دانلود و خرید کتاب انقلاب صنعتی چهارم کلاوس شواب ترجمه مرتضی شانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انقلاب صنعتی چهارم اثر کلاوس شواب

کتاب انقلاب صنعتی چهارم

نویسنده:کلاوس شواب
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انقلاب صنعتی چهارم

کتاب انقلاب صنعتی چهارم نوشته کلاوس شواب است که با ترجمه مرتضی شانی منتشر شده است. این کتاب گزارش یکی از مهم‌ترین جلسات اقتصادی جهان است.

درباره کتاب انقلاب صنعتی چهارم

در اواسط فصل زمستان هر سال، اجلاس مهمی در شهر داووس سوئیس تشکیل می‌شود و در آن قریب به اتفاق سران کشورهای گروه ۷، توسعه یافته و اثرگذار جهان، با توشه‌های غنی از تجربه شرکت می‌نمایند. دراین اجلاس هر کدام از شرکت‌کنندگان نظرات و پیشنهادهای خود در باب تحولات مهم جهان به‌ویژه عرصه‌های اقتصادی را درحضور صاحب نظران مطرح می‌کنند تا این نظرات و یا پیشنهادات پس از بررسی‌های لازم به‌عنوان سند راهبردی، جهت تقویت و یا بهسازی بنیان‌های نظام مالی جهان ارائه شود. 

در بدو امر، گزارش سالانه این اجلاس عموماً جمع‌بندی و اعلام نظرات شرکت‌کنندگان بود؛ ولی از سال ۲۰۰۵ دست‌اندرکاران اقتصاد در پهنه جهانی، تصمیم گرفتند به موازات گزارش عملکرد این همایش بزرگ، با جمع‌آوری و پردازش داده‌های اقتصادی کشورها، آنها را بر اساس ابزار جدید و بدیع بنام شاخص رقابت جهانی جی سی آی (GCI)) رتبه‌بندی کرده و نتیجه را به‌عنوان سند مهم الگوسنجی، در اختیار فعالان نظام سرمایه داری قرار دهند. مجمع جهانی اقتصاد، بعد از اختتام گردهمائی اخیر خود، اقدام به انتشار کتابی به قلم کلاوس شواب، بنیانگذار این مجمع کرد که در آن در خصوص انقلاب صنعتی چهارم که در حال پیدایش است صحبت به‌میان آمده است. به گفته وی، ما در آستانه یک نقطه عطف انقلاب در فناوری قرار داریم که شیوه زندگی و کار - که البته وابسته به هم هستند - را به شکل اساسی دگرگون خواهد کرد. این دگرگونی از نظر اندازه، دامنه و پیچیدگی از آنچه تاکنون و پیش از این رخ داده، متفاوت است. انقلاب صنعتی چهارم که در شرایط کنونی بر پایه انقلاب سوم پدید می‌آید ترکیبی از به کارگیری همزمان فناوری‌های نو در عرصه فیزیکی، دیجیتال و زیست شناسی است. اما مهم‌ترین پیامد انقلاب صنعتی چهارم، به گمان کلاوس شواب، شاید این باشد که همه عرصه‌های زندگی از اقتصاد، شغل مدیریت و حتی چگونگی سکونت و زیست فرهنگی را به شکلی فراگیر و پیوسته تحت تاثیر قرار می‌دهد. این کتاب اطلاعات کاملی درباره انقلاب صنعتی چهارم در اختیارتان قرار می‌دهد.

خواند کتاب انقلاب صنعتی چهارم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب انقلاب صنعتی چهارم

واژه "انقلاب" دال بر تغییر رادیکال و تند است. انقلاب‌ها در طول تاریخ زمانی حادث شده‌اند که فناوری‌های جدید و روش‌های بدیع از درک جهان، موجب تغییر عمیق در نظام‌های اقتصادی و ساختارهای اجتماعی شده‌اند. آشکار شدن تندی این تغییرات در چارچوب تاریخ ممکن است سال‌ها بطول بیانجامد.

حدوداً ۱۰۰۰۰ سال قبل اولین تغییر در روش زندگی ما، در انتقال از دوره علف خواری به کشاورزی، از طریق اهلی کردن حیوانات میسر شد. انقلاب کشاورزی سبب آمیخته شدن قدرت حیوانات با انسان برای اهداف تولید، حمل و نقل و ارتباطات شد. به‌تدریج تولید غذا بهتر و رشد جمعیت نیز ایجاد زیستگاه انسانی بزرگتر را ممکن ساخت، که در نهایت منجر به شهر نشینی و ظهور شهرها گردید. انقلاب کشاورزی با یک سری انقلاب‌های صنعتی که از نیمه دوم قرن هجدهم آغاز شده بود، دنبال و سبب جایگزینی قدرت مکانیک به‌جای قدرت بازو گردید و در ادامه آن، انقلاب صنعتی چهارم قدرت معرفتی بالا برای انسان در حوزه تولید را به ارمغان آورد. 

اولین انقلاب صنعتی در بازه تقریبی سال ۱۷۶۰ تا حدود ۱۸۴۰ با ساخت راه آهن و اختراع موتور بخار آغاز و منجر به تولید مکانیکی گردید. انقلاب صنعتی دوم در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم با بهره‌گیری از اختراع برق و خط مونتاژ، تولید انبوه را میسر کرد. سومین انقلاب صنعتی در دهه ۱۹۶۰ آغاز شد و معمولاً به آن انقلاب کامپیوتر و یا انقلاب دیجیتال اطلاق می‌شود؛ زیرا این انقلاب از توسعه نیمه‌هادیها، کامپیوترهای مین- فریم (دهه ۱۹۶۰)، کامپیوترهای شخصی (دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰) و اینترنت (دهه ۱۹۹۰) حادث شد.

من با تدقیق در معانی تعاریف مختلف و برهان‌های آکادمیک برای تشریح این سه انقلاب صنعتی، اعتقاد دارم که امروز ما در شروع انقلاب صنعتی چهارم هستیم که در شروع این قرن و در بستر انقلاب دیجیتال آغاز شده است. ویژگی این انقلاب مبتنی بر اینترنت موبایل، سنسورهای (حساسگر) خیلی قوی، ارزان، و هوش مصنوعی و ماشین قابل یادگیری است.

فناوری‌های دیجیتال با محوریت سخت‌افزارکامپیوتر، نرم‌افزار و شبکه‌ها تازگی ندارند؛ ولی در تمایز با انقلاب صنعتی سوم، بسیار پیچیده و یکپارچه بوده و موجب تحول جوامع و اقتصاد جهانی شده‌اند.

نظرات کاربران

کاربر ۳۳۹۳۹۲۵
۱۴۰۱/۱۲/۲۷

موضوع بسیار جالبی است و برای نوشتن آن زحمت زیادی کشیده شده اما غلطهای املای فارسی و ترجمه بسیار بد از جاذبه کتاب شدیدا کم کرده است. این وضع هر چه در کتاب جلوتر برویم بیشتر عیان میشود مترجمان کتاب

- بیشتر
Mohammad
۱۴۰۱/۰۶/۲۳

کامل نخوندم اما بنظرم کتاب بسیار خوبیه. برای کسانی که به پیشرفت‌های علمی آینده و تغییرات مثبتی که پیشرفت فناوری به ارمغان میاره علاقه دارن مفیده و یه جورایی نقشه ی راه محسوب میشه که داریم به کجا میریم.

کاربر 7692444
۱۴۰۲/۰۹/۲۲

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۵۱۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۸۵,۸۰۰
تومان