دانلود و خرید کتاب نهج البلاغه امیرالمومنین علی علیه السلام علی بن ابی طالب (ع) ترجمه اسماعیل منصوری لاریجانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نهج البلاغه امیرالمومنین علی علیه السلام اثر علی بن ابی طالب (ع)

کتاب نهج البلاغه امیرالمومنین علی علیه السلام

معرفی کتاب نهج البلاغه امیرالمومنین علی علیه السلام

نهج البلاغه توسط سید رضی جمع‌آوری شده است. در این کتاب موضوعاتی بیان شده است که آنقدر جامع و وسیع هستند که در چند خط یا یک کتاب شاید جا نشوند. موضوعاتی مانند الهیات و خداشناسی، صفات الهی، رابطه‌ی خدا با مخلوقات از موضوعاتی است که در نهج البلاغه درمورد آن‌ها صحبت می‌شود.

درباره کتاب نهج البلاغه

کتاب نهج البلاغه شامل برگزیده‌ای گفتارهای حضرت علی است که در قرن چهارم هجری و توسط یکی از علمای شیعه به نام سید رضی جمع‌آوری شده است. نحوه ترجمه کتاب نهج البلاغه امام علی(ع)، ترجمه‌ای است به روش معنوی؛ این شیوه از ترجمه، صرف‌نظر از اینکه با مترجم آشنا می‌شویم، با صرف، نحو، صنعت ترجمه، فصاحت، بلاغت و ایجازشناسی در معانی نیز آشنا می‌شویم، و این سبک به‌شدت به انس و مصاحبت انفسی با صاحب اصلی متن نیز نیاز دارد. بنابراین در ترجمه این کتاب به روش گفته‌شده طهارت باطنی و تقوای نفس، شرط اصلی است تا مترجم را به مقام همدلی و مصاحبت با صاحب اصلی متن برساند. آشنایی با فضایل و سجایای اخلاقی امیرالمؤمنین علی(ع)، برای ورود به ساحت انفسی ولایت آن حضرت واجب است و این شرط ورود به کوی دلداگی است.

کتاب نهج البلاغه را به دلیل محتوای غنی و بلاغت بی‌نظریش برادر قرآن می‌دانند. این کتاب شامل سه بخش است که از خطبه‌های حضرت علی، نامه‌ها و کلمات قصار ایشان تشکیل شده است. امیرمؤمنان علی(ع)، بی‌تردید امیر سخن و خداوندگار بلاغت است. کلام او در نزد سخن، بلاتر از انسان و پایین‌تر از خداست. بخشی از سخنان حضرت علی به دست هر انسان فرهیخته‌ای که می‌افتاد شگفت‌زده می‌شد و این حرف را دست به دست می‌کرد، تا اینکه دانشمند نامور قرن چهارم هجری -سید رضی- تصمیم گرفت با همت و ذوق زیاد بخشی از خطبه‌ها، نامه‌ها و کلمات قصار امام را جمع کرد و نام نهج‌ البلاغه را برای آن انتخاب کرد. این کتاب بزرگ بیشتر از هزار سال است که در دست عالمان و حکیمان و سیاست مداران و مؤمنان است و هرکس به اندازه فهم خودش از این کتاب مطالبی را در می‌کند و آتن‌ها را در زندگی‌اش انجام می‌دهد.

علاقه عالمان فارسی‌زبان، باعث شد تا این اثر به فارسی ترجمه شود، این علاقه، ترجمه‌های زیادی دارد و هریک از این مترجمان به سهم خود در انتقال کلام امام علی(ع) به میان فارسی‌زبانان تلاش کرده است.

چرا باید کتاب نهج‌البلاغه را مطالعه کنیم؟

کتاب نهج البلاغه افق دید علاقه‌مندان و پژوهشگران را باز می‌کند تا در فضایی جدید بر غنای ترجمه آثار اهل بیت(ع) اضافه کنند. در این اثر که ریشه در الهام و هدایات الهی دارد با تربیت نبوی و شیوه‌ و آداب زندگی آشنا می‌شویم.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب را به تمام شیعیان و عاشقان حضرت علی (ع) پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اسماعیل منصوری لاریجانی

اسماعیل منصوری لاریجانی در فروردین سال ۱۳۳۷ در روستای رینه از بخش لاریجان شهرستان آمل لاریجانی در خانواده‌آی مذهبی به دنیا آمد. او محقق و پژوهشگر اسلامی و نویسنده ایرانی در زمینه عرفان اسلامی، معارف دینی و دفاع مقدس است. منصوری دوران ابتدایی را در همان‌جا گذراند و سپس تحصیلات خود را در تهران ادامه داد و در سال ۱۳۵۷ موفق به اخذ دیپلم خود شد. او در دوران تحصیلش علاقۀ شدیدی به علوم دینی داشت و همزمان با تحصیل در مدرسه، تحصیلات حوزوی را نیز دنبال کرد. او سپس در رشته علوم آزمایشگاهی وارد انستیتوی عالی علوم بیمارستانی شد.

اسماعیل منصوری لاریجانی در سال ۵۹ بدلیل انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه‌ها به لاریجان برگشت و در لاریجان اتحادیه انجمن‌های اسلامی را تشکیل داد و نیروهای انقلابی را ساماندهی کرد تا اینکه رسماً انجمن اسلامی به پایگاه بسیج مردمی تبدیل شد. او در خرداد سال ۵۹ به عضویت بسیج و بعد از آن به عضویت رسمی سپاه انقلاب اسلامی درآمد. در مهر ۶۲، به سپاه تهران منتقل و در ستاد مشترک سپاه واحد عقیدتی شروع بع کار کرد. اسماعیل منصوری لاریجانی در سال 1367 در دانشکده الهیات دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد با گرایش فقه و مبانی حقوق، کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی با گرایش علوم قرآنی و در سال ۱۳۷۱ در دانشگاه امام حسین بورسیه دکترای حقوق روابط بین‌الملل گرفت. او همچنین در سال ۱۳۷۶ دکترای عرفان اسلامی را از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرد.

او همچنین دو سال آخر جنگ به عنوان بازرس ویژه سازمان بازرسی ویژه ستاد کل نیروهای مسلح در جبهه‌های غرب و جنوب حضور پیدا ‌کرد. اسماعیل منصوری لاریجانی در آغاز نظام درجه‌سازی سپاه به درجه سرتیپ دومی به دست فرماندهی کل قوا مفتخر شده است. او در سال ۱۳۸۴ در سپاه پاسداران، به عنوان رئیس بنیاد غرب‌شناسی ستاد مشترک سپاه پاسداران و معاون تحقیقات و اسناد دفاع مقدس انجام وظیفه نموده است.

منصوری لاریجانی در سال ۱۳۶۱ با کلثوم اقبال معلمی فرهیخته از منطقه لاریجان ازدواج نموده که حاصل این ازدواج دو دختر به نام‌های زینب و زهرا می باشند.

تکه هایی از کتاب نهج‌البلاغه

اما پرهیزکاران! در دنیا دارای فضیلت‎های برترند، سخنانشان راست، پوشش آنان میانه‌روی، و راه رفتنشان با تواضع و فروتنی است. چشمان خود را بر آن‌چه خدا حرام کرده می‌پوشانند، و گوش‌های خود را وقف دانش سودمند کرده‌اند، و در روزگار سختی و گشایش، حالشان یکسان است. و اگر نبود مرگی که خدا بر آنان مقدر فرموده، روح آنان حتی به اندازه‌ی برهم زدن چشم، در بدن‌ها قرار نمی‌گرفت، از شوق دیدار بهشت، و از ترس عذاب جهنم. خدا در جانشان بزرگ و دیگران کوچک مقدارند. بهشت برای آنان چنان است که گویی آن را دیده و در نعمت‌های آن به سر می‌برند، و جهنم را چنان باور دارند که گویی آن را دیده و در عذابش گرفتارند.

دل‌های پرهیزکاران اندوهگین، و مردم از آزارشان در امان، تن‌هایشان لاغر، و درخواست‌هایشان اندک، و نفسشان عفیف و دامنشان پاک است. در روزگار کوتاه دنیا، صبرکرده تا آسایش جاودانه قیامت را به دست آورند.، تجارتی پرسود که پروردگارشان فراهم فرموده.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳۳ صفحه

حجم

۹٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳۳ صفحه

قیمت:
۱۸۵,۰۰۰
تومان