دانلود و خرید کتاب داستان فروش مجید قربانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان فروش اثر مجید قربانی

کتاب داستان فروش

معرفی کتاب داستان فروش

کتاب داستان فروش نوشته مجید قربانی است. این کتاب به شما یاد می‌دهد داستان‌ها چطور می‌توانند کسب‌وکارها را تغییر دهند.

درباره کتاب داستان فروش

یکی از جذابیت‌­های زندگی بشری داستان است. داستان­‌ها و قدرت جادویی کلمات جوامع بشری را گرد هم آوردند، امپراطوری­‌ها را ساختند، خدایان را به وجود آوردند و چیزی ایجاد کردند که ما به آن تاریخ می­‌گوییم. تاریخ و داستان‌هایش مسیر گذر انسان­‌ها، گروه‌­ها، قبیله‌­ها، شهرها، کشورها و سلسله‌های مختلف را تا حدودی مشخص کردند و جایی که اکنون انسان هزاره سوم در ابتدای آن به سر می‌­برد، از همین داستان­‌ها و تاریخ‌های آن به دست آمده است.

داستان فروش، کتابی تاریخی است که این بار به نوعی متفاوت به تاریخ نگاه کرده و تکامل و پیشرفت بشر، جامعه و علم را از خلال داستان‌­ها جستجو می­‌کند. داستان فروش به افرادی اشاره دارد که با علم به قدرت داستان‌­ها توانستند داستان‌­های جدیدی خلق یا داستان‌­های گذشته را برای رسیدن به اهدافی مشخص تغییر دهند.

این کتاب با تکامل گونه انسان و وقایع پیش از انقلاب کشاورزی بحث را آغاز می­‌کند و به این سوال جواب می­‌دهد که چطور انسان‌­ها توانستند در روند تکامل خود را از دیگر گونه‌های همانند خود جدا کنند. در ادامه با اتفاقات، رخدادها، داستان‌­ها و اسطوره ها همراه می­شود و مسیر رسیدن ما به مکان کنونی­ مان را بررسی می­کند. اینکه چطور انسان توانست شاه جهان شده، سیمای کلی جهان را تغییر داده و با نابخردی‌­های جمعی و فردی که از داستان‌­ها نشات می­گیرد، به دفعات آن را در مرز نابودی قرار دهد. این اثر از علاقه شخصی نویسنده به محیط زیست و تاریخ نشات گرفته است و به سوالاتی که در ذهن خود دارد پاسخ می­‌دهد.

در این کتاب، پیشرفت‌­ها و تغییرات بشری با تمرکز بر ایران با مرزهای سیاسی کنونی و گذشته نگاه شده و عواقب فعالیت­‌های بشری به عنوان بخشی از حیات، بر روی تنها مکان قابل سکونت در دسترس ما بررسی شده است. در آخر نیز با ارائه پیشنهادی کوچک اما کاربردی و آینده ای که برای خود خواهیم ساخت به پایان می­رسد.

امید این کتاب این است تا بتواند ذهن خواننده را در برابر داستان­های قدیمی و جدید حساس­تر گردانده و او را در برابر این داستان­‌ها به لحظه ای تفکر وادارد. انتظار می­رفته است که این کتاب پر از داستان‌هایی باشد که مسیر حرکت انسان­ها را تغییر داده است. با این حال ترجیح این است که خواننده بیشتر از میان داستان‌­های موجود در ذهن خود به دنبال تطابق مضامین و مثال­‌ها بگردد و تحت تاثیر دیدگاه‌­ها و پیش زمینه­‌های فکری نویسنده قرار نگیرد. به امید اینکه روزی برسد که انسان­ها خود را از حصار داستان­‌هایشان جدا کنند و در کنار یکدیگر با صلح، دوستی و تفکر زندگی کنند.

خواندن کتاب داستان فروش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمام کسانی که به تاریخ و به ویژه تاریخ ایران، جامعه و تکامل علاقمند هستند از این کتاب لذت خواهند برد. 

درباره مجید قربانی

مجید قربانی محقق و نویسنده پژوهشی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی است که پیشتر فعالیت خود را با انتشار کتب آکادمیک و غالباً به زبان انگلیسی انجام داده است. نمونه شاخص آن، کتاب احیای مناطق خشک در سال ۲۰۱۸ را انتشارات اسپرینگر منتشر کرده است. قربانی علاوه بر تحقیق و پژوهش، در صنعت گردشگری و همینطور به عنوان گوینده پادکست فعالیت می‌کند.

بخش‌هایی از کتاب داستان فروش

تمام انسان‌­های تاثیرگذار در تاریخ، چه آن‌هایی که می‌­شناسیم و چه آن‌هایی که نمی‌­شناسیم، از پادشاهان و روحانیان تا انقلابیون و آشوبگران داستانی خاص برای تعریف کردن داشتند. به عبارت دیگر آن‌ها داستان فروش بودند و در ازای داستان­‌هایشان، ثروت، قدرت، آزادی یا حق درخواست می­‌کردند. داستان­‌هایی که از تخیل رو به پیشرفت انسان‌­ها نشات می‌گرفت و با گذشت زمان، روح داستان­‌های گذشته، بزرگ­تر، زیباتر، ترسناک­تر، تاثیرگذارتر و یا قابل باورتر می‌­شد.

در میان جوامع غیر انسانی، اصولاً جنگ و نمایش قدرت بدنی می‌تواند رئیس و سردمدار گروه را مشخص کند. اما در جوامع انسانی ماجرا جور دیگری پیش رفت. روش متفاوت انسان‌­ها گاهی با بهره گیری از سایر گونه‌های جانوری انجام می‌­شد اما با یکجانشینی و انقلاب کشاورزی، روح داستان‌­های گذشته شکل دیگری از داستان‌­ها را رقم زد.

داستان­ها نیاز به باور کنندگان راستین یا مجبور شده داشت. دروغ­‌هایی که برای مدت‌ها در مجامع انسانی با فریاد گفته می­‌شد، در آخر مورد پذیرش قرار گرفت. داستان‌­هایی که کارکردهای مثبت و منفی­ ای را با خود به همراه آوردند و شرایطی را فراهم کردند تا انسان از یک موجود پراکنده، به مجتمع ترین و تاثیرگذارترین گونه جانوری تبدیل شود. پشت تمام فعالیت‌­های انسانی را که نگاه کنیم داستانی پیدا خواهیم کرد که آنها را ترغیب یا مجبور کرد تا به سمت جلو حرکت کنند. فراتر از تمام سفرها، جنگ‌­ها، پیشرفت­‌ها و ایده­‌های انسانی حتماً داستانی وجود دارد که عده‌­ای آن را باور کرده‌اند.

Activity


نظرات کاربران

کاربر ۴۷۷۴۹۳۷
۱۴۰۱/۰۴/۲۳

وقایع تاریخی با رویکرد جدیدی در آن آورده شده و باعث شد بیشتر به این فکر کنم که بعضی از اعتقاداتم از کجا نشات گرفته.بنظرم کتاب جالبیه

کاربر 6962464
۱۴۰۲/۰۹/۰۳

با اینکه این کتاب از فرهنگستان زبان و ادب فارسی می باشد اما شوربختانه پر از واژه های عربی می باشد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

حجم

۱۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان