دانلود و خرید کتاب استشهاد الحسین محمدبن جریر طبری ترجمه ابوالقاسم پاینده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استشهاد الحسین اثر محمدبن جریر طبری

کتاب استشهاد الحسین

معرفی کتاب استشهاد الحسین

کتاب استشهاد الحسین، مقتل الحسین (ع) به روایت محمد بن جریر طبری از تاریخ طبری است که ابوالقاسم پاینده آن را ترجمه و حسین انوری‌پور آن را گردآوری کرده است.

درباره کتاب استشهاد الحسین

 ارزش تاریخ طبری به‌قدری‌ست که محققان عرصۀ عاشوراپژوهی را بدان نیازمند نموده و نمی‌توان بدون تاریخ طبری در این عرصه تحقیق و پژوهش کاملی ارائه داد. به همین دلیل در کتاب استشهاد الحسین بخش مرتبط با تاریخ قیام امام حسین(ع) را با ترجمۀ روانی برگرفته از مرحوم ابوالقاسم پاینده، به‌صورت عربی به فارسی متقابل می خوانید.

 درباره محمد بن جریر طبری

محمد بن جریر طبری نویسندۀ تاریخ الرسل و الامم و الملوک مشهور به تاریخ طبری در سال 224 هـ . ق در آمل یکی از شهرهای سرزمین طبرستان ــ مازندران فعلی ــ متولد شد. طبری از نظر مذهبی، سنّی‌مذهب بوده ولی تعصب شدید نداشته است (عثمانی مذهب نبوده است)، او اساساً به‌عنوان یک «سنّی معتدل» روایات فضائل اهل البیت را قبول داشته، گو اینکه در اواخر عمر تمایل به تشیع نیز از وی بروز کرده است‌.

طبری در علوم رایج زمان خود همچون فقه، حدیث، تفسیر و تاریخ تبحر داشت و مهمترین جنبۀ شخصیت طبری در حیاتش، شخصیت فقهی او بود؛ ولی امروزه او را با تاریخ طبری‌اش می‌شناسند؛ زیرا تاریخ طبری از مهمترین اسناد قرن سوّم در تاریخ اسلام و ایران است و به همین جهت ابوعلی بلعمی متوفای قرن چهارم در اوّلین ترجمۀ آن به فارسی دری ــ که از لحاظ ادبی و تاریخی ارزشی ویژه دارد ــ دارای شهرت ویژه‌ای شده است.

 خواندن کتاب استشهاد الحسین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌‌مندان به تاریخ اسلام و عاشوراپژوهان را به خواندن این کتاب عوت می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان