دانلود و خرید کتاب کلمات عکاسی ژیل مورا ترجمه حسن خوبدل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلمات عکاسی اثر ژیل مورا

کتاب کلمات عکاسی

معرفی کتاب کلمات عکاسی

کتاب کلمات عکاسی اثری از ژیل مورا با ترجمه حسن خوبدل و کریم متقی است. این کتاب راهنمای اندیشه‌ها، جنبش‌ها و تکنیک‌های عکاسی از آغاز تا امروز است.

ژیل مورا در کتاب کلمات عکاسی یک راهنمای کامل نوشته است و درباره اندیشه‌ها، جنبش‌ها و تکنیک‌های عکاسی از آغاز تا امروز به طور مفصل توضیح داده است. این اثر یک تحلیل تاریخی عالی ارائه می‌کند که هم از مباحث و اصطلاحات عکاسی صحبت می‌کند و هم از مفاهیم نظری و زیباشناختی در عرصه عکاسی می‌گوید. از کالوتایپ گرفته تا تصویرسازی دیجیتال. هرچند نویسنده آن را یک کتاب راهنما می‌خواند، اما به دلیل تنوع مباحث مطرح شده در کتاب می‌توان آن را چیزی فراتر از صرفا کتاب راهنمای عکاسی دانست.

کتاب کلمات عکاسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کلمات عکاسی را به تمام عکاسان، دانشجویان، استادان و علاقه‌مندان و فعالان این حوزه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ژیل مورا

ژیل مورا، موزه‌دار و پژوهش‌گر فرانسوی، در سال ۱۹۴۵ به دنیا آمد. او یکی از متخصصین هنر مدرن آمریکا است که در این زمینهُ کتاب‌ها، مقالات و پژوهش‌های بسیاری دارد. از میان آثار تحقیقی او می‌توان به «اف.اس.ای: نگاه آمریکایی»، «آخرین قهرمانان عکاسی» و تک‌نگاری‌هایی درباره برخی از عکاسان همچون واکر اونز، ادوارد وستون و یوجین اسمیت اشاره کرد. 

ژیل مورا مدتی سردبیر نشری هنر و عکاسی Cahiers de Photographie بود و در سال ۲۰۰۷ جایزه نادار، برای La Photographie Américaine: آخرین قهرمانان عکاسی را از آن خود کرد.

بخشی از کتاب کلمات عکاسی

با وجود این‌که عکاسی جزء آشنایی از زندگی روزمره شده، بسیاری از ما هنوز با وجوه گوناگون تاریخی، زیبایی‌شناسی و فرایند‌های مرتبط با آن نا‌آشناییم. هدف اصلی این کتاب راهنمای فشرده‌ ارائه مدخل‌هایی است که ‌درعین‌حال که اطلاعات بسیار مهمی درباره‌ی عکاسی عرضه کرده و ابعاد جدیدی از تاریخ غنی گلچین شده‌ی آن را مطرح می‌سازند، استفاده از آن برای خواننده آسان باشد.

در برخی از مدخل‌ها شرح دقیقی در مورد تکنیک‌های جدید و قدیم، از داگرئوتیپ و چاپ پلاتینیوم گرفته تا تصویرگری دیجیتال داده شده است که به‌خصوص برای مجموعه‌داران مفید می‌باشد. برخی دیگر به سبک‌ها و جنبش‌های تأثیر‌گذار عکاسی همچون عکاسی جدایی‌طلب، مکتب نیویورک و نوا‌ لنته اختصاص دارند. بعضی دیگر از مدخل‌ها به بررسی نقشی که موضوعات، کاربست‌ها و رویکردهای خاصی همچون تبلیغات، مد، استعاره، فتو‌ژورنالیسم و جنگ در عکاسی داشته‌اند، می‌پردازند و بالاخره مدخل‌های گوناگونی ــ مجموعه‌ها، گالری، آژانس‌های عکس، زبان‌شناسی و غیره ــ به موضوعات مرتبط با تفسیر، آموزش و شیوه‌های نمایش عکس پرداخته‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۷۳,۰۰۰
تومان