دانلود و خرید کتاب پنج هفته پرواز با بالون ژول ورن ترجمه مجید ریاحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پنج هفته پرواز با بالون اثر ژول ورن

کتاب پنج هفته پرواز با بالون

معرفی کتاب پنج هفته پرواز با بالون

کتاب پنج هفته پرواز با بالون نوشته پدر داستان‌نویسی علمی تخیلی ژول ورن است که با ترجمه مجید ریاحی منتشر شده است. این کتاب داستان سفری اکتشافی به آفریقا است که خطرات عجیبی را برای مسافرانش به همراه دارد.

درباره کتاب پنج هفته پرواز با بالون

پرفسور فرگوسن تصمیم می‌گیرد یک سفر اکتشافی به آفریقا برود اما آفریقا سرزمین ناشناخته‌ها است و پر از قبایل خطرناک و حتی آدم‌خوار، او پیشنهاد می‌کند با سفر هوایی و استفاده از بالن به این سفر برود، او در سفر دوستش کندی و خدمتکار شجاع و تیزبینش جو را هم با خود همراه می‌کنند، این گروه در مسیر با اتفاقات عجیبی روبه‌رو می‌شوند، از حمله قبایل وحشی تا پیدا کردن معدن طلا و اشتباه گرفته شدن با خدا. آنها در مسیرشان درگیر داستان‌های جذابی می‌شوند که خواننده را یک لحظه به حال خود نمی‌گذارد. کتاب پنج هفته پرواز با بالون  یکی از مشهورترین آثار ژول ورن است.

خواندن کتاب پنج هفته پرواز با بالون  را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات علمی تخیلی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ژول ورن

ژول ورن در ۸ فوریه ۱۸۲۸م در شهر نانت (یکی از شهرهای شرقی فرانسه) متولد شد. پدرش پی یر ورن در سال ۱۸۲۷م با دختری به نام سوفی الوت دالفری از نانت ازدواج کرد. خانواده ی دالفری بسیار از این ازدواج خرسند بودند، چرا که پی یر فرزند یکی از صاحب منصبان استان پروونس در فرانسه بود. پی یر ورن که دلبستگی به آموختن و خواندن داشت، به کار وکالت پرداخت. ژول ورن یه برادر به نام پل و سه خواهر به نام‌های آنا، ماتیلد و ماری داشت. در سال ۱۸۳۹میلادی ژول ورن سوار بر کشتی پستی شد و به نخستین دریانوردی دور و درازش پرداخت و به هند رفت. پس از بازگشت، در سال ۱۸۴۴میلادی در دبیرستان نانت نام‌نویسی کرد و به آموختن سخنوری و فلسفه روی آورد.

او با الکساندر دوما آشنا شد. او که دلبسته‌ی ذوق و قریحه‌ی ژول ورن جوان شده بود، وی را زیر بال و پر خود گرفت و حتی برای دیدن نمایشنامه‌ها او را به لُژ ویژه‌ی خود می‌فرستاد. در سال ۱۸۴۹میلادی با الهام از الکساندر دوما سه نمایشنامه نوشت که یکی از آنها بسیار برای الکساندردومای پدر جذاب بود.

در سال ۱۸۶۶میلادی که ژول ورن به اوج نام‌آوری و کامیابی خود رسیده بود، برای خود یک کشتی گردشی خرید و آن را به نام پسرش سن میشل نام گذاری کرد. این قایق ماهیگیری دفتر کار و مرکز مطالعه او شمرده می شد و هنگامی که در دریای مانش دریانوردی یا در روی رودخانه سن کشتی می‌راند، درهمان هنگام به اندیشیدن می‌پراخت و دستاورد اندیشه‌های خود را به گونه اثرهای جاودانی به روی کاغذ می‌آورد

ژول ورن در ۲۴ مارس ۱۹۰۵میلادی بر اثر بیماری دیابت، در شهر امیان درگذشت. ژول ورن را پدر ادبیات علمی تخیلی می‌دانند.

بخشی از کتاب پنج هفته پرواز با بالون 

‌ فردای آن روز، روزنامه‌ی دیلی تگراف در شماره‌ی پانزدهم ژانویه خود نوشت که جهانگردان شجاع انگلیسی توانسته‌اند بخش مهمی از آفریقا را که تا چند سال پیش جزء رویاهای آنها تلقی می‌شد، کشف کنند. دکتر بارت و همراهانش تا سر حد سودان پیش رفته و دریاچه های بزرگ مرکزی را کشف کرده و به قلب آفریقا رسیده بودند. همه انتظار داشتند که این اکتشافات با اقدامات شجاعانه‌ی دکتر فرگوسن به مرحله ی نهایی خود برسد. قرار بود دکتر فرگوسن از روی آفریقا با بالون گذر کند و نقطه‌ی شروع این مسافرت تاریخی شهر زنگبار در قسمت غربی آفریقا بود. انجمن سلطنتی جغرافیا این برنامه را تصویب کرده و مبلغ ۲۵۰۰ پوند برای آن در نظر گرفته بود. انتشار این مقاله سر و صدای زیادی بر پا کرد و بعضی از مردم دکتر فرگوسن را شخصیتی افسانه‌ای تلقی کردند. چهار روز بعد، روزنامه‌های سوئیس نوشتند که این حرف‌ها جز یک مشت خواب و خیال چیزی نیست، اما روزنامه‌های انگلیسی که به لیاقت و شجاعت دکتر فرگوسن ایمان داشتند، پاسخی به این سخنان ندادند. چندی بعد، کارخانجات صنعتی لیون برای ساخت بالون فضاپیما سفارشی دریافت کردند و دولت انگلستان نقشه ساختن بالون گازی اختراع کاپیتان پونت را در اختیار کارخانه ی لیون گذاشت. انتشار این خبر، جنجال عجیبی بر پا کرد. مجالت انجمن سلطنتی جغرافیا در این مورد مقالات متعددی منتشر کردند و دانشمندان مختلف در مورد خطرات استفاده از گاز در بالون صحبت کردند.

معرفی نویسنده
عکس ژول ورن
ژول ورن
فرانسوی | تولد ۱۸۲۸ - درگذشت ۱۹۰۵

ژول ورن با نام کامل ژول گابریل ورن، ۸ فوریه ۱۸۲۸ در نانت فرانسه به دنیا آمد. خانواده او وضع مالی خوبی داشتند. پدر ژول ورن دوست داشت پسرش در رشته حقوق تحصیل کند و البته که پسر به خواسته پدر احترام گذاشت. اما علاقه او به ادبیات، داستان و نمایشنامه‌نویسی به حدی زیاد بود که زندگی حرفه‌ای آینده او را شکل داد. او در آن دوران نمایشنامه‌های تراژدی می‌نوشت و این موضوع، سبب برانگیخته شدن مخالفت اعضای خانواده‌اش با او شده بود. آن‌ها از اینکه می‌دیدند او مطالبی غمگین می‌نویسد، ناراحت بودند.

نظرات کاربران

رضا
۱۴۰۱/۰۲/۲۹

عالی و پر از ماجراجویی..ممنون از طاقچه که به بینهایت اضافه کردی ❤🏅🏅🏅🌷

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

حجم

۴۶۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان