دانلود و خرید کتاب همیشه روز اول است رام چاران ترجمه اصغر صلاح‌کرده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همیشه روز اول است اثر رام چاران

کتاب همیشه روز اول است

معرفی کتاب همیشه روز اول است

کتاب همیشه روز اول است؛ مدیریت آمازون از صفر تا صد اثری از رام چاران و جولیا یانگ با ترجمه اصغر صلاح‌کرده است. این کتاب، از اسرار موفقیت این شرکت بزرگ پرده برداری می‌کند و به تمام مخاطبان کمک می‌کند تا بتوانند از شیوه‌های مدیریتی آمازون برای اداره کسب و کارهای خودشان استفاده کنند.

درباره کتاب همیشه روز اول است؛ مدیریت آمازون از صفر تا صد

«نمی‌توانم جای دیگری را به یاد بیاورم... که به‌جای اندیشیدن به یک فصل، به بلندمدت فکر می‌کند؛ یا اینکه به یک حوزه از کسب‌وکار (یا تجربه مشتری) نگاه می‌کند و به خود اجازه نمی‌دهد که با عرف و سنت موجود از حرکت بازبماند؛ یا اینکه به افراد مستعد، شانسی برای امتحان‌کردن هر نوع مخاطره کارآفرینی می‌دهد که صرف‌نظر از سطح تجربه آن‌ها در آن حوزه، معقول است؛ یا اینکه سازندگانی را استخدام می‌کند که آزادند تا دنیا را تغییر دهند؛ یا اینکه یک فرهنگ مبتنی بر ارائه، عطش، کار جمعی، میل فراوان به اقدام، بلندپروازی مبتکرانه و واضح دارد. به همین دلیل است که من پس از ۱۶ سال هنوز اینجا مانده‌ام... آمازون رؤیای سازندگان است و اگر شما به دنبال شانسی برای تغییر دادن دنیا به شکل گسترده می‌گردید، جای بهتری وجود ندارد.» 

این سخن از اندی جیسی است. او آمازون را به این صورت تعریف می‌کند و از مسیر موفقیت آن می‌گوید. اما در پشت پرده آمازون چه اتفاقی می‌افتد؟ جف بیزوس که آمازون را تاسیس کرده است، چگونه کار را در این محیط پیش برده است که هم شرکتش به یکی از پولسازترین شرکت‌ها بدل شود و هم بتواند محیط کاری خوبی برای کارمندانش رقم بزند؟ 

رام چاران و جولیا یانگ در کتاب همیشه روز اول است؛ مدیریت آمازون از صفر تا صد هر آنچه را که لازم است درباره مدیریت آمازون بدانید، به شما می‌گویند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا با اسرار پولسازی این شرکت آشنا شوید و دریابید که روش‌ها موفق مدیریتی چگونه است. اگر کسب و کاری را اداره می‌کنید، حتما این کتاب را بخوانید تا ببینید چگونه می‌توان یک ایده کوچک را با آینده نگری پرورش داد و به رویایی فراموش نشدنی و نامدار و موفق تبدیل کرد. 

کتاب همیشه روز اول است؛ مدیریت آمازون از صفر تا صد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

همیشه روز اول است؛ مدیریت آمازون از صفر تا صد اثری عالی برای تمام مدیران کسب و کارها است. هرکسی که در هر  کسب و کاری مشغول است، می‌تواند از محتوای عالی این کتاب استفاده کند تا کارش را روز به روز بهتر کند و مسیر پیشرفت را به سرعت طی کند. 

بخشی از کتاب همیشه روز اول است؛ مدیریت آمازون از صفر تا صد

تعریف «استعداد مناسب» می‌تواند بسته به محتوا، شرکت و موقعیت خاص، بسیار متفاوت باشد. با وجود همه این تفاوت‌های ضروری، به‌منظور رقابت واقعی درباره استعداد به یک شکل بنیادی، تعریف استعدادِ مناسب باید روشن، مشخص و یکنواخت باشد تا کُل سازمان بتواند همان معیارها را دنبال کند و با انحراف اجتناب‌ناپذیر در این مسیر بجنگد.

در این حوزه، بیزوس از همان ابتدا باهوش و ثابت‌قدم بوده است. او به دنبال سازندگانی می‌گردد که بتوانند اوضاع را بسازند، سازندگانی که بتوانند مثل مالکان فکر و رفتار کنند؛ افرادی که حسی از «مالکیت واقعی» را نشان می‌دهند.

مالکیت واقعی تا چه اندازه برای آمازون و بیزوس اهمیت دارد؟ این ارزش در دو نقل قول از نامه‌های او به سهامداران نمایان است: «موضوع مهم، تفکر بلندمدت است» در سال ۱۹۹۷، «تفکر بلندمدت هم یک الزام است، هم نتیجه مالکیت واقعی» در سال ۲۰۰۳.‌(۳)

متأسفانه برخی از مدیران در شرکت‌های سنتی مثل صاحبخانه‌ها رفتار می‌کنند؛ آن‌ها از جانب کل شرکت یا حتی از جانب تیم خود رفتار نمی‌کنند. در واقع به دنبال منافع شخصی خودند. برای آن‌ها، انجام دادن کارهای زیر نه‌فقط غیرمعقول، بلکه کاملاً دیوانگی است:

استخدام و پرورش بهترین‌ها: آن‌ها احتمالاً از خود می‌پرسند: چه می‌شود اگر این افراد از خود آن‌ها پیشی بگیرند و برای آن‌ها بیشتر یک تهدید شوند تا یک دارایی؟

صرفه‌جویی: چرا زحمت کنترل کردن هزینه‌ها را به خود بدهند؟ این که پول آن‌ها نیست. همچنین حتی اگر آن‌ها این پول را حیف‌ومیل نکنند، قطعاً کس دیگری خواهد کرد.

بررسی عمیق: چرا این‌قدر از انرژی و وقت شخصی خود استفاده کنند تا کنترل جزئیات را در دست بگیرند؟ اگر مشکلی پیش بیاید، این مشکل کس دیگری است.

جرئت داشتن؛ مخالفت و اقدام کردن: چرا دردسر به چالش کشیدن دیگران یا حتی رئیس را به جان بخرند؟ این کار سخت، خسته‌کننده و مهم‌تر از همه، برای روابط شخصی و پیشرفت شغلی، مضر است.

ارائهٔ نتایج: چرا آن‌ها همیشه باید با وجود همه کاستی‌ها از عهده کار بربیایند و هرگز آرامش نداشته باشند؟ آیا این کار رئیس نیست؟ چرا رئیس‌ها حقوق بالاتر و مزایای بهتری می‌گیرند؟ این دقیقاً زمانی است که آن‌ها باید طناب دار را به دور گردن خود بیندازند.

بر اساس منطق صاحبخانه‌ها، این رفتارها واقعاً دیوانگی‌اند. این رفتارهای قابل‌مشاهده، آزمایش مالکیت واقعی‌اند. این چیزی است که آمازون در اصول رهبری شماره شش (استخدام و پرورش بهترین‌ها)، شماره ده (صرفه‌جویی)، شماره دوازده (توجه به جزئیات)، شماره سیزده (جرئت داشتن؛ مخالفت و اقدام کردن) و شماره چهارده (ارائهٔ نتایج) بیان کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۴۰۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان