دانلود و خرید کتاب انقلاب اسلامی؛ ماهیت، زمینه ها و پیامدها محمد شفیعی‌فر
کتاب انقلاب اسلامی؛ ماهیت، زمینه ها و پیامدها اثر محمد شفیعی‌فر

کتاب انقلاب اسلامی؛ ماهیت، زمینه ها و پیامدها

معرفی کتاب انقلاب اسلامی؛ ماهیت، زمینه ها و پیامدها

کتاب انقلاب اسلامی؛ ماهیت، زمینه ها و پیامدها اثری از محمد شفیعی‌فر است که در دفتر نشر معارف منتشر شده است. این کتاب به بررسی یکی از مهم‌ترین انقلاب‌های تاریخ معاصر ایران و جهان می‌پردازد و ماهیت، زمینه‌های وقوع و پیامدهای آن را بررسی می‌کند.

درباره کتاب انقلاب اسلامی؛ ماهیت، زمینه ها و پیامدها

انقلاب اسلامی ایران، یکی از مهم‌ترین انقلاباتی است که در تاریخ معاصر ایران و جهان رخ داده است. این انقلاب موفق شد تا تغییرات عظیمی در زندگی مردم ایران به وجود بیاورد و همچنین بازتاب‌های جهانی آن نشان می‌دهد که تاثیر آن در جهان نیز، به اندازه تاثیر آن در ایران اهمیت دارد. در همین چندین سال اخیر، دنیا شاهد وقوع انقلاب‌های گوناگونی بوده است که هر کدام اهداف خاصی را دنبال می‌کردند و رسیدن به اهداف، کارآیی آن و تغییرات پس از آن نیز باید بررسی شود. شناخت زمینه‌هایی که به وقوع انقلاب منجر شدند، ماهیت آن و همچنین پیامدهای مختلف آن می‌تواند دیدگاه ما را نسبت به این موضوع تغییر دهد. 

محمد شفیعی‌فر در کتاب انقلاب اسلامی؛ ماهیت، زمینه ها و پیامدها، این پدیده را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار می‌دهد. 

این اثر سه بخش دارد؛ بخش اول چیستی انقلاب اسلامی نام دارد و موارد بسیاری را از جمله تعریف انقلاب و تحولات مشابه، ویژگی‌ها، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران و ماهیت انقلاب را بررسی می‌کند. 

بخش دوم کتاب با عنوان مبانی فکری انقلاب اسلامی به بررسی این مسائل می‌پردازد: جریان‌های فکری ایران در دوره معاصر و امام خمینی و نظریه ولایت فقیه. 

در بخش سوم کتاب، انقلاب اسلامی پس از پیروزی بررسی می‌شود و مروری است بر این مباحث: دوره‌های بی‌ ثباتی سیاسی، تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران، دوره سازندگی و توسعه اقتصادی - صنعتی و اصلاحات و توسعه سیاسی.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌ بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

کتاب انقلاب اسلامی؛ ماهیت، زمینه ها و پیامدها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی و جامعه‌شناسی را به خواندن کتاب انقلاب اسلامی؛ ماهیت، زمینه ها و پیامدها دعوت می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان