دانلود و خرید کتاب سکوت ذهن رضا علیزاده مهماندار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سکوت ذهن اثر رضا علیزاده مهماندار

کتاب سکوت ذهن

معرفی کتاب سکوت ذهن

کتاب سکوت ذهن نوشتهٔ رضا علیزاده مهماندار در انتشارات آریان ترجمان چاپ شده است. کتاب سکوت ذهن گفت‌وگویی ساده و بی‌پیرایه با مخاطب است که در آن دکتر رضا علیزاده مهماندار تلاش دارد با تمرین‌های پیشنهادی برای گام نهادن به صلح در وجود، دانسته‌های خود را به اشتراک بگذارد. داستان‌های کوتاهی که نویسنده در خلال موضوعات کتاب به آن‌ها پرداخته است، به فهم مطالب کمک بسیاری می‌کند و باعث می‌شود که خواننده از واژه‌ٔ ذهن، غولی در خیال خود نسازد و به‌سادگی دریابد که ذهن، خودِ شناخته‌نشده و بی‌ارادۀ ماست.

درباره کتاب سکوت ذهن

سکوت ذهن هرگز اتفاق نمی‌افتد چراکه ما در جهان ذهنی زندگی می‌کنیم اما می‌شود با آگاهی و علم بر رمز و رازهای وجود خود، راهکارهای مناسبی برای رهایی یافت یا خلق کرد. در کتاب سکوت ذهن سعی بر شناخت بازی‌های ذهنی و هجوم افکار غیرانتخابی شده است و رضا علیزاده مهماندار با طراحی و انتخاب چند تمرین ساده به ما می‌آموزد که چگونه با جسم و ذهن خود ارتباط برقرار کرده و در اعتدال باشیم.

عشق و ارتباط با طبیعت، با خود و با قادر متعال، سه الگوی آموزشی هستند که در کتاب به آن‌ها پرداخته‌شده است. رسیدن به صلح با هستی، با خود و با خداوند، هدف اصلی در مراقبه و تمرین‌های فردی هستند و برای دستیابی بهتر به این هدف، توجه به جزئیاتی که غالباً مورد بی‌توجهی واقع می‌شوند، عنوان‌شده است.

سرفصل‌های مواردی که در کتاب سکوت ذهن به آن‌ها پرداخته‌شده است:

مراقبه

سکوت

سماع

ذکر

حالات مختلف در مراقبت‌ها

پالایش ذهن و روان ـ آرامش و نزدیکی به خداوند

تمرین‌های پیشنهادی برای گام نهادن به صلح در وجود

خواندن کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های رشد و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود. سکوت ذهن به ما می‌آموزد بدون اینکه خود بدانیم، در زندانی به نام ذهن اسیر هستیم و می‌توان با توجه و تمرکز و مراقبت از افکار، از این اسارت رها شد و برای یک زندگی آزاد و ارادی و شادمانه، برنامه‌ریزی کرد.

درباره دکتر رضا علیزاده مهماندار

دکتر رضا علیزاده مهماندار محقق علوم انسان‌شناختی، نزدیک به سی سال مشغول تحقیق بر علوم انرژیکی، روانشناسی درون و ارتباطاتِ انسانی بوده و با برپایی جلسات، سمینارها، کارگاه‌های آموزشی و جلسات مشاوره، در این راستا سعی کرده است که یافته‌های خود را با همه انسان‌ها به اشتراک بگذارد. کتاب‌هایی از او به چاپ رسیده و هم‌اکنون نیز در دست چاپ است ازجمله ناگفتنی‌های انرژی‌درمانی، نژاد‌شناسی، سکوت ذهن، نجوم باطنی، آگاهی به زبان ساده، عشق یعنی همه‌چیز، رؤیای بی‌پایان، گفتارهای بزرگان، رؤیا آموزی، دروازه‌های زمان، یار بی یاران، یار من مقیم است، من‌گویِ بی من، جویندۀ من، طالبِ دلِ رونده، ساشاژان و...

علیزاده مهماندار معتقد است به همان میزان که انرژی‌های بیرونی بر شخص تأثیرگذار هستند، این امکان وجود دارد که هرکس بتواند با شناخت قدرت‌ها و نیروهایی که خالق یکتا در او به ودیعه گذاشته، تأثیری انتخاب‌شده و ارادی داشته باشد و با کشف راز و رمزهایی که به‌سادگی در خود او نهفته است، خلق اثرهایی نورانی و سازنده از خود به‌جای بگذارد. خلاقیت (هدیه الهی به انسان)، او را همکار و جانشین خداوند در عالم کرده است اما چگونه؟ ...

در کتاب سکوت ذهن، با بیانی ساده و صمیمی راهکارهایی ارائه‌شده است که به ما برای خلاصی از فیکس شدگی‌های ذهنی و فکری کمک کرده و می‌آموزد که برای پرداختن به خود، تنها توجه و استمرار و طلب آگاهی مورد نیاز است و این‌ها در سایه یک‌عمر تمرین و مراقبت حاصل خواهد شد.

بخشی از کتاب سکوت ذهن

ـ هدف از مراقبه، رسیدن به سکوت و خلأ درونی است تا بتوانیم با ظرف خالی که در وجود خود ایجاد کرده‌ایم در محضر خداوند، وجود خود را با جوهر ناب الهی پُر کنیم.

ـ زمانی که ما در وضعیت تمرکز قرار می‌گیریم، درواقع همانند این است که فرکانس‌یابِ حساسِ وجودمان را در دست می‌گیریم و به سمتِ هدفی که داریم، می‌پیچانیم و زمانی که طول‌موج وجود ما با طول‌موج حاوی آگاهیِ جاری در هستی هماهنگی پیدا می‌کند، صدای پخش‌شده از ایستگاه رادیویی را می‌شنویم.

ـ در وجود انسان گیرنده‌ها و فرستنده‌های بسیار حساس‌تر از هر موج رادیویی وجود دارد که می‌تواند او را با تمام عالم مرتبط سازد.

ـ ... اینجاست که هیچ‌چیز جز آگاهی و عشق وجود ندارد و شخص در وجود لامنتاهیِ خداوند، با اطمینان و رضایت قلبی قرار می‌گیرد و این همان مقام امن الهی است که گمشدۀ اصلیِ ما انسان‌هاست.

ـ تا خودت را دوست نداشته باشی، دوست‌داشتنی نخواهی بود.

ـ گاهی بی‌دلیل بخندید... از ته دل و ارادی بخندید! مسخره بودن به باورِ شما می‌نشاند که هیچ‌چیزی آن‌قدرها هم جدی نیست، حتی زندگی!

نظرات کاربران

میثاق
۱۴۰۰/۱۱/۱۷

به دوستان توصیه میکنم حتما این کتاب را مطالعه کنند.

آرنی
۱۴۰۰/۱۱/۱۶

ذهن از طریق " عادت " دائم " حواس " را می دزدد...

farran
۱۴۰۰/۱۱/۱۷

تمام آثار دکتر علیزاده بسیار آموزنده و کاربردیست، هر کتابی از ایشان مطالعه کردم آگاهی خاص آن کتاب را دریافت کرده ام عشق و صلح و نور باد🙏🌹🙏 خدایا شکر که فرصت فهمیدن عطایمان کردی🙏🌹

کاربر 2939299
۱۴۰۰/۱۱/۱۷

کتاب های اقای علزاده را قبلا مطالعه کردم واین کتاب را هم الان چند صفحه ای را مطالعه کردم بی نظیره👌👌👌👍👍👍 در دنیای امروزه،این کتابها چراغ راهمون هستند

کاربر ۲۹۴۸۲۴۱
۱۴۰۰/۱۱/۱۷

کتاب هایی که تا حالا از استاد علیزاده خوندم واقعا عاااالی بوده و برام خیلی مفید بوده 👌👌👌

کاربر ۴۱۰۳۵۹۷
۱۴۰۰/۱۱/۱۷

کتابی متفاوت و آگاهی دهنده. متن جذابه و خسته کننده نیست در عین حال پر مغز و محتوای قوی داره

Shahrzad
۱۴۰۰/۱۱/۱۷

تمامی آثار دکتر علیزاده بسیار آموزنده و چراغی برای ادامه مسیر آگاهی و معرفت است.... سپاسگذارم🙏🌹

کاربر ۴۰۴۲۹۳۹
۱۴۰۰/۱۱/۱۷

سلام.کتاب عالی است..

الناز برقعی
۱۴۰۰/۱۱/۱۷

پیشنهاد می کنم به همه که بخوانند

الهه برقعی
۱۴۰۰/۱۱/۱۷

عالی عالی ممنون از آقای علیزاده عزیزم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۷ صفحه

حجم

۱۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۷ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان