دانلود و خرید کتاب نفرتی که می کاری انجی توماس ترجمه شقایق علی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نفرتی که می کاری اثر انجی توماس

کتاب نفرتی که می کاری

معرفی کتاب نفرتی که می کاری

کتاب نفرتی که می کاری (The hate u give) اثری از انجی توماس با ترجمه شقایق علی‌پور است. این داستان که اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و توجه‌ها را به خود جلب کرد، بر اساس ماجرای تیراندازی پلیس به جوانی به نام اسکار گرانت نوشته شده است.

نفرتی که می کاری بعد از انتشار به سرعت به فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز (New York Times Book Review) راه پیدا کرد و این جایگاه را برای ۸۰ هفته حفظ کرد. همچنین منتقدان را وادار کرد تا درباره‌اش اینطور بنویسند: « اثری پیشگامانه سرشار از ارجاعات فرهنگ عامه و شوخ طبعی» علاوه بر این، جورج تیلمن نیز فیلمی با اقتباس از این رمان ساخت که توانست تحسین منتقدان را برانگیزد. 

درباره کتاب نفرتی که می کاری

انجی توماس با نوشتن رمان نفرتی که می کاری، موفق شد تا جوایز بسیاری را از آن خود کند. علاوه بر این، این رمان دوباره توجه مردم جهان را به مساله تبعیض نژادی جلب کرد. 

داستان درباره نوجوانی شانزده ساله به نام استار کاتر است. او در محله‌ای فقیر نشین زندگی می‌کند اما در یک مدرسه پرزرق و برق درس می‌خواند. او در تلاش است تا بین این دو دنیایی که در آن زندگی می‌کند تعادلی نسبی برقرار کند اما این تعادل با حادثه‌ای از بین می‌رود. استار، شاهد کشته شدن دوست نزدیکش، خلیل، به دست افسر پلیس است. 

خبر کشته شدن او، به سرعت به یکی از مهم‌ترین اخبار کشور تبدیل می‌شود. همه مردم در تلاشند تا از واقعیت ماجرا سر دربیاورند و بفهمند آن شب واقعا چه اتفاقی افتاده است. تنها کسی که می‌تواند به این سوال پاسخ دهد، استار است. اما پاسخی که او می‌دهد می‌تواند تمام کشور را به آشوب بکشاند، یا بدتر از آن، به قیمت جانش تمام شود...

انجی توماس این داستان را بر اساس ماجرای کشته شدن جوانی به دست پلیس، نوشت. کتابی که در سال ۲۰۱۷ جایزه بهترین کتاب نوجوان گودریدز را از آن خود کرد و یک سال بعد موفق شد تا جایزه کتاب ملی انگلستان را هم از آن خود کند.

نشریه کانادایی  گلوب اند میل (The Globe and Mail) درباره کتاب نفرتی که می کاری اینطور نوشته است: «فراموش نکنید که به این کتاب برچسب ژانر نوجوانان زده‌اند - این کتابی است که همه باید آن را بخوانند.» نشریه کریسچن ساینس مانیتور (Christian Science Monitor) که یکی از مهم‌ترین روزنامه‌های بوستون است هم درباره این کتاب نوشته است: «سر و صدایی که برای این کتاب به راه افتاده را باور کنید، این یک رمان شجاعانه و شگفت‌انگیز است و به واقع هم همینقدر عالی است.»

نشریه بوک لیست (booklist) این داستان را «اثری که به شکل معجزه آسایی نزدیک به واقعیت است.» می‌داند.

کتاب نفرتی که می کاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

نفرتی که می کاری را به تمام نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم. اگر از خواندن رمان‌های عمیق با درونمایه اجتماعی لذت می‌برید، این کتاب یک گزینه عالی برای شما است. 

درباره انجی توماس 

انجی توماس، در سال ۱۹۸۸ در می‌سی‌سی‌پی به دنیا آمد. او در دانشگاه بلهیون تحصیل کرد و اولین دانشجوی رنگین پوستی است که در رشته نویسندگی خلاق از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. اما آنچه الهام بخش او برای نویسنده شدن بود ماجرایی بود که در شش سالگی‌اش اتفاق افتاد و این ماجرا، تیراندازی پلیس به فردی درست مقابل چشمان او بود. مادرش بعدا او را به کتابخانه برد تا زیبایی‌های زندگی را به او نشان بدهد و به این ترتیب، مسیر زندگی او را تغییر کرد.

بخشی از کتاب نفرتی که می کاری

وقتی دوازده سالم بود پدر و مادرم درباره اینکه وقتی پلیس نگهم داشت چه کنم، با من حرف زدند. مادرم به پدرم ایراد گرفت و گفت که کوچکتر از آنم که این چیزها را بدانم. پدر گفت آنقدرها هم کوچک نیستم که دستگیر نشوم یا تیر نخورم. او گفت: «استار، استار، هر کاری رو که اونا بهت میگن رو انجام میدی. دستاتو نشون میدی. هیچ حرکت ناگهانی نمی‌کنی. هر وقت اونا باهات حرف می‌زنن، حرف می‌زنی». 

می‌دانستم که قضیه باید جدی باشد. هیچکس از آن‌هایی که می‌شناختم، به پرچانگی پدرم نبودند. بنابراین اگر پدرم می‌گفت که باید ساکت شوی، ساکت می‌شدم. امیدوارم کسی هم این سفارش‌ها را به خلیل کرده باشد. زیر لب ناسزا گفت، صدای آهنگ را پایین آورد و ماشین را به کنار خیابان هدایت کرد. ما الان در کارنیشن هستیم، جایی که بیشتر خانه‌هایش متروکه‌اند و نصف چراغ‌های خیابانش شکسته است. کسی جز ما و پلیس در این اطراف نبود. خلیل ماشین را خاموش کرد: «نمی‌دونم این احمقا چی می‌خوان؟» 

افسر ماشین را نگه داشت و چراغ را روشن کرد. پلک زدم تا کور نشوم. به یاد آوردم که پدر چیز دیگری هم گفت: «اگر با کسی هستی، بهتره امیدوار باشی اون چیزی همراهش نداشته باشه، چون اگر چیزی همراهش باشه، هر دو تا تو دردسر می‌افتید.» 

پرسیدم: «خلیل تو که چیزی داخل ماشین نداری؟» 

او از آینه بغل پلیس را دید و گفت: «نه» 

نظرات کاربران

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۱۱/۱۰

داستان این رمان از زبان استار کارتر دختر سیاه‌پوست ۱۶ ساله‌ای که تلاش می‌کند همیشه کار درست را انجام دهد روایت می‌شود. اما او بین دو دنیای متفاوت گیر افتاده است، دنیایی که از آن آمده و دنیایی که دوست

- بیشتر
arabloo
۱۴۰۰/۰۱/۱۶

کتاب فوق العاده ای هست. یکی از مشکلات امروز جامعه جهانی رو خوب بیان کرده

bahar
۱۴۰۱/۰۸/۱۰

موضوع داستان جالبه البته من با این ترجمه نخوندم و نسخه چاپی دیگه ای خوندم در کل جذاب بود

Ay işığı🕊️
۱۴۰۱/۰۷/۰۸

من نسخه چاپی کتاب(البته از یک نشر دیگه و با صفحات بیشتر) خوندم. ولی خیلی عالیههه

ســتــارهــ دارابــیــ
۱۴۰۰/۰۸/۱۷

این کتاب عالیههههههههههههههههههه

adonis
۱۴۰۰/۰۱/۱۵

محتوای کتاب عاالیه. فقط اینکه حواستون باشه کتاب خلاصه شده. برای من که خوب بود.

mitra
۱۴۰۱/۰۵/۲۰

نسخه چاپی کاملشو دارید؟ میشه از طاقچه نسخه چاپی خریداری کرد؟ میبخشید ستاره رو اجباری دلدم.برای ستاره دادن نیومدم

Fa
۱۴۰۱/۰۳/۱۹

من این رمان انجی توماس رو خیلی دوست داشتم ولی از طاقچه تعجب می کنم که چطور همچین کتابی که جایزه هم گرفته فقط خلاصه ای ازش رو گذاشته تو برنامه!!!!!نسخه کامل رو قرار بدین لطفا!!!

یکتا هرمزی فر
۱۴۰۰/۰۲/۰۸

خوبه ولی خیلی طولانیه 🙂

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۶۶۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان