دانلود و خرید کتاب زبان و فرهنگ کلیر کرمش ترجمه جواد رحمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زبان و فرهنگ اثر کلیر کرمش

کتاب زبان و فرهنگ

نویسنده:کلیر کرمش
ویراستار:لیلا رحمانی
انتشارات:انتشارات گیوا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زبان و فرهنگ

کتاب زبان و فرهنگ نوشته کلیر کرمش است که با ترجمه جواد رحمانی منتشر شده است. این کتاب مفهوم زبان و پیچیدگی‌های آن و تاثیر متقابل زبان و فرهنگ می‌پردازد. زبان به‌عنوان عضو جدانشدنی فرهنگ در تمام دوران شناخته می‌شود که راه انتقال تمدن بوده است. این کتاب سعی دارد با نگاهی دقیق آن را بررسی کند. 

درباره کتاب زبان و فرهنگ

زبان ابزاری اساسی به شمار می‌آید که با آن زندگی اجتماعی خود را اداره می‌کنیم. زمانی که از زبان در مفاهیم ارتباطی استفاده می‌شود، با روش‌های پیچیده و متعدد با فرهنگ ارتباطی تنگاتنگ دارد. درشروع صحبت کردن افراد نیاز به واژگانی دارند که به تجربه مشترکی اشاره دارد.

کتاب زبان و فرهنگ نوشته کلیر کرمش کتابی علمی و پژوهشی در باب همین دو کلمه است؛ زبان و فرهنگ. کتابی مفید و دقیق که با ترجمه‌ای روان و خوب عرضه شده است. 

این کتاب در چهار بخش تدوین و ترجمه شده است. فصل اول و دوم هر کدام به طور جداگانه شامل هفت فصل می‌باشند. در بخش دوم در هر فصل نمونه متن هایی متناسب با بخش اول آورده شده و با آوردن نمونه‌هایی به تحلیل آن‌ها پرداخته است. بخش سوم را نیز واژه نامه تشکیل داده است. بخش آخر شامل فهرست منابع و ماخذ می‌باشد. 

این کتاب برای فعالان عرصه زبان شناسی و جامعه شناسی و حوزه فرهنگ و دانشجویان و اساتید این حوزه ها بسیار مفید است. علاوه بر این افراد، برای علاقمندان به حوزه زبان و زبانشناسی و فرهنگ نیز مفید است.

زبان، نظامی اجتماعی است که نسل‌های گذشته و حال آن را ساخته و پرداخته و به ما منتقل کرده اند. واژگان زبان منعکس کننده‌ی دگرگونی هایی است که در طول زمان در پدیده‌های مادی و معنوی جامعه بروز می‌کند.

هر جامعه دارای فرهنگ خاصی است. در میان موجودات فقط انسان دارای فرهنگ است. فرهنگ امری اجتماعی و متکی بر روابط اجتماعی است و ارتباطات سمبولیک با زبان برای موجودیت فرهنگ ضروری است. هر جامعه دارای فرهنگ خاصی است و از نظر جامعه شناسی هر کس دارای فرهنگ است.

بین رشد و شکوفایی فرهنگ و زبان، وابستگی متقابل و همبستگی کامل وجود دارد. لذا هر جا که زبان متوقف مانده، رشد فرهنگی نیز متوقف شده است. زبان یکی از ویژگی‌های انسان اجتماعی و نیز یکی از اجزای مهم فرهنگی جوامع انسانی به شمار می‌آید.

به طوری که زبان تا حد زیادی منعکس کننده‌ی ویژگی‌های یک جامعه است. هر مردمی که زبان بهتر و کامل‌تری هستند، دارای فرهنگ برتر و پیشرفته‌ترند. فرهنگ دارای ماهیت پیچیده‌ای است که متشکل از نظام‌های نمادینی چون دانش، هنجار، ارزش‌ها، آرا، زبان ،هنر، رسم و همچنین عادات و مهارت هایی که توسط اعضای یک جامعه‌ی خاص فرا گرفته می‌شود، اعضای جامعه اجزای این فرهنگ را از فردی به فرد دیگر منتقل می‌کنند. زبان و فرهنگ به شیوه‌های مختلف با هم در تعامل هستند. فرهنگ توسط زبان منتقل می‌شود و همچنین زبان ابزار اصلی درونی کردن فرهنگ توسط افراد است. به این ترتیب زبان و فرهنگ مستقل از هم وجود ندارند، هر چند یک موجودیت واحد هم به شمار نمی‌روند. این کتاب به مطالعه ارتباط بین زبان و فرهنگ می‌پردازد.

خواندن کتاب زبان و فرهنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه زبان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان