دانلود و خرید کتاب درآمدی بر عرفان عملی در اسلام علی فضلی
کتاب درآمدی بر عرفان عملی در اسلام اثر علی فضلی

کتاب درآمدی بر عرفان عملی در اسلام

نویسنده:علی فضلی
امتیاز:
۲.۰از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درآمدی بر عرفان عملی در اسلام

کتاب درآمدی بر عرفان عملی در اسلام اثری از علی فضلی است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است. این اثر مخاطبان را با عرفان اسلامی، تاریخچه و ادوار آن و همچنین شخصیت‌های مهم و برجسته آن آشنا می‌کند. 

درباره کتاب درآمدی بر عرفان عملی در اسلام

علی فضلی در این کتاب مخاطبان را با مهم‌ترین مباحث مرتبط با عرفان عملی، از جمله تاریخچه و ادوار آن، شخصیت‌ها مهم و برجسته، منابع اصیل عرفان عملی و ... آشنا می‌کند. 

کتاب درآمدی بر عرفان عملی در اسلام ادوار تاریخی و شخصیت‌های مهم عرفان عملی به پنج دوره کلی تقسیم کرده است. در هر دوره به معرفی شخصیت‌هایی پرداخته که نقش مهم و تاثیرگذاری در پیش بردن سیر و جریان عرفانی داشته‌اند و آثارشان را نیز، به عنوان منابع معرفی کرده است. منابعی که ما را به صورت مستقیم و بدون واسطه با تفکر و اندیشه آنان آشنا می‌کند.

اگر پیش از این هم درباره عرفان و تصوف مطالعه کرده باشید، عبارت‌ها و اصطلاحاتی همچون شریعت، طریقت و حقیقت به گوشتان خورده است. این سه مفهوم از جمله مفاهیمی هستند که تفاسیر نادرستی از آن ها ارایه شده است؛ بنابراین علی فضلی تلاش کرده است تا در این کتاب به این موضوع نیز  بپردازد. 

در یکی دیگر از فصل‌های کتاب با کثرت گرایی سلوکی آشنا می‌شویم. هدف این فصل آشنایی با کثرت گرایی سیاسی و دینی و عرفانی است. این فصل به این پرسش پاسخ می‌دهد: آیا تنها رسیدن به مقصد مهم است یا راهی که برمی گزینیم هم اهمیت دارد؟

کرامات و کارهای خارق العاده و مکاشفات عرفانی، چیستی و چرایی سلوک عرفانی، عرفان‌های کاذب، معیارهای تشخیص مکاشفات حق و باطل نیز از جمله مباحثی است که در این کتاب می‌توانید درباره آن بخوانید. 

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌ بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

کتاب درآمدی بر عرفان عملی در اسلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب درآمدی بر عرفان عملی در اسلام را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات عرفانی و دوست‌داران آشنایی با تصوف پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

Jabbari
۱۴۰۰/۰۶/۰۳

دوستان دانشجو که این کتاب رو برای قابلیت سرچ تهیه میکنند؛ متاسفانه این نسخه از کتاب که در طاقچه موجود هست قابلیت سرچ نداره. پس اگر برای قابلیت سرچ دانلود میکنید؛ این قابلیت موجود نیست.

کاربر ۳۷۴۶۸۱۳
۱۴۰۰/۰۸/۳۰

نسخه چاپیشو چه جوری سفارش بدم

کاربر ۷۰۶۳۷۹۵
۱۴۰۲/۰۵/۲۸

خدا قوت نمونه سوال تشریحی برای امتحان میخواستم

کاربر ۴۶۸۸۱۶۴
۱۴۰۱/۰۴/۰۳

وقتی کتابی که قابل سرچ نیست محبت کنید نزارید چون واقعا بدرد نمیخوره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۸۴۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان