دانلود و خرید کتاب عجایب دنیا ویکی شیپتون ترجمه محمدعلی حیدری رفاه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عجایب دنیا اثر ویکی شیپتون

کتاب عجایب دنیا

نویسنده:ویکی شیپتون
انتشارات:نشر روزاندیش
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب عجایب دنیا

کتاب الکترونیکی عجایب دنیا نوشتۀ ویکی شیپتون و ترجمۀ محمدعلی حیدری رفاه است و نشر روزاندیش آن را معرفی کرده است. کتاب عجایب دنیا، شامل معرفی آثار و دیدنی‌های جهان به دو زبان فارسی و انگلیسی است.

درباره کتاب عجایب دنیا

تهیه فهرست کامل عجایب هفت‌گانه در اصل حدود سدۀ دوم پیش از میلاد کامل شده است و اولین اشاره به تهیه این مجموعه مکتوب در کتاب تاریخ هرودوت آمده است که به سدۀ ۵ پیش از میلاد مربوط می‌گردد. چندین دهه بعد از آن، تاریخ‌نگاران یونانی دربارهٔ بزرگ‌ترین بناهای تاریخی دوران خود شروع به نوشتن کردند. از جمله کالیماکوس که در ۳۰۵ تا ۲۴۰ قبل از میلاد می‌زیست و سر کتابدار کتابخانه اسکندریه بود مجموعه‌ای از عجایب جهان را تهیه کرد. امروزه، تنها چیزی که دربارهٔ این مجموعه می‌دانیم، همین عنوان آن است و بس، به این دلیل که این کتاب نیز در آتش‌سوزی بزرگ کتابخانه اسکندریه از بین رفت. فهرست نهایی عجایب هفت‌گانه در قرون وسطی تکمیل شد. این فهرست شامل چشمگیرترین بناهای تاریخی جهان باستان بود که از بعضی، شواهد بسیار اندکی در دست بود و تعدادی نیز اصلاً باقی نمانده بودند. آثار کنده‌کاری هنرمند هلندی مارتن ون هیمسکرک از قدیمی‌ترین منابعی هستند که در آن به این فهرست عجایب هفت‌گانه اشاره شده‌است. اما اکنون عجایب و زیبایی‌های جهان بیش از هفت عدد هستند. کتاب عجایب دنیا به معرفی چند نمونه از آثار قدیمی و دیدنی دنیا به دو زبان فارسی و انگلیسی پرداخته است. 

خواندن کتاب عجایب دنیا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دوستداران دیدنی‌های جهان و همچنین علاقه‌مندان به یادگیری زبان انگلیسی مناسب است.

بخشی از کتاب عجایب دنیا

«شگفتی هاي باستان چطور می توانیم بیان کنیم که یک بنا نسبت به دیگري در زمان و مکان متفاوت مهم تر است؟ در حدود ۲۵۰۰ سـال پیش هرودوت نویسـنده ، هفت مکان بزرگ و مشـهور را لیســت کرد پنج مورد از آنها مربوط به یونان اســت آقاي هرودوت نویســنده یونانی بود که این لیست را شگفتی هاي هفتگانه جهان نامید بسیاري از مردم خواهان این موضوع بودند که مکان هاي مشهور را ببینند.

امروزه یکی از مطالبی که در لیست هرودوت آمده است هرم بزرگ در مصر است.اما امروزه بیشتر مردم در مورد شگفتی هاي دنیا بحث وگفت و گو میکنند. اغلب آنها فقط هفت شگفتی جدید را لیست میکنند به خاطر اینکه در اولین لیست هفت چیز نوشته شده بود.

البته در دنیا مکان هاي بسیار جالب و زیبایی دیگري نیز وجود دارند پس کدام هفت مکان به این لیست وارد شده اند ؟این یک سوال بسیار مشکل است . آیا همه ساختمان ها را بدلیل بزرگترین و مهم ترین بودن باید وارد لیست کرد ؟ و چطور می توانیم بیان کنیم که آن یک ساختمان نسبت به بقیه در زمان و مکان متفاوت مهمتر است...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۸ صفحه

حجم

۱۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۸ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان