دانلود و خرید کتاب درباره ادبیات کودکان و نقش بزرگترها در روی آوردن کودک به کتاب و مطالعه محمدجواد حاجی‌آخوندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درباره ادبیات کودکان و نقش بزرگترها در روی آوردن کودک به کتاب و مطالعه اثر محمدجواد حاجی‌آخوندی

کتاب درباره ادبیات کودکان و نقش بزرگترها در روی آوردن کودک به کتاب و مطالعه

معرفی کتاب درباره ادبیات کودکان و نقش بزرگترها در روی آوردن کودک به کتاب و مطالعه

کتاب درباره ادبیات کودکان و نقش بزرگترها در روی آوردن کودک به کتاب و مطالعه اثری از محمدجواد حاجی آخوندی است. او در این کتاب بعد از معرفی ادبیات کودکان، به بررسی شیوه‌هایی می‌پردازد که به کمک آن می‌توان کودکان را به مطالعه و کتاب‌خوانی علاقه‌مند کرد.

درباره کتاب درباره ادبیات کودکان و نقش بزرگترها در روی آوردن کودک به کتاب و مطالعه

اگر قرار است جامعه‌ای داشته باشیم که در آن تعداد افراد اهل مطالعه و کتاب‌خوان بسیار بالا است و سرانه مطالعه را بالا ببریم، باید از همان ابتدای کودکی، بچه‌ها را به کتاب‌ خواندن تشویق و ترغیب کنیم و آن را برایشان به شکل یک عادت دربیاوریم. به این ترتیب می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که هم جامعه را به سمت کتاب‌خوانی برده‌ایم و هم کودکان را به دنیایی جدید وارد کرده‌ایم که می‌تواند در تمام مراحل زندگی به آن‌ها کمک کند.

محمدجواد حاجی آخوندی در کتاب درباره ادبیات کودکان و نقش بزرگترها در روی آوردن کودک به کتاب و مطالعه، بعد از معرفی ادبیات کودک و ارائه توضیحاتی درباره آن، به بررسی روش‌هایی می‌پردازد که به ما کمک می‌کند تا کودکان را به مطالعه ترغیب کنیم.

کتاب درباره ادبیات کودکان و نقش بزرگترها در روی آوردن کودک به کتاب و مطالعه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب درباره ادبیات کودکان و نقش بزرگترها در روی آوردن کودک به کتاب و مطالعه را به تمام والدین، مربیان و تمام افرادی که دغدغه مطالعه و کتاب‌خوانی دارند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب درباره ادبیات کودکان و نقش بزرگترها در روی آوردن کودک به کتاب و مطالعه

یکی از عوامل مهم و شاید مهمترین آنها نقش بزرگترهای نزدیک به کودک و راهنمایی و ایجاد زمینه‌های مناسب برای روی آوردن کودک به ادبیات و مطالعه می‌باشد. بزرگترهای نزدیک به کودک به خصوص والدین می‌توانند با استفاده از شیوه‌های مناسب و گوناگون و البته قبول زحمت در ایجاد زمینه‌های مناسب تلاش کنند. 

والدین از همان ابتدای کودکی فرزندشان با انتخاب قصه‌های جذاب و متناسب با سن او می‌توانند به قصه‌گویی بپردازند. قصه‌گویی اگر صحیح انجام پذیرد در ایجاد شوق و علاقه کودک به کتاب و مطالعه بسیار مؤثر است. ابتدا با بیان قصه‌های جذاب و سپس به تدریج با تهیه کتاب‌های مفید و مناسب و خواندن آنها برای کودک می‌توان شوق و علاقه اولیه نسبت به کتاب و مطالعه را در کودک ایجاد کرد و به تدریج زمینه‌های آشنایی کودک و شناخت و درک صحیح او را نسبت به کتاب به وجود آورد. 

از دیگر روش‌های مفید برای علاقه‌مند شدن کودک به مطالعه و آشنایی او با ادبیات و کتاب میتوان به موارد زیر اشاره کرد: 

+ والدین و دیگر بزرگترهای نزدیک به کودک، خود به مطالعه بپردازند و کودک شاهد آن باشد. 

+ سعی شود همانطور که گاهی کودک را برای خرید به مغازه‌های مختلف، به همراه خود می‌بریم هنگام رفتن به کتاب فروشی‌ها نیز او را با خود ببریم. 

+ از همان ابتدای کودکی برای او داستان‌های جالب و خاص سنش گفته و یا خوانده شود. 

+ در برخی موارد هنگام خواندن کتاب برای کودک و همراه او با توجه به علاقه و حوصله کودک درباره نکاتی از کتاب که به نظر جالب توجه می‌آید با کودک گفتگو کنیم. 

+ به کنجکاوی کودک میدان داده شود بگذاریم تا سوالاتش را بپرسد و اگر جواب را ندانستیم به راحتی بگوییم «نمی‌دانم» باید در اینباره مطالعه کنم. 

+ کودک را به کتابخانه ببریم تا از نزدیک مشاهده کند. 

+ آنها را به خواندن و مطالعه یا گوش کردن در زمان‌های خاص مکلف نکنیم. 

+ برای کودک اشعار کوتاه و مناسب انتخاب کرده، برایش خوانده و در صورت مشاهده علاقه‌مندی راهنمایی شود تا شعر را حفظ کند که این یک آمادگی خوب برای دوره‌های بعدی خواهد بود. 

همه این شیوه‌ها و احتمالا شیوه و روش‌های دیگری که وجود دارد اگر به طرز صحیح آن استفاده شود می‌توانند در مسیر روی‌ آوردن کودک به ادبیات و کتابخوانی مؤثر و مفید واقع شوند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۴۴۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان