دانلود و خرید کتاب چالش های اقتصاد ایران (تقابل دیدگاه های رقیب) حمید ابریشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چالش های اقتصاد ایران (تقابل دیدگاه های رقیب) اثر حمید ابریشمی

کتاب چالش های اقتصاد ایران (تقابل دیدگاه های رقیب)

معرفی کتاب چالش های اقتصاد ایران (تقابل دیدگاه های رقیب)

کتاب چالش های اقتصاد ایران (تقابل دیدگاه های رقیب) نوشته حمید ابریشمی و دیگران پژوهشی در حوزه اقتصاد ایران و چالش‌های آن است که در انتشارات نور علم به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب چالش های اقتصاد ایران (تقابل دیدگاه های رقیب)

چالش های اقتصاد ایران (تقابل دیدگاه های رقیب) مجموعه‌ای است که تحلیلی عمیق در باب مهمترین موضوعات مورد بحث در فضای اقتصادی کشور با استفاده از تحلیل‌های برآمده از بهترین نظریه‌های اقتصادی و همچنین دیدگاه‌های مختلف کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی ارائه کرده است. 

هر یک از فصول این مجموعه به یکی از موضوعات اقتصادی مهمِ مورد اختلاف در کشور اختصاص داشته و دیدگاه‌ها و استدلالات متفاوت و متعارض موجود در مورد موضوع مورد بحث را در برابر هم قرار داده است.

موضوعاتی که در این کتاب به عنوان اولین مجلد از این مجموعه به آنها پرداخته خواهد شد عبارتند از: اصلاح نظام پرداخت یارانه،‌ خصوصی‌سازی، افزایش جمعیت، سرمایه‌گذاری خارجی، سهام عدالت، حذف صفر از واحد پولی و مالیات بر ارزش افزوده. 

بدون تردید خواننده فرهیخته نیز تأیید می‌کند که موضوعات ذکر شده، همواره در فضای دانشگاهی و رسانه‌ای کشور، موضوعاتی چالشی و محل اختلاف نظر بوده است. مطالعه این دیدگاه‌های متعارض در یک مجموعه منظم و هدفمند قطعاً سطح آگاهی خوانندگان را درباره موضوعات مورد بحث، در کمترین فاصله زمانی به طور چشمگیری ارتقا خواهد داد.

هدف اصلی از نگارش این مجموعه، فراهم‌آوردن امکان دسترسی مخاطبان به مهمترین دیدگاه‌ها و تحلیل‌های اقتصادی موجود پیرامون اهم مسائل اقتصادی کشور است. در حقیقت کوشش شده در قالب این اثر، خواننده آگاهی نسبتاً جامعی در خصوص جوانب مختلف مسائل مبتلابه اقتصادی کشور بدست آورد. از این منظر این اثر از نظر موضوع و نحوه نگارش بدیع و در عین حال از نظر محتوا غنی و در مرزهای دانش اقتصاد است.

نوآوری دیگر کتاب، مناظره‌گونه بودن سبک نگارش آن است. بیان همزمان دیدگاه‌های مخالف و موافق در باب هر یک از موضوعات، عملاً خواننده را در موضع شنوندۀ یک مناظره اقتصادی قرار داده است. انگیزه‌های مختلفی در انتخاب این سبک دخیل بوده است. اولاً هر یک از موضوعاتی که در قالب این جلد و مجلدات بعدی به یاری خداوند متعال به آن‌ها پرداخته می‌شود، فی‌نفسه دارای جنبه‌ها و ابعاد مختلفی هستند که این امر، وجود نظرات متفاوت و تحلیل‌های متعارض در خصوص آن‌ها را طبیعی و غیر قابل اجتناب می‌سازد. پس نحوه پرداختن به این دیدگاه‌ها نیز باید الزاماً به شکلی باشد که بتواند پوشش‌دهنده دیدگاه‌های رقیب باشد. 

ثانیاً؛ یکی از ضرورت‌های رشد و بالندگی جامعه به‌طور عام، و محیط‌های علمی به‌طور خاص، فراهم بودن فرصت تضارب آرا و تقابل اندیشه‌هاست تا در این بستر، اندیشه‌های موجود اصلاح شده و ایده‌های جدید متولد گردد. کوشش شده تا این کتاب گامی در جهت ترویج این فرهنگ بردارد. ثالثاً؛ پرهیز از یکسویه‌نگری و دارا بودن نگرش جامع‌الأطراف از مهم‌ترین پیش‌نیازهای راست‌اندیشی در باب مسائل اقتصادی کشور است. مکرراً در کشور مشاهده شده که به علل مختلف از قبیل برخی حبّ و بغض‌های سیاسی و فردی یا عدم احاطه کامل تحلیل‌گر به ابعاد مختلف یک موضوع، قضاوت‌هایی حدی و یک‌طرفه، حاوی تأیید یا نفی کامل یک ایده یا سیاست بیان می‌گردد. بنابراین هدف دیگر این کتاب، ارائه نمونه‌ای عملی از جامع‌نگری و پرهیز از افراط و تفریط در مطالعه و بررسی مسائل اقتصادی کشور است. از این‌رو سعی بر این بوده که در کنار ارائه دیدگاه‌های مختلف و بیان مهم‌ترین تحلیل‌های ارائه شده در باب موضوعات ذکر شده، گامی در راستای ترویج فرهنگ نقد و آداب آن برداشته شود.

خواندن کتاب چالش های اقتصاد ایران (تقابل دیدگاه های رقیب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران و دانشجویان اقتصاد مخاطبان اصلی این کتاب‌اند. علاقه‌مندان به این حوزه نیز می‌توانند از این اثر بهره‌مند شوند.

بهره‌وری صنعت ایران
مسعود نیلی
اقتصاد سنجی (جلد سوم؛ تکمیلی)
علی سوری
اقتصاد پولی؛ جلد دوم
جاگدیش هاندا
تجارت جهانی و نظام پرداخت‌ها (جلد۲: مالیه بین‌الملل و نظام‌های ارزی ومسائل نظام پرداخت‌ها)
ریچارد ای. کیوز
اقتصاد ایران و نهادها
آزاده خرمی مقدم
نگاهی با دوربین به اقتصاد ایران
احمد سیف
اقتصاد سیاسی توسعه در ایران امروز
فرشاد مومنی
توسعه اقتصادی
مایکل پی. تودارو
سینمای مقاومت
شهاب اسفندیاری
سقوط بازار سهام در ۱۹۲۹
برندا لانگ
پول، ارز و بانکداری (نسل سوم)
پگاه شریفی
اقتصاد پولی؛ جلد اول
جاگدیش هاندا
ارزیابی طرح‌های تولیدی، سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌ها (کاربردی)
سیدمهدی سید مطهری
تحلیل جامع مسائل اقتصاد خرد
یزدان نقدی
نظریه‌ی جدید سبد دارایی و تحلیل سرمایه‌گذاری (جلد ۱)
ادیوین جی. التون
بازار یا نابازار؟
محسن رنانی
ریچارد برانسون چه کسی است؟
میشل برگان
کلیات علم اقتصاد
دارون عجم اوغلو
نهادها و سازمان‌های پولی و مالی بین‌المللی (رویکردی جامع)
اسفندیار محمدی

نظرات کاربران

یک کاربر 35248
۱۴۰۰/۰۶/۲۴

عالی و خوب

Roya
۱۴۰۰/۰۱/۱۲

کاربردی و پر محتوا تنها ایرادش پی دی اف بودنشه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۷۷ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۷۷ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان