دانلود و خرید کتاب ما قبل الشهادة؛ دفتر اول محمدرضا حدادپور جهرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ما قبل الشهادة؛ دفتر اول اثر محمدرضا  حدادپور جهرمی

کتاب ما قبل الشهادة؛ دفتر اول

معرفی کتاب ما قبل الشهادة؛ دفتر اول

کتاب ما قبل الشهادة؛ دفتر اول نوشته محمدرضا حدادپور جهرمی است. این مجموعه کتاب تحلیل تاریخ از واقعه‌ غدیر تا کربلا است. تمام منابع این کتاب از منابع مهم اهل سنت و شیعه است، یه نگاه جامعه شناسانه به غدیر تا کربلا دارد.

 درباره مجموعه ما قبل الشهادة

 تمام ائمه معصومین به مقام شهادت رسیده‌اند اما فقط یک نفر به صفت خاص «شهید» و سید شهدای عالم در تاریخ اسلام معرفی شده است. امام حسین شهادتی متفاوت داشتند که ابعاد سیاسی و جامعه‌شناسی فراوانی دارد.

این کتاب، علل تغییر و تحول مردم صدر اسلام تا سال ۶۱ هجری را بررسی می‌کند و به اثبات این نکته می‌پردازد که سیر تصمیمات درست و غلط بشری در تاریخ به شدت معلول حرکات و مهره‌های اولیه جریانات حاضر در آن عصر بوده که به حذف ناجوانمردانه بهترین فرزندان امت اسلامی منجر شده است. این مجموعه دو جلدی حاصل دو سال منبر و تبلیغ نویسنده در شهرستان جهرم بوده است؛ و حدود دو سال دیگر بر آن مطالب، کار مستمر تحقیقی و پژوهشی نویسنده است. محتوای این کتاب جریان‌شناسی و معرفی رخدادهای مهم از غدیر تا روزگار پیش از امامت امام حسین(علیه السلام) است و بیان حال امت اسلامی و حاکمان خلف و ناخلفی است که نتیجه افعال و افکار آنان در کربلا به صورت دو صف به نام دو اسلام (یکی حقیقی و دیگری دروغین) نمود پیدا کرده است. 

جلد اول این کتاب نیز شامل پنج بخش است که به ترتیب عبارتند از: بخش اول: بی‌تفاوتی(بی تفاوتی مردم نسبت به ظلم‌های اعمال شده به ائمه اطهار علیهم السلام) بخش دوم: جریان‌شناسی اوضاع قبل و بعد از شهادت پیامبر صلی الله علیه و آله بخش سوم: جریان‌شناسی عصر خلیفه اول ابوبکرابی قحافه بخش چهارم: جریان‌شناسی عصر خلیه دوم عمربن خطاب بخش پنج: جریان‌شناسی عصر خلیفه سوم عثمان بن عفان 

جلد دوم این کتاب شامل چهار بخش است که به ترتیب عبارتند از: بخش اول: جریان‌شناسی عصر علی بن ابی طالب علیه السلام بخش دوم: جریان‌شناسی عصر حسن بن علی علیه السلام بخش سوم: جریان‌شناسی عصر معاویه بن ابی سفیان بخش چهارم: جریان‌شناسی عصر حسین بن علی علیه السلام

خواندن مجموعه ما قبل الشهادة را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این مجموعه را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

درباره محمدرضا حدادپور جهرمی

 محمد رضا حدادپور جهرمی متولد سال ۱۳۶۳، یکی از اساتید جوان حوزه علمیه جهرم است که معاونت پژوهشی این حوزه را نیز به عهده دارد. او فعالیتش را با کانال تلگرامی دلنوشته‌های یک طلبه شروع کرد. او به شهرت فراوانی بین ادب دوستان انقلابی رسید و آثار مختلفی را منتشر کرد. بیشتر آثارش داستانی و با موضوعاتی مانند فتنه و زندگی طلبه‌ها و خاطرات جنگ منتشر شده است. در دنیای امروز که انقلابیون کمتر به سراغ داستان‌نویسی رفته‌اند محمدرضا حدادپور جهرمی به درستی درک کرده است که داستان‌گویی زبان نسل امروز است و اگر قرار است اطلاعاتی به مخاطب منتقل شود می‌توان از آن استفاده کرد. آثار این نویسنده در انتشارات حداد منتشر شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۱۲ صفحه

حجم

۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۱۲ صفحه

قیمت:
۷۳,۵۰۰
تومان