دانلود و خرید کتاب اسکیزوفرنی احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسکیزوفرنی اثر احمد علامه فلسفی

کتاب اسکیزوفرنی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اسکیزوفرنی

کتاب الکترونیکی اسکیزوفرنی نوشتۀ احمد علامه فلسفی است و انتشارات فراروان‌شناسی آن را منتشر کرده است. کتاب اسکیزوفرنی، علائم این بیماری و روش‌های درمانی آن را شرح داده است.

درباره کتاب اسکیزوفرنی            

اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی (جنون جوانی) (Schizophrenia) به معنی «روان‌گسیختگی»، «اختلال شخصیّت» یا «هویّت پریشی»، یک اختلال روانی مزمن و شدید است که با طّی دوران ادواری مداوم یا عودکننده روان‌پریشانه مشخّص می‌شود. علائم اصلی شامل توّهم (غالباً توّهم شنیداری و دیداری)، هذیان، اختلال تفّکر، کناره‌گیری اجتماعی، کاهش ابراز عواطف و بی‌تفاوتی است. علائم معمولاً به‌تدریج بروز پیدا می‌کنند و در اوایل بزرگسالی شروع می‌شوند. برای تشخیص بیماری اسکیزوفرنی، پزشکان باید تأیید کنند که علائم و اختلالات عملکردی در فرد به مدت شش ماه وجود داشته ‌است. اسکیزوفرنی با گستره‌ای از علائم شامل وهم آلودگی‌ها (شنیدن و دیدن چیزهایی که موجود نیستند)، و هم‌پردازی‌ها (داشتن باورهای غلط به‌رغم شواهد مخالف)، تفّکر نامنظم و اختلالات در عملکرد اجتماعی یا شغلی مشخّص می‌شود. در حال حاضر یک درصد از جمعیّت جهان برابر با ۷۰ میلیون نفر، دچار اسکیزوفرنی هستند که از این آمار، حدود نیم درصد از جامعه ایرانی، یعنی ۳۵۰ هزار نفر نیز به اسکیزوفرنی مبتلا هستند. کتاب اسکیزوفرنی، به بررسی این بیماری پرداخته و روش‌های درمان آن را بیان کرده است.

خواندن کتاب اسکیزوفرنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای پژوهشگران و دانشجویان رشتۀ روان‌شناسی مناسب است.

بخشی از کتاب اسکیزوفرنی

«اسکیزوفرنی بی‌تمایز: این دسته وقتی استفاده می‌شود که فرد نشانه‌های اسکیزوفرنی را دارد؛ اما به طور واضح در یکی از نوع‌های دیگر نمی‌گنجد. علائم ممکن است شامل دلسرد، هالوسیناسیون‌ها، سخنرانی یا رفتار نامنظم، و علائم منفی (مانند احساس منفعلی یا کمبود انگیزه) باشد. 

اسکیزوفرنی باقیمانده: این به افرادی اشاره دارد که حداقل یک حادثه از اسکیزوفرنی داشته‌اند؛ اما در حال حاضر علائم روان‌پریشی برجسته‌ای ندارند. آنها ممکن است همچنان علائم خفیفی مانند باورهای عجیب یا انزوا را تجربه کنند...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان