دانلود و خرید کتاب آزناوور به قلم آزناوور شارل آزناوور ترجمه ایساک یونانسیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آزناوور به قلم آزناوور اثر شارل آزناوور

کتاب آزناوور به قلم آزناوور

معرفی کتاب آزناوور به قلم آزناوور

کتاب آزناوور به قلم آزناوور نوشته شارل آزناوور است که با تالیف و ترجمه ایساک یونانسیان و آرا آوانسیان منتشر شده است. این کتاب به زندگی و آثار شارل آزناوور یکی از مشهورترین خوانندگان جهان می‌پردازد. 

درباره کتاب آزناوور به قلم آزناوور

شارل آزناوور با نام شاهنور واقیناک آزناووریان ترانه‌خوان، تصنیف‌ساز، بازیگر تئاتر و سینما و نیکوکار، در ۲۲ مه ۱۹۲۴ در محله‌ی لاتین پاریس از پدر و مادری ارمنی و مهاجر زاده‌ شد. تولد آزناوور در فرانسه اتفاقی بود. آزناوور هنگامی که پدر و مادرش در انتظار ویزای ورود به آمریکا بودند، در پاریس به دنیا آمد و عاقبت در فرانسه ماندگار شدند.

میشا آزناووریان، پدر شارل، در ۱۸۹۷ در شهر آخالتسیخه گرجستان متولد شد. خانواده‌ پدری شارل در ۱۸۹۶ به‌دلیل افزایش ظلم و ستم حکومت عثمانی و کشتارهای سلطان عبدالحمید از شهر ارزروم ترکیه به گرجستان مهاجرت کرده بودند.

مادرش کنار باغداساریان «پاپازیان» در ۱۹۰۲ در شهر ازمیر ترکیه متولد و با کشته شدن تمام اعضای خانواده‌اش در جریان نسل‌کشی ارمنیان، در یتیم‌خانه‌ای بزرگ شد. والدین شارل آزناوور هر دو هنرمند بودند؛ مادرش هنرپیشه‌ی تئاتر و مترجم روزنامه‌های ارمنی‌زبان استانبول و پدرش نوازنده‌ی تار و خواننده بود. این دو در ۱۹۲۱ در مراسم سال نوی مسیحی در استانبول که میشا همراه گروه هنری به آن‌جا رفته بود، با هم آشنا می‌شوند و ازدواج می‌‌کنند. در ۱۹۲۲ به یونان مهاجرت کرده و در ۱۹۲۳ در شهر سالونیک اولین فرزندشان «آیدا آزناووریان» متولد می‌‌شود. در همان سال خانواده دوباره مهاجرت می‌کنند و این بار به فرانسه می‌‌روند. والدین آزناوور رستوران کوچکی به نام رستوران «قفقاز» در پاریس دایر می‌‌کنند که عمدتاً به پاتوق هنرمندان، به‌ویژه هنرمندان تبعیدی روسیه و ارمنستان، تبدیل شد.

آزناوور که از کودکی علاقه‌ی شدیدی به هنر، خصوصاً آواز داشت، در نه‌سالگی مدرسه را رها و وارد آموزشگاه‌های خصوصی هنری پاریس شد. از آزناوور به‌عنوان سرشناس‌ترین ترانه‌خوان فرانسوی در خارج از مرزهای این کشور که لقب فرانک سیناترای فرانسه را نیز با خود یدک می‌‌کشید، نام می‌‌برند. آزناوور سیمای فرانسه‌ی اَنترناسیونالیست بود که ارزش‌های بنیانی جمهوری و رومانتیسم را به فرزندانش منتقل می‌کند پس از ورود به دنیای هنر و موسیقی به دلیل ذوق سرشار و نشر احساسات پاک انسانی در قالب ترانه و تصنیف به سرعت پله‌های ترقی را پیمود.

در سال ۱۹۹۸ شبکه‌ سی‌ان‌ان او را به‌عنوان هنرمند قرن معرفی کرد. شهرت جهانی آزناوور در ۱۹۹۹ او را در فهرست «هنرمند برتر قرن» مجله‌ی تایم نیز قرار داد.

به گزارش‌هالیوود ریپورتر، آزناوور در ۲۰۰۵ در یک نظرسنجی آنلاین که از سوی مجله‌ تایم برگزار شده بود، بالاتر از سوپراستارهایی چون الویس پریسلی و فرانک سیناترا به‌عنوان «سرگرمی‌ساز قرن» انتخاب شد. وی برای رهبران و رئیس‌جمهورها، برای پاپ‌ها و خانواده‌های سلطنتی و همین‌طور برای مراسم خیریه و برنامه‌های انسان‌دوستانه آواز می‌خواند و اجرا می‌کرد. شارل آزناوور یک بار نیز در سال ۱۳۵۰ شمسی به‌عنوان کمک به انجمن جذامیان به ایران آمد و کنسرت‌هایی برای عموم ایرانیان و ارمنیان در کلوپ ارمنیان تهران اجرا کرد.

رسانه‌های فرانسوی بارها از شارل آزناوور به‌عنوان سفیر فرهنگی این کشور یاد کرده‌اند.

آزناوور در تاریخ ۱۱ سپتامبر۱۹۹۷ نشان «لژیون دو نور» را از ژاک شیراک، رئیس‌جمهوری وقت فرانسه، دریافت کرد.

آزناوور هرگز ارمنی بودن خود را فراموش نکرد. وی بارها گفته بود:

«فرانسه زبان کار من است اما زبان خانوادگی من همیشه ارمنی است.»

این کتاب مجموعه‌ای از خاطرات و اتفاقات زندگی این هنرمند بزرگ است.

خواندن کتاب آزناوور به قلم آزناوور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به اتمام علاقه‌مندان به زندگینامه پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

Tamim Nazari
۱۴۰۲/۱۰/۰۳

شارل آزناوور یه نابغه هست اون یه شبه مشهور نشد، شکست های زیادی داشت و سختی های زیادی کشید عالی، عالی، عالی 🙂🙂🙂💫💫💫

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان