دانلود و خرید کتاب درک خرد؛ منابع، علم و جامعه وارن اس. براون ترجمه حسین رضاسلطانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درک خرد؛ منابع، علم و جامعه اثر وارن اس. براون

کتاب درک خرد؛ منابع، علم و جامعه

معرفی کتاب درک خرد؛ منابع، علم و جامعه

کتاب درک خرد؛ منابع، علم و جامعه اثری از  وارن اس. براون است که با ترجمه بهزاد شوقی، حسین رضا سلطانی و رقیه نژادی پیله رود می‌خوانید. این اثر در سه بخش، به معرفی خرد، خرد به عنوان علم و همچنین عوامل موثر بر آموزش خرد می‌پردازد.

درباره کتاب درک خرد؛ منابع، علم و جامعه

کتاب درک خرد؛ منابع، علم و جامعه کتابی است درباره خرد که البته شامل گستره وسیعی از موضوعات مرتبط با خرد می‌شود. بخش اول کتاب که منابع خرد نام دارد، به ادبیات خرد از کتاب مقدس، ضرب‌المثل‌های فرهنگ رسمی آفریقا و نقش ضرب‌المثل‌ها در زندگی سیاسی می‌پردازد. در بخش دوم کتاب با عنوان علم خرد، با تکامل توانایی‌های اخلاقی، نقایص شناختی و رفتاری در بیماران دچار آسیب مغزی، یادگیری زبان غیرادبی و نقش تخصص و مهارت در خرد آشنا می‌شویم و بخش سوم به یادگیری خرد اختصاص دارد و عوامل مختلفی را که در آموزش خرد موثر هستند بررسی می‌کند: عواملی مانند حفظ ضرب‌المثل‌ها، احساسات و دربستگی‌های عاطفی به بزرگ‌ترها، همانندی اخلاقی و مذهب. جالبتر این است که در هر فصل با تعریف و مفهومی جدید از خرد آشنا می‌شویم که بازه گسترده‌ای دارد.

کتاب درک خرد؛ منابع، علم و جامعه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب درک خرد؛ منابع، علم و جامعه، کتابی است برای اینکه درک خود را از این مفهوم بالا ببریم و همچنین با منابعی آشنا شویم که به ما در فهم بهتر آن کمک می‌کند. بنابراین اگر به مطالعه پیرامون این موضوع علاقه‌مندید، این کتاب بهترین انتخاب برای شما است. 

بخشی از کتاب درک خرد؛ منابع، علم و جامعه

پروفسور گلدینگی در مقاله‌اش می‌پرسد چرا امثال عهد عتیق گاهی مفید واقع نمی‌شوند؟ او می‌توانست به این فهرست امثال عیسی، حکیم آفریقایی و مادربزرگم از اوکلاهما را بیفزاید، علی‌الخصوص چرا خرد در مواجهه با مرگ و رنج مفید واقع نمی‌شود؟ این مقاله با ذکر اظهارات متناقض نمای نویسنده‌ی کتاب جامعه آغاز می‌شود. واعظ می‌تواند فکر کند مرده‌ای که قبلاً مرده است خوش‌اقبال تر از زنده است و می‌گوید یک سگ زنده بهتر از یک شیر مرده است. چطور این سخنان خردمندانه را باید با هم بکار برد؟ منظور حکیم در نهایت کدام سخن است؟ یا آیا نویسنده در اشتباه است؟ خیر. کاری که کتاب جامعه انجام می‌دهد اندیشیدن به شواهد تجربی است و شواهد مستلزم این هستند که پارادوکس اساسی زندگی شناخته شود: در اوج مرگ در زندگی گرفتار می‌شویم.

از یک سو، موهبت زندگی را تجربه می‌کنیم و از ارزشش شگفت‌زده می‌شویم. دیدگاه فصل پروفسور برگانت همین است و وقتی به زندگی نظاره می‌کنیم با پاسخ‌هایی برای شگفتی زندگی مواجه می‌شویم اگر چه نه تمام پاسخ‌ها. اما از سوی دیگر پوچی زندگی را نیز می‌بینیم و باید به آن ارزیابی منفی دهیم که شایسته‌ی آن است. زندگی با ترس باورنکردنی و لذت غیرقابل وصفش با ماست و کار خرد است که هم زمان این مشاهدات تجربی را بدون غلبه‌ی یکی بر دیگری در کنار هم نگه دارد. نویسنده‌ی کتاب جامعه درست مثل نویسنده‌ی کتاب ایوب ندای دیالکتیک خرد را می‌شنود. بنابراین آن‌ها هم ارزیابی منفی و هم قضاوت مثبتی مهیا دارند. روی‌هم‌رفته زندگی این است!

ما در عصری زندگی می‌کنیم که خرد بسیار متناقض نما به نظر می‌رسد. با آغاز سال ۲۰۰۰ نظرسنجی‌ها به ما می‌گویند مردم آمریکا سیاست‌های اجتماعی رئیس‌جمهور کلینتون را دوست دارند درحالی‌که از اخلاق شخصیش تنفر دارند. پس پاسخ صحیح چیست؟ شیمی درمانی زندگی را طولانی می‌کند اما ارزشش را به خطر می‌اندازد. بسیاری باید میان استفاده از آن یا عدم استفاده از آن انتخاب کنند. این نمی‌گوید پاسخی بدیهی است یا بهترین پاسخ خواهد بود. می‌دانیم دست کم در این زندگی غالباً انسان‌های خوب زود می‌میرند اما بد گمان شدن و گفتن این مطلب نیز کفایت نمی‌کند، بخورید و بیاشامید چون فردا خواهیم مرد. آنچه نیاز است تمییز است. سخنان خردمندانه به خوانندگانشان نتایج به‌یادماندنی بر اساس تجارب واقعی زندگی می‌دهند. بنابراین، می‌توانند معلم ما باشند. باوجوداین، امثال خرد هرگز بدیهی نیستند و توسط هر ابلهی بکار می‌روند. کاربرد خردمندانه‌ی خرد در زندگی مستلزم خرد است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۹۵ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۹۵ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان