دانلود و خرید کتاب هیچ ایده ای نداریم! جورج چم ترجمه اشکان روشن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هیچ ایده ای نداریم! اثر جورج چم

کتاب هیچ ایده ای نداریم!

معرفی کتاب هیچ ایده ای نداریم!

کتاب هیچ ایده ای نداریم! نوشته جورج چم و دنیل وایتسن است کتاب هیچ ایده ای نداریم! با ترجمه اشکان روشن منتشر شده است. این کتاب با زبانی جذاب راهنمایی برای دنیای ناشناخته است.

درباره کتاب هیچ ایده ای نداریم!

کتاب هیچ ایده ای نداریم!  ترکیب هیجان‌انگیز و جذاب کیهان شناسی آمیخته با طنز است. این کتاب سراغ چیزهایی که می‌دانیم نمی‌رود، سراغ ندانستن‌های ما می‌رود. هرگاه دانشمندان نیاز به توصیف چیز عجیب جدیدی که کشف یا تصور کرده اند داشته باشند، یا کلمه جدیدی ایجاد می کنند یا از کلمات موجود که دارای معنی مشابهی هستند استفاده می کنند یا کلماتی با معانی کاملا متفاوت را به کار می گیرند.

در این بزرگ‌ترین معماهای بی‌پاسخ تاریخ بشریت را می‌خوانید و اینکه چطور این سوالات هنوز بی‌جواب مانده‌اند. هدف این کتاب افسرده کردن شما نیست بلکه هدفش این است که شما را با زوایای کشف نشده جهان هستی آشنا کند. این کتاب همچنین پاسخ افراد مختلف به سوال‌های حل نشده تاریخ را بررسی می‌کند و شگفتی حیرت انگیز این معماها را به شما نشان می‌دهد تا با تصویری تازه از کیهان روبه‌رو شوید. با این کتاب شما یاد می‌گیرید جهان را به ‌شکلی دیگر ببینید و هیجان و شور تازه‌ای را تجربه کنید. 

خواندن کتاب هیچ ایده ای نداریم! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب جذاب هیچ ایده ای نداریم! را به تمام علاقه‌مندان به هستی شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب هیچ ایده ای نداریم!

وقتی پی می‌برید که معنی بعد در علم، جهانی «موازی» که در آن همه چیز از جنس شکلات بوده و قرض هایتان را با مارشمالو می پردازید نیست، ممکن است از دست دانشمند مزاحمی که این کلمه را دزدیده و با معنی دیگر به کار گرفته است، عصبانی شوید! البته باید بدانید که در این مورد، نویسندگان داستان های علمی-تخیلی مقصر هستند. ریاضی دانان و دانشمندان قرن هاست که از این کلمه با دقت بسیار بالایی استفاده کرده اند.

در علوم طبیعی و ریاضت، کلمه «بعد» به معنی یک جهت ممکن برای حرکت است. اگر یک خط راست بکشید، حرکت در طول آن خط، حرکت یک بعدی است.

در دنیایی با یک بعد، همه چیز روی یک تار بی نهایت نازک اتفاق می افتد. از آنجایی که در جهان تک بعدی فقط یک جهت برای حرکت وجود دارد، دانشمندان تک بعدی نمی توانند جای یکدیگر را در صف فروشگاه بگیرند! درواقع آن ها شبیه مهره های گردنبند یا مارشمالوهای روی سیخ هستند که همواره همسایه های مهربان و زیبای ثابتی دارند.

حال خط دیگری عمود بر خط اول رسم کنید. خط دوم را با زاویه قائمه رسم می کنیم تا حرکت در طول آن کاملا مستقل از حرکت در طول خط اول باشد. اگر زاویه کمتر از نود درجه می بود، حرکت در طول خط دوم باعث ایجاد حرکت در طول خط اول نیز می شد. این دو خط، صفحه ای را تشکیل می دهند که شما را قادر به حرکت در دو بعد می سازد.

بنابراین حرکت در طول خط، تک بعدی بوده و حرکت در یک صفحه تعریف شده توسط دو خط، دو بعدی است.

نظرات کاربران

Niyayesh
۱۴۰۱/۱۰/۱۹

چرا این کتاب سه ستاره گرفته؟ چرا هیچ نظری نداره؟ خداوندا هیچکس نمی‌تونه اخترفیزیک، فیزیک کوانتوم یا نسبیت رو اینطوری و به این سادگی و شیرینی و جذابی و طنزی تعریف کنه... فقط می‌خوام بگم اگه کمترین علاقه ای به

- بیشتر
ریحانه
۱۴۰۲/۰۶/۲۰

برای کسی که از صفر میخواد این مباحث رو شروع کنه عالیه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۲۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان