دانلود و خرید کتاب کنفسیوس چه کسی بود؟ مایکل بورگان ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کنفسیوس چه کسی بود؟ اثر مایکل بورگان

کتاب کنفسیوس چه کسی بود؟

معرفی کتاب کنفسیوس چه کسی بود؟

کنفسیوس چه کسی بود؟ نوشته مایکل بورگان که ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی به چاپ رسیده یکی از کتاب‌های مجموعه به سوی موفقیت انتشارات طاهریان است. در این کتاب با سرگذشت کنفوسیوس مشهورترین فیلسوف و نظریه‌پرداز سیاسی چینی آشنا می‌شوید.

درباره کتاب کنفسیوس چه کسی بود

احتمالاً بعضی از مردم شهر کوفو از رفتارها و حرفهای پسر بچه‌ای به نام کنگ کیو متحیر می‌شدند. او تقریباً ۲۶۰۰ سال پیش در آنجا زندگی می‌کرد و حتی در آن زمان هم، کودکان از بازی با اسباب‌بازی لذت می‌بردند. کنگ کیو اما از دیگر کودکان متفاوت بود.

از سنین بسیار پایین، به نظر می‌رسید که او همیشه بهترین رفتار را دارد. وی همچنین از آموزه‌های دینی و سنت‌هایی که در خانواده رایج بود پیروی می‌کرد. مثلاً کنگ کیو ظرف‌هایی را در آشپزخانه از مادرش می‌گرفت و وانمود می‌کرد که آنها کاسه‌های مقدس استفاده شده در مراسم مذهبی توسط بزرگسالان هستند.

در زمان کنگ کی، کوفو پایتخت یک کشور مستقل به نام لو بود، این منطقه هم اکنون یکی از ایالت‌های کوچک حال حاضر چین است. در سراسر این کشور مردم معتقد بودند که باید پدر و مادر و اقوام خود را که قبل از آنها زندگی می‌کرده‌اند، تکریم کرد. این اعتقاد بخشی اصلی از سنت‌های مذهبی آن روز بود.

مانند بسیاری از کودکان در آن زمان، کنگ کیو شروع به یادگیری همه چیز در مورد اعمال مذهبی کرد. او همچنین ترانه‌هایی را آموخت که در مورد گیاهان و حیواناتی که بومی منطقه وی بودند. ترانه‌های دیگر شرح وقایع تاریخی یا دروس اخلاقی مشترک بودند. آنها به کنگ کیو کمک می‌کردند تا یاد بگیرد چگونه درست و غلط را از هم تشخیص دهد. 

اگر دوست دارید با سرگذشت این فیلسوف بزرگ چینی بیشتر آشنا شوید خودتان ادامه کتاب را بخوانید.

 خواندن کتاب کنفسیوس چه کسی بود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 نوجوانان و جوانانی که به خواندن سرگذشت‌نامه‌های بزرگان علاقه دارند مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب کنفسیوس چه کسی بود

در حالی که کنفوسیوس در حال بازگشت به خانه بود، برخی از شاگردانش سخت کار می‌کردند. آنها مشاغلی دولتی را در ایالت‌های مختلف از جمله لو پیدا کرده بودند.

یکی از آنها، ران کیو، مشاور عالی خانواده جیسون در لو شده بود. دیگری، زیدونگ، در آن ایالت بخاطر شناخت از آداب و رسوم مذهبی بسیار مورد توجه بود. ران کیو در بهار ۴۸۴ قبل از میلاد برای تقویت اعتبار خود تلاش کرد. در آن سال، نیروهای ایالتی، لو را تهدید کردند. ران کیو خانواده جیسون را به آمادگی برای جنگ تشویق کرد. هنگامی که دشمن حمله کرد، ران کیو دفاع را رهبری و آنها را از آنجا دور کرد. این کار موفقیت نظامی خانواده جیسون را بالا برد و رهبران دولت را در لو تحت تأثیر قرار داد. سپس ران کیو این افراد مهم را متقاعد کرد که کنفوسیوس را دوباره به لو دعوت کنند. به زودی، کنفوسیوس یادداشتی از رئیس خانواده جیسون و دوک جدید لو، به نام آی دریافت کرد. آنها قول دادند که اگر به خانه بیاید پذیرای وی هستند. کنفوسیوس دعوت را پذیرفت و قبل از پایان سال به خانه بازگشت.

کنفوسیوس اگرچه مشاور مشهوری نشده بود، اما در لو از شهرت خوبی برخوردار بود. او حالا که در اواسط دهه شصت به سر می‌برد دریافت، که مردان جوان زیادی مشتاق شاگردی او هستند. دوک آی، او را بزرگ ایالت می‌دانست و به او احترام می‌گذاشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان