دانلود و خرید کتاب حرکت اسلامی در عراق عبدالهادی الفضلی ترجمه علیرضا اشرفی‌نسب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حرکت اسلامی در عراق اثر عبدالهادی الفضلی

کتاب حرکت اسلامی در عراق

معرفی کتاب حرکت اسلامی در عراق

کتاب حرکت اسلامی در عراق نوشته عبدالهادی الفضلی است که با ترجمه علیرضا اشرفی نسب منتشر شده است. این کتاب یکی از کتاب‌های نشر معارف است که به اسلام در عراق می‌پردازد. 

درباره کتاب حرکت اسلامی در عراق

نَسَب علامه عبد الهادی الفضلی به قبیله معروف فضول در «عمران» - از شهرهای منطقه احساء در ساحل شرقی عربستان - برمی‌گردد.

با توجه به استقرار پدرش، آیت‌الله میرزا محسن فضلی به عنوان نماینده آیت الله سید أبو الحسن اصفهانی (۱۳۶۵ه.ق) در بصره، او در محیطی پرورش یافت که فضای ادبی بر بصره و فضای علمی بر نجف سایه افکنده بود. خصوصاً با مهاجرت به نجف در سال ۱۳۶۸ ه.ق/ ۱۹۴۹ م و تنفّس در این فضای علمی. این کتاب فعالیت‌ها و زندگی این علامه بزرگوار است.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‏ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏ بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‏هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‏های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

خواندن کتاب حرکت اسلامی در عراق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به اوضاع خاورمیانه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حرکت اسلامی در عراق

پیشگامی حرکت سیاسی در عراق

تاریخ دهه پنجاه میلادی - دوره خاموشی سیاسی و فکری عراق - هم زمان است با حرکت پیشتازان و طلایه‌داران، هرچند که از فعالیت در عرصه سیاسی کنار کشیده بودند.

برخلاف زندگی پربار علامه و دیگر طلایه‌داران این عرصه، آن دوره زمانی از تاریخ به دلیل فضای سرکوب و خفقان حکومت به فراموشی سپرده شده و دست تزویر آن را بایکوت کرده است. در کنار این‌ها عدم اهتمام به ثبت و ضبط بسیاری از آن حوادث و رویدادها را هم باید اضافه کرد. بنده فقط توانستم قطره‌ای از دریای اطلاعات آن دوره را در گفتگو با علامه سید مرتضی عسگری، آقای طالب الرفاعی و دکتر فضلی به‌دست بیاورم.

درخلال صحبت از زندگی دکتر عبدالهادی فضلی، او به تاریخ مرحله اول فعالیت اسلامی سیاسی در عراق اشاره می‌کند. گفتگوی ویژه‌ای که در زمان اقامتم در شهر لندن در سال ۱۹۹۳ م هم‌زمان با سفر علامه به آن‌جا، انجام دادم. علامه زندگی‌نامه‌اش را به قلم خود برایم به نگارش درآورد و از تولد، تحصیلات، تحقیقات، اساتید و تألیفات خود گفت. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۶۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۲۴,۷۵۰
تومان