دانلود و خرید کتاب مدیریت فتنه و بصیرت در حکومت علوی سیدمحمدابراهیم حسنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت فتنه و بصیرت در حکومت علوی اثر سیدمحمدابراهیم حسنی

کتاب مدیریت فتنه و بصیرت در حکومت علوی

معرفی کتاب مدیریت فتنه و بصیرت در حکومت علوی

کتاب مدیریت فتنه و بصیرت در حکومت علوی نوشته سید محمدابراهیم حسنی است. این کتاب ریشه‌ها، عوامل و راهکارهای مقابله با فتنه را با اقتباس از نهج‌البلاغه بیان می‌کند. این کتاب سعی دارد با بررسی نگاه دقیق و موشکافانه‌ امام علی(ع) به یکی از مهم‌ترین رفتارها در دنیای معاصر بپردازد. فتنه‌ مخالفان و دشمنان اسلام همواره در کمین است تا ضربه‌ای به این دین آسمانی وارد کند. کتاب مدیریت فتنه و بصیرت در حکومت علوی سعی دارد به خواننده یاد دهد چطور مقابل این فتنه‌ها بایستد. 

درباره کتاب مدیریت فتنه و بصیرت در حکومت علوی

تاریخ صدر اسلام، مملو از فتنه‌های شگفت‌انگیز و دردناک است که زحمات پیامبر اسلام(ص) و یاران مخلص او را تا حد زیادی بر باد داد و اگر این فتنه‌ها نبود و اسلام در همان مسیری که پیامبر(ص) برای آن تعیین فرموده بود، پیش می‌رفت، امروز جهان دیگری داشتیم.

تاریخ همواره در حال تکرار است و وجود این‌گونه فتنه‌ها محدود به زمان و مکان خاصی، مثلاً صدر اسلام نمی‌شود، بلکه نظایر و نمودهای آن در طول تاریخ و نیز در زمان معاصر، به وفور دیده می‌شود. چه بسیار بودند افراد و گروه‌هایی که با همان شاخصه‌ها، در زمان‌ها و جوامع مختلف، با شعارهای دینی و مردمی، درصدد ایجاد فتنه و آشوب برآمدند.

آنچه برای ما مهم‌تر و تکلیف است، دو چیز است: یکی شناخت جریانات فتنه و فتنه‌گران در زمان است و دیگری مقابلۀ کارساز و صحیح با نمودها و نمودارهای فتنه با استفاده از الگوهای رفتاری و گفتاری امام بصیرت و تدبیر، یعنی امیرالمؤمنین(ع) که رسول خدا(ص)، بارها دست بر کتف مبارکش گذاشت و فرمود:

در تاریکی فتنه‌ها از تمسک به این مرد دریغ نورزند، چنان‌که حتی اگر از راه کوهستانی هم رفت، به دنبال او رهسپار شوند. 

بصیرت در لغت به معنای به معنای عقیده قلبی، شناخت، یقین، زیرکی و عبرت آمده است اما در اصطلاح به معنای شناخت حقیقت و قدرت درک صحیح امور است. در کشمکش بحران‌ها و مشکلات فردی و اجتماعی، وجود، ظرفیت و باورهای افراد موجودیت پیدا می‌کند؛ هر انسانی ممکن است قبل از روبه‌رو شدن با مشکلات، ادعاهای بسیاری درباره فضایل و داشته‌های فکری، اعتقادی، معنوی و مانند آن داشته باشد؛ ولی این ادعا زمانی به واقعیت تبدیل می‌شود که در هنگام بروز بحران‌های فکری، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی نیز همچنان پابرجا و استوار بماند؛ چون در این زمان است که توانایی تشخیص حق از باطل و درست از نادرست مشخص شده، ریزش‌ها و رویش‌های بسیاری صورت می‌گیرد و باورهای فکری و ناگفته‌ها و واقعیات درون، به صورت گفتار و رفتار بروز می‌نماید.

بنابراین باید دنبال راهکاری برای ثبات قدم و یافتن قوه درک حق و باطل، و سره و ناسره بود که بی‌تردید داشتن بصیرت، رمز و رازی غیر قابل انکار در ثبات فکری و استواری در حوادث گوناگون خواهد بود که با رعایت یک‌سری شرایط و بسترها حاصل خواهد شد.

خواندن کتاب مدیریت فتنه و بصیرت در حکومت علوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند با دید بازتری زندگی کنند و موفق شوند پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب با استناد به سخنان امام علی(ع) به شما راه سعادت را نشان می‌دهد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان