دانلود و خرید کتاب نظریه انتخاب در کلاس درس جاناتان سی. اروین ترجمه منا خاطری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظریه انتخاب در کلاس درس اثر جاناتان سی. اروین

کتاب نظریه انتخاب در کلاس درس

معرفی کتاب نظریه انتخاب در کلاس درس

ٰکتاب نظریه انتخاب در کلاس درس اثری از جاناتان سی. اروین با ترجمه منا خاطری برای تمام مربیان و معلمان است. در این کتاب یاد می‌گیرید که چگونه به دانش‌آموزان آنچه نیاز دارند، بدهید، آنچه می‌خواهید دریافت کنید.

درباره کتاب نظریه انتخاب در کلاس درس

شیوه‌های قدیمی آموزش و پرورش، مدت‌ها است که از مد افتاده‌اند و علاوه بر این، کارآیی خود را نیز از دست داده‌اند. نمی‌توان دانش‌آموزان را مجبور به انجام کاری کرد که تمایلی به آن ندارند. حضور در کلاس درسی که به شکل و شمایل قدیمی نیز اداره می‌شود، همین حکم را برای دانش‌آموزان دارد. 

امروزه روش‌های بسیاری هستند که به مربیان و معلمان کمک می‌کند تا شاگردان را در یادگیری خود سهیم و فعال کرد. نمونه‌ آن‌ها می‌تواند روشی باشد که در آن بچه‌ها با علاقه به دنبال کسب دانش و مهارتی باشند که مربی قرار است به آن‌ها بیاموزد و ارائه کند. اما آیا دادن این حق انتخاب به دانش‌آموز، بر خلاف قوانینی نیست که همیشه از آن پیروی می‌کردیم؟

جاناتان سی. اروین معتقد است که یادگیری هرگز متوقف نمی‌شود. برای او تنها حضور در کلاس و آموختن مطالب به دانش‌آموزشان یادگیری به حساب نمی‌آید بلکه آموزش دادن نیز یادگیری است. این آموزش شامل این موارد می‌شود: آموختن مدیریت کلاس، آموختن آموزش به دانش‌آموزان با سبک‌های یادگیری متفاوت، آموختن ایجاد محیطی پرانگیزه برای یادگیری، آموختن رو به رو شدن با کوهی از کاغذبازی‌ها و آموختن ایجاد تعادل میان زندگی خصوصی و حرفه‌ای.

کتاب نظریه انتخاب در کلاس درس قرار است تمام موارد ذکر شده را به شما بیاموزد. این کتاب در حقیقت به شما کمک می‌کند تا روشی را برای اداره کلاستان انتخاب کنید که در آن به دانش‌آموزان چیزی را بدهید که به آن نیاز دارند و به این ترتیب می‌توانید نتیجه‌ای را که می‌خواهید، دریافت کنید. 

جاناتان سی. اروین، این کتاب را با کمک تمرین‌های عملی منطقی و دقیق برای یادگیری اثربخش و راهبردهای مدیریتی نوشته است و از تجربیات خود در سال‌های تدریس و کارگاه‌های آموزشی نیز بهره برده است. همچنین نباید فراموش کرد که اصل و پایه این کتاب، کتاب تئوری انتخاب، اثر مشهور ویلیام گلاسر است. 

کتاب نظریه انتخاب در کلاس درس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تابه‌حال کتاب‌هایی برای بهتر درس خواندن منتشر شده‌اند که مخاطب آن‌ها خود دانش‌آموزان هستند. اما جاناتان سی. اروین در اثر حاضر به سراغ مربیان و معلمان رفته است و آن‌ها راهنمایی می‌کند تا دانش‌آموزان تواناتری داشته باشند. خواندن کتاب نظریه انتخاب در کلاس درس را به تمام معلمان و مربیانی که دوست دارند کلاسی با یادگیری فعال و پویا داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نظریه انتخاب در کلاس درس

پایه‌ریزی کلاس درس براساس نظریه انتخاب

بنابه تعریف، وقتی دو نفر در رابطه معلم- شاگرد قرار می‌گیرند که دو پیش شرط در آن رعایت شود:

۱) معلم همه چیز را می‌داند و می‌خواهد اطلاعات و مهارت‌ها را به دانش‌آموزان منتقل کند.

۲) دانش‌آموزان به یادگیری اطلاعات و مهارت‌هایی که به آنان ارائه داده می‌شود علاقه‌مند هستند.

این دو شرط بیش از همه در پیش‌دبستانی‌ها و فارغ التحصیلان دانشگاه۲۰ مطرح می‌شود و البته دومین شرط در میان این دو دوره کم‌تر دیده می‌شود.

نکته مهم این است که وجود مدیریت در کلاس به منظور افزایش تعداد فرصت‌های یادگیری برای دانش‌آموزان، امری ضروری است.

معلم در نقش مدیر

شما در موقعیتِ معلم بیش از هر چیز نقش یک مدیر را دارید. مدیریت پیش از هر چیز، ایجاد شرایطی برای دانش‌آموزان است تا به یادگیری یا انجام کار علاقه‌مند گردند و پس از آن فراهم‌کردن ساختار، راهبردها و فعالیت‌هایی است که تشویق‌کننده یادگیری و عملکرد کیفی خواهد بود. معلمان فضای آموزشی، زمان، مواد و حالت‌های روحی و فیزیکی و هیجان‌های گروه‌های کوچک و بزرگ دانش‌آموزان و والدین را مدیریت می‌کنند. معلمان اثربخش باید مدیران اثربخش باشند.

انواع انگیزش

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران، انگیزه‌دادن به کارکنان و برای هدف ما، دانش‌آموزان است. دانش‌آموزان بی‌انگیزه یا عملکرد ضعیفی دارند و یا هیچ کاری انجام نمی‌دهند، بسیار اندک می‌آموزند و معمولاً به شیوه غیرمسئولانه یا مختل‌کننده رفتار می‌کنند. در حالی که فعالیت‌های دانش‌آموزان با انگیزه از کیفیت بالایی برخوردار است، خوب می‌آموزند و مسئولانه رفتار می‌کنند. برای انگیزه‌دادن به دانش‌آموزان دو شیوه وجود دارد.

شیوه نخست با تکیه بر انگیزش بیرونی، که بیش‌ترین تأکید را بر محرک‌ها یا پاداش‌ها (تقویت مثبت) و پیامدها رفتار یا تنبیه‌ها (تقویت منفی) دارد. شیوه دیگر با تکیه بر انگیزش درونی که ریشه در نیازها و خواسته‌های درونی دانش‌آموزان دارد.

مشکلی که در انگیزش بیرونی وجود دارد

انگیزش بیرونی متداول‌ترین شیوه انگیزشی است که نه تنها در کلاس درس بلکه در جهان نیز بسیار به کار می‌رود. به شیوه‌هایی فکر کنید که در آن‌ها افراد می‌کوشند دیگران را مجبور به انجام کاری کنند که می‌خواهند دیگران انجام دهند. معلمی که برای تشویق دانش‌آموزان به فعالیت در کلاس سعی می‌کند، مادر یا پدری که کوشش می‌کند فرزندش را برای رفتن به مدرسه آماده کند، همسری که تلاش می‌کند شوهرش را ترغیب به انجام کارهای منزل کند، رئیسی که کارکنان خود را به فعالیت بیش‌تر ترغیب می‌کند یا ملتی که تلاش می‌کند ملت دیگری را مجبور به تغییر سیاست یا باورهایش کند، همه از شیوهٔ انگیزش بیرونی پیروی می‌کنند.

در زیر چند نمونه از شیوه‌های انگیزش بیرونی آورده شده‌است:

خواهش کردن: لطفاً می‌شود این کار را برای من انجام بدهی؟

دلیل آوردن: به این دلیل باید این کار را انجام بدهی که ...............

گفتن: این کار را انجام بده!

پاداش دادن (رشوه دادن): اگر این کار را انجام بدهی، ................ را به تو می‌دهم.

متوسل شدن به رابطه: این کار را به خاطر من انجام بده.

معامله کردن: اگر این کار را انجام بدهی، من هم ................ را برای تو انجام می‌دهم.

گول زدن: شرط می‌بندم نمی‌توانی این کار را تا پنج دقیقهٔ دیگر انجام بدهی.

روان‌شناسی معکوس: هر کاری که می‌کنی بکن، فقط این کار را انجام نده.

شرمسار کردن: خیلی از تو ناامید شدم، فکر می‌کردم این کار را بهتر از این‌ها انجام می‌دهی.

غُر زدن: هنوز کارت را تمام نکردی؟ حالا چه‌طور؟ همین حالا؟ انجام دادی؟ اوه اوه.

فریاد کشیدن: گفتم این کار را انجام نده!

تهدید کردن: این کار را انجام بده یا .................

سرزنش کردن: اگر این‌قدر تنبل نبودی، این‌کار را انجام می‌دادی.

تحمیل کردن پیامد: چون این کار را انجام ندادی، این امتیاز را از دست خواهی داد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
اشتباه‌ها مهم نیستند، آن‌چه مهم است کاری است که پس از اشتباه انجام می‌دهیم.
منکسر
«از همهٔ نوآوری‌های آموزشی که بررسی کرده‌ایم... [که شامل: یادگیری مغز محور، هوش‌های چندگانه، سبک‌های یادگیری، آموزش مستقیم، یادگیری مهارت محور هستند.] یادگیری همیارانه بهترین و بیش‌ترین پایهٔ تجربی را دارد.»
منکسر
فلسفه وجودی مدرسه یاری کردن دانش‌آموزان برای به‌دست آوردن قدرت است
fariba.
گلاسر در کتاب همهٔ دانش‌آموزان می‌توانند موفق باشند، (۲۰۰۰) تعلیم و تربیت را از شیوه‌ای که آن را آموزش می‌خواند، متمایز کرده است. تعلیم و تربیت تنها کسب دانش نیست، تعریفی که آموزگاران قرن‌هاست آن را به کار می‌برند، بلکه استفاده از دانسته‌ها و کسب مهارت‌هایی است که می‌تواند کیفیت زندگی ما را بهبود بخشد. این تعریف با عصری (عصراطلاعات) که در آن زندگی می‌کنیم، هماهنگی دارد. از سوی دیگر، آموزش مطلق، "روشی زیان‌بار برای کسب مهارت است که دانش‌آموزان را ملزم می‌کند پنجاه یا هشتاد درصد از زمان خود را صرف کسب مهارت‌ها و به یاد سپردن اطلاعاتی کنند که به ندرت بیرون از مدرسه آن را به کار می‌گیرند." (ص. ۶۶)
کاربر ۷۳۱۵۲۱۴
دانش‌آموزان ترک تحصیل می‌کنند، گروهی نیز رفتارهایی بالقوه آسیب‌زا از خود نشان می‌دهند. مانند عضویت در گروه‌هایی که جامعه پسند نیست، سوءمصرف مواد مخدر و الکل، خشونت رفتاری. برعکس وقتی دانش‌آموزان در مدرسه احساس موفقیت داشته باشند، با احتمال بیش‌تری این موفقیت را تکرار می‌کنند و با احتمال کم‌تری محیط یادگیری را مختل می‌کنند یا درگیر رفتارهای آسیب به خود می‌شوند.
کاربر ۷۳۱۵۲۱۴
فعالیت‌هایی چون: ورزش، موسیقی، هنر و نمایش. گروهی که در این زمینه موفق نیستند گاهی متوجه می‌شوند به هم ریختن محیط آموزشی به آن‌ها احساس قدرت می‌دهد. در حقیقت می‌گویند: «ترجیح می‌دهم بد باشم تا شکست خورده و ناتوان.» گرچه گروهی از این
کاربر ۷۳۱۵۲۱۴
املا: دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از بدن خود املای اصطلاح یا واژه‌ای را نشان دهند.
منکسر
اگر بیگانه‌ای از فضا به زمین بیاید و بخواهد رفتار درست اجتماعی را یاد بگیرد، چه چیزی را به او آموزش می‌دهید؟
منکسر
هدایت دانش‌آموزان به سوی افکار مثبت و انجام تنفس عمیق شکمی وقتی که آرامش دارند، آنان را یاری می‌کند تا زمانی که سرعت چرخ‌های عقب ماشین رفتارشان بالا می‌رود، بتوانند خود را آرام کنند.
منکسر
دعوت کلاس به سکوت نشانه و پاسخ. یکی از شیوه‌های آزمایش شده و قابل اعتماد برای ساکت کردن کلاس این است که دست خود را بالا ببرید و از دانش‌آموزان نیز بخواهید دستان خود را بالا ببرند، در این صورت دانش‌آموزانی که به شما نگاه نمی‌کنند گروهی که دستان خود را بلند کرده‌اند را می‌بینند. از دیگر شیوه‌های کارآمد به‌ویژه برای دانش‌آموزان کم سن، این است که سه بار دستان خود را بر هم بزنید و از دانش‌آموزان هم بخواهید در پاسخ سه مرتبه همین کار را انجام بدهند.
منکسر

حجم

۷۳۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۷۳۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان