاه اسلام ناب محمدی، تعالیم و دستورات اخلاقی اسلام را در قالبی زیبا به مخاطب ارائه کرده است.

مجموعه مباحث «پله‌ پله تا ملاقات خدا» سال‌ها پیش به‌عنوان متن درس اخلاق دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام تدوین شد. در آن سال‌ها مباحث این کتاب به‌صورت روزانه بر روی برگه‌هایی عرضه می‌شد و اکنون انتشارات سدید آن‌ها را در اختیار علاقه‌مندان به مباحث اخلاق اسلامی قرار داده است.

هدف این کتاب، به پیروی از آیات و روایات اخلاقی، آن اسـت کـه مخاطـب را ابتـدا بـه تأمـل در موضوعـات اخلاقی و همچنیـن تفکـر در ضعف‌هـا و لغزشهـای شـخصی خـود فـرا بخوانـد و در مرحلـه بعـد بـا پیشـنهادهای جزئـی، زمینـه را برای عمل به تعالیم اخلاقی مرتبط و شایسـته فراهم کند.

کتاب پایان پیمان شکنی درباره نگاهی اخلاقی به عهد و پیمان است. 

خواندن مجموعه پله پله تا ملاقات خدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتب مذهبی و اخلاقی مخاطبان این مجموعه‌اند. 

بخشی از کتاب پایان پیمان شکنی

اگر از خیانت ناشی از خباثت گفتیم، مشابه آن می‌شود پیمان‌شکنی ناشی از خباثت! حکایت و داستان‌های آن را در صفحات بعد ملاحظه خواهید کرد. اما توضیح مختصر این‌که بعضی‌ها از اول که قول می‌دهند، بنا ندارند به قولشان عمل کنند. یعنی به دروغ پیمان می‌بندند و قول می‌دهند که فلان کار را انجام می‌دهند تا به منافعی برسند و به انجام آن کار هم ملتزم نیستند. یا اگر از اول چنین قصدی نداشتند، به محض این‌که منافعشان ایجاب کند، می‌زنند زیر تمام قول و قرارها، و هر چند زشتی عمل خود را هم می‌فهمند آن را یک جور توجیه می‌کنند.

پیمان‌شکنی ناشی از غفلت هم معلوم است یعنی چه. یعنی شخص آن پیمان‌شکنی را عمداً انجام نمی‌دهد، اما به هر حال عامل آن، کوتاهی، فراموشی یا سوء تدبیر قبلی شخص است. مثل این‌که شخص قرار ملاقاتی را یادداشت نکند و بعداً یادش برود و سر آن قرار حاضر نشود.

*

اضطرار هم می‌تواند علت نقض عهد بشود. البته در این‌جا هم مانند بحث امانتداری، مراد، اضطرارهای ادعایی است نه اضطرار واقعی. زیرا اصلاً در حالت اضطرار واقعی، تکالیف افراد برداشته می‌شود. مثل این‌که به فرمودهٔ قرآن کریم شخص برای حفظ جان خود می‌تواند از گوشت مردار بخورد و تکلیف حرمت آن گوشت برداشته می‌شود. 

احادیثی هم در این زمینه داریم که از همه مشهورتر، حدیث رفع است که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: نه چیز از امت من برداشته شده است، از جمله آن‌چه در انجام آن ناچار و مضطر شوند. رُفِعَ عَنْ أُمَّتِی تِسْعٌ... وَ مَا اضْطُرُّوا إِلَیْه. (تحف العقول، ص ۵۰) 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۸۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان