دانلود و خرید کتاب اندیشه اسلامی ۲؛ با تاکید بر اندیشه سیاسی اسلام احمد واعظی
کتاب اندیشه اسلامی ۲؛ با تاکید بر اندیشه سیاسی اسلام اثر احمد واعظی

کتاب اندیشه اسلامی ۲؛ با تاکید بر اندیشه سیاسی اسلام

معرفی کتاب اندیشه اسلامی ۲؛ با تاکید بر اندیشه سیاسی اسلام

کتاب اندیشه اسلامی ۲؛ با تاکید بر اندیشه سیاسی اسلام اثری از احمد واعظی است. این کتاب به بررسی مسائل مهم مربوط به اندیشه سیاسی اسلام می‌پردازد و با نگاهی دینی، رابطه ادیان، با حکومت‌ها و جوامع را مورد کاوش قرار می‌دهد. 

درباره کتاب اندیشه اسلامی ۲؛ با تاکید بر اندیشه سیاسی اسلام

اندیشه سیاسی اسلام و رابطه دین اسلام با جامعه، یکی از مهم‌ترین مباحثی است که همیشه مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته است. در جامعه ایران که یک با یک حکومت اسلامی اداره می‌شود، شناخت اندیشه سیاسی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و این اثر، در تلاش است تا به مهم‌ترین پرسش‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود، پاسخ بدهد. 

احمد واعظی، کتاب اندیشه اسلامی ۲؛ با تاکید بر اندیشه سیاسی اسلام را در سه بخش تالیف کرده است و در هر بخش، یکی از مباحث مهم را بررسی کرده و آن را از زوایای گوناگون، مورد کاوش قرار داده است. 

بخش اول کتاب که دین و دنیای معاصر نام دارد، کلیاتی در مورد معرفت دینی و دینداری را بیان می‌کند. سپس به پیامدهای معرفتی مدرنیته و سکولاریسم می‌پردازد و چالش‌های مدرنیته را که پیش روی مسلمانان است، بررسی می‌کند. 

بخش دوم کتاب وحی شناسی و راهنما شناسی نام دارد. این بخش به بررسی مباحث فلسفی و بنیادنی مهمی همچون فلسفه نبوت، وحی شناسی، قرآن‌شناسی، فلسفه ختم نبوت، خاتمیت و کثرت گرایی دینی، امامت و خلافت و مهدویت و انتظار، پرداخته است. 

بخش سوم کتاب به رابطه جامعه و حکومت اختصاص دارد. اسلام و سیاست، منکران حکومت‌های دینی و مذهبی، نظریه‌های مشروعیت درتفکر سیاسی اسلام، معنا و تاریخچه ولایت فقیه، دلایل اثبات ولایت فقیه و شرایط رهبری در این بخش بررسی می‌شود و پرسش‌ها و ابهامات مربوط به ولایت فقیه نیز در این فصل پاسخ داده می‌شود. مردم سالاری دینی نیز از جمله مباحثی است که در این بخش مفصل به آن پرداخته شده است.  

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌ بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

کتاب اندیشه اسلامی ۲؛ با تاکید بر اندیشه سیاسی اسلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب اندیشه اسلامی ۲؛ با تاکید بر اندیشه سیاسی اسلام برای دانشجویان دوره کارشناسی تدوین شده است. علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی و مذهبی نیز از مطالعه این کتاب لذت می‌برند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان