دانلود و خرید کتاب مدل سازی داده - ستانده در python مهدی قائمی‌اصل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدل سازی داده - ستانده در python اثر مهدی قائمی‌اصل

کتاب مدل سازی داده - ستانده در python

معرفی کتاب مدل سازی داده - ستانده در python

کتاب مدل سازی داده - ستانده در python نوشته مهدی قائمی اصل و سجاد رجبی یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه امام صادق برای دانشجویان حوزه کامپیوتر و اقتصاد است. 

انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین ناشران دانشگاهی کشور به‌طور ویژه و تخصصی در حوزه‌های مطالعاتی بین‌رشته‌ای فعالیت می‌نماید.

این انتشارات به مثابه بازوی ترویجی دانشگاه اسلامی مرجع کشور، طی قریب به ۲۰ سال فعالیت در حوزه‌های علوم انسانی و اسلامی در راستای افق‌گشایی مرزهای دانشی و تاکنون توانسته است با قریب به ۱۰۰۰ عنوان اثر تألیفی، تنظیمی، تدوینی و ترجمه‌ای، پاسخگوی بخشی از نیاز روزافزون جامعه علمی کشور باشد.

کسب رتبه اول و برگزیده شدن در جشنواره‌های مختلف سبک زندگی، کتاب سال دانشگاهی، کتاب سال دانشجویی، کتاب سال ایران، کتاب سال بانوان، فارابی، کتاب مقاومت، کتاب فصل ج.ا.ایران، پژوهش فرهنگی سال ج.ا.ایران و دکترین مهدویت از جمله جوایز و افتخارات این انتشارات است.

انتشار بیش از ۴۰۰ عنوان کتب میان‌رشته‌ای در زمینه علوم انسانی ـ اسلامی، انتشارات دانشگاه‌ را یکی از پیشگامان تهیه و طبع این آثار در کشور به‌شمار می‌‌آورد. همچنین ایجاد ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب نشر اولی و تحقق این ظرفیت در ادوار مختلف، انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) را در رسته ناشران حرفه‌ای کشور قرار داده است.

درباره کتاب مدل سازی داده - ستانده در python

ریشه تحلیل داده ـ ستانده و به طور کلی هر گونه کار تئوری درباره تعاملات میان‌بخشی اقتصاد را باید در جدول اقتصادی فرانسوا کنه، اقتصاددان و پزشک فرانسوی قرن هجدهم جستجو نمود. شروع مدون‌سازی و توسعه مدل‌های داده ـ ستانده به سبک امروزی آن را نیز به‌جرئت می‌توان حاصل نظریات و تلاش‌های اقتصاددان روس، واسیلی لئونتیف دانست. تلاش‌هایی که سرانجام در اوایل دهه 1930 به ثمر نشست و نخستین جدول داده ـ ستانده در دانشگاه هاروارد با استفاده از آمارهای سال‌های ۱۹۱۹ و ۱۹۲۹ ایالات متحده آمریکا ساخته شد. اولین کاربرد رسمی جدول داده ـ ستانده نیز برای پیش‌بینی توزیع مشاغل در دوران پس از خاتمه جهانی دوم بوده ‌است.

پس از معرفی اولین مدل‌های ساده داده ـ ستانده تا به امروز، می‌توان شاهد رشد مداوم و توسعه فزاینده این مدل‌ها در سراسر دنیا، ازجمله ایران بود. جالب ‌توجه است که ایران را می‌توان از جمله کشورهایی محسوب نمود که دارای سابقه‌ای طولانی در تهیه و تحلیل جداول داده ـ ستانده ‌است. نخستین جدول داده ـ ستانده ایران در سال ۱۳۴۱ تهیه‌شده است و پس‌ از آن نیز تهیه و تدوین آن توسط چند نهاد مختلف ادامه یافته است که دو سازمان دولتی، بانک مرکزی و مرکز آمار، مسئولیت اصلی تهیه آن را به عهده داشته‌اند. در هنگام نگارش این کتاب آخرین جدول داده ـ ستانده آماری مربوط به سال ۱۳۹۰ است که توسط مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۷ منتشر شده است.

اقتصاد داده ـ ستانده را می‌توان به عنوان مجموعه‌ای از داده‌های توصیف سیستم اقتصادی که تمام جریانات مستقیم و غیرمستقیم کالاها و خدمات یک یا چند کشور، منطقه، استان، شهر یا بنگاه را لحاظ می‌کند، بیان نمود. این جریان‌های میان‌بخشی در یک دوره زمانی مشخص و برحسب ارزش پولی در سه بخش ماتریس روابط بین‌بخشی، ماتریس تقاضای نهایی و ماتریس عرضه اقتصاد سنجیده می‌شود. در این کتاب کمتر به مباحث نظری مدل‌های داده ـ ستانده پرداخته ‌شده است و تلاش نویسندگان در جهت آموزش کاربردهای اساسی آن بر مبنای ماژول PyIO و زبان برنامه‌نویسی پایتون بوده است. به همین علت لازم است خوانندگان گرامی با مبانی اولیه این نوع مدل‌ها آشنایی داشته باشند. در همین راستا، به عنوان نخستین پیشنهاد، مطالعه کتاب Input-Output Analysis: Foundations and Extensions که در سال ۲۰۰۸ ویرایش دوم آن توسط دو نویسنده فعال و موفق این حوزه یعنی میلر و بلر نگاشته شده است، توصیه می‌شود و پس‌ از آن می¬توان به آثار موفقی چون کتاب Advances in Input-Output Analysis: Technology, Planning and Development نوشته ویلیام پیترسون در سال ۱۹۹۱ یا کتاب Handbook on Supply, Use and Input-Output Tables with Extensions and Applications که توسط بخش آمار اداره امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۸ منتشر شد،‌ اشاره کرد.

کتاب مدل سازی داده - ستانده در python را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب ارزشمند مدل سازی داده - ستانده در python یکی از همین آثار است که در جهت آموزش و ارتقای علمی دانشجویان کامپیوتر و اقتصاد و طلاب علوم دینی تالیف شده است.

آمار بیز؛ نظریه‌ی تصمیم‌گیری آمار بیزی
مجتبی کاتب
ارزیابی اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با تأکید بر مبانی و معیارها
شهریار نصابیان
ریاضیات مقدماتی نظریه بازی
مهدی‌رضا درویش‌زاده
کاربرد متلب در آمار و اقتصاد سنجی
حسین سهرابی
یادگیری ماشین با R
آبهیجیت قاتاک
مدل سازی سری های زمانی مالی با R
مهرداد حیرانی
اقتصادسنجی کاربردی داده های سری زمانی
محمد نوفرستی
اقتصادسنجی؛ جلد دوم (همراه با کاربرد نرم‌افزارهای ویژه‌ی اقتصادسنجی)
اسماعیل پیش بهار
ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها
سعید رمضان‌زاده
یادگیری عمیق با MATLAB
جواد وحیدی
آموزش تنسورفلو
محمدحسین محمدی
اقتصاد سنجی (جلد دوم؛ پیشرفته)
علی سوری
یادگیری ماشین عملی با Scikit-Learn ،Keras و TensorFlow
اورلین جرون
یادگیری ماشین با زبان برنامه نویسی پایتون
طاهره اسمعیلی ابهریان
یادگیری ماشین
محمود البرزی
اقتصادسنجی؛ جلد اول (همراه با کاربرد نرم‌افزارهای ویژه‌ی اقتصادسنجی)
اسماعیل پیش بهار
اقتصادسنجی کاربردی پیشرفته
حسین عباسی نژاد
آمار، احتمال و استنتاج آماری در اقتصاد (جلد اول)
علی سوری
جادودانگی در بهشت
حمید رضایی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۱۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان