دانلود و خرید کتاب تحف العقول عن آل الرسول (ص) ابومحمد حرانی ترجمه صادق حسن زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحف العقول عن آل الرسول (ص) اثر ابومحمد حرانی

کتاب تحف العقول عن آل الرسول (ص)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تحف العقول عن آل الرسول (ص)

کتاب تحف‌ العقول عن آل الرسول (ص) نوشتهٔ ابومحمد حرانی از علما و فقهای بزرگ شیعه در قرن چهارم هجری و ترجمهٔ صادق حسن‌زاده است. این کتاب را انتشارات نگاران قلم منتشر کرده است.

درباره کتاب تحف‌ العقول عن آل الرسول (ص)

کتاب تحف‌العقول عن آل الرسول (ص) مجموعه‌ای ارزشمند از سخنان و نصایح رسول خدا (ص) و اهل‌بیت آن حضرت (ع) است. برخی نام کتاب را «تحف‌العقول فیما جاء من الحکم و المواعظ من آل الرسول» ثبت کرده‌اند، ولی در کتاب‌هایی که تاکنون منتشر شده نام این کتاب به‌صورت «تحف‌العقول عن آل الرسول» نوشته شده است؛ هرچند باتوجه‌به محتوای کتاب می‌توان نام کامل و صحیح آن را «تحف‌العقول فیما جاء من الحکم و المواعظ من آل الرسول» دانست.

این کتاب از زمان نگارش تاکنون در طول ۱۰۰۰ سال پیوسته موردتوجه علما و فقهای شیعه واقع شده است. آن‌ها در مجموعه‌های بزرگ روایی خود از این کتاب روایت نقل کرده و بر آن استناد کرده‌اند. کتاب در ۱۶ فصل نوشته شده، ۱۲ فصل آن سخنانی از رسول خدا و ائمه علیهم السلام به جز امام زمان است؛ مناجات حضرت موسی؛ مناجات حضرت عیسی؛ اندرزهای عیسی در انجیل و جز آن از حکمتهای او؛ سفارش مفضل به گروه شیعیان چهار فصل دیگر این کتاب است.

خواندن کتاب تحف‌ العقول عن آل الرسول (ص) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به اخلاق اسلامی می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

درباره ابومحمد حلبی

ابومحمد حلبی، محدث امامی و مؤلف کتاب مشهور تحف العقول، از شخصیت‌های برجسته و از چهره‌های درخشان فقهای شیعه در قرن چهارم هجری است. کتاب تحف‌ العقول سبب شهرت ابومحمد حلبی شده است. این کتاب مشتمل بر احادیثی در اصول، فروع دین، سنت‌ها و آداب دین و پند و اندرزهای امامان (ع) و سخنان حکیمانهٔ آنان است. در این کتاب گزیده‌ای از سخنان پیامبر(ص) و امامان شیعه، به‌جز امام دوازدهم (عج) آمده است. در پایان کتاب نیز، سخنان خدا با حضرت موسی (ع) و حضرت عیسی (ع)، اندرزهای مسیح در انجیل و جز آن و سرانجام سفارش مفضل‌ بن عمر به شیعیان آمده است. تحف‌العقول در قرون اخیر همواره موردتوجه علمای شیعه بوده است و در کتاب‌های حدیثی و فقهی از آن نقل شده است. البته سیدابوالقاسم خویی ضمن اشاره به فضل و ورع ابن شعبه حرانی، به‌دلیل مرسل‌بودن احادیث تحف‌العقول، استناد به روایات آن را در احکام شرعی جایز نشمرده است.

بخشی از کتاب تحف‌ العقول عن آل الرسول (ص)

«و خدا اعتراف به پیامبری او را نظیر اعتراف به مقام لاهوتی خویش ساخت و آن‌چنان گرامی‌اش داشت که هیچ آفریده‌ای به مقام او دست نیافت و او نیز لیاقت این ویژگی و دوستی مخصوص را داشت؛ چه خداوند کسی را که دستخوش دگرگونی می‌شود به خود اختصاص نمی‌دهد و کسی را که نظیری داشته باشد مخصوص خود نمی‌سازد و خدا دستور داد تا بر او صلوات‌ گویند تا بر گرامیداشت او بیفزاید و راه دوستی عترتش را بر آنان بگشاید؛ پس صلوات خداوند بر او و خاندان او باد! 

خداوند کرامت و شرافت و بزرگواری ایشان را افزون فرماید چندان که پایان نپذیرد و جاوید بماند و به‌ درستی که خداوند تبارک‌ و تعالی پس از پیامبرش افراد خاصی را برگزید و آنان را صعود داد تا به مرتبۀ او بالا برد و آنان را دعوت‌کنندگان به‌سوی خود و راهنمایان ارشاد قرار داد و پیشوایانی معصوم فاضل و کامل ساخت و حجت‌هایی بر جهانیان و فرا خوانندگان به درگاه خویش و شفیعان صاحب‌اختیار قرار داد که از پیش خود سخنی بر زبان نیاورند و به فرمان او کار کنند و طبق احکام او حکم نمایند و سنت او را برپا دارند و حدود الهی را اجرا کنند و فرائض او را ادا کنند تا هر که هلاک گردید از روی بینه و حجت باشد و آنکه هم نجات یافت و زندگی خوشبختی داشت از روی بینه و حجت باشد. صلوات خدا و فرشتگان نیکوکارش بر محمد و خاندان نیکش باد!»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶۸ صفحه

حجم

۱۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان