دانلود و خرید کتاب شیعه باشم یا سنی؟! محمدرضا حدادپور جهرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیعه باشم یا سنی؟! اثر محمدرضا  حدادپور جهرمی

کتاب شیعه باشم یا سنی؟!

انتشارات:انتشارات حداد
امتیاز:
۳.۵از ۲۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شیعه باشم یا سنی؟!

کتاب شیعه باشم یا سنی؟! نوشته محمدرضا حدادپور جهرمی است. این کتاب به اساس تو مذهب شیعه و سنی در دین اسلام می‌پردازد و قصد دارد با دلایل دینی مستند و دقیق به این موضوع بپردازد که چرا مذهب شیعه کامل‌ترین است.

درباره کتاب شیعه باشم یا سنی؟!

شیعه در لغت بر دو معنی به کار می‌رود، یکی توافق و هماهنگی دو یا چند نفر بر یک مطلب و دیگری، پیروی کردن فردی یا گروهی، از فرد یا گروهی دیگر. در زبان عربی در اصل به معنای یک، دو یا گروهی از پیروان است. در قرآن این لفظ چند بار در این معنا به کار رفته‌است. در تاریخ دین اسلام لفظ شیعه، به معنای اصلی و لغوی‌اش برای پیروان افراد مختلفی به کار می‌رفت. برای مثال، گاهی از شیعه علی بن ابی‌طالب (ع) و گاهی از شیعه معاویه بن ابی‌سفیان نام برده شده است. اما این لفظ به تدریج در طول زمان معنای اصطلاحی پیدا کرد و تنها بر پیروان امام علی(ع) که به امامت او معتقدند بوندند اطلاق شد.

واژه شیعه در زمان زندگی پیامبر اسلام از طرف ایشان به دوست داران علی بن ابی طالب (ع) گفته می‌شد. پس از وفات پیامبر گروهی که معتقد به ولایت علی ابن ابی طالب (ع) برای خلافت بودند شیعه نامیده می‌شدند. تفاوت این گروه از دیگر مسلمانان تا زمان امام پنجم شیعیان فقط در علاقه و عشق به اهل بیت و اعتقاد به شایستگی انحصاری آن‌ها برای حکومت مسلمانان بود. اما از زمان امام پنجم شیعیان محمد بن علی (ع) به تدریج شیعه به عنوان یک مکتب مجزای فقهی حقوقی بین مسلمانان رواج پیدا کرد. در زمان امام ششم اما جعفر ابن محمد صادق (ع) با گسترش مباحث کلامی شیعیان ایشان مکتب ویژه خود را پایه‌گذاری کردند.

واژه اهل سنّت از دو واژه عربی اهل و سنت تشکیل شده‌است. اهل به معنای گروهی است که در چیزی با هم شریک باشند و سنّت نیز به راه و روش نیکو و پسندیده گفته می‌شود. سنت در اصطلاح معنی‌های مختلفی دارد: به معنای مستحب؛ که عمل به آن ثواب دارد و ترک آن عقاب ندارد. عملی که مطابق عمل صاحبان شرع است. در مقابل این لفظ، بدعت است. در قرن اول و دوم، سنت به معنای آثار رسیده از پیامبر، صحابه و تابعین بود و معنای وسیعی داشت. سنت به معنای «قول و فعل و تقریر پیامبر» است.

اهل تسنن گروهی از مسلمانان هستند که پیروان خلفای پس از پیامبر هستند. این کتاب سعی دارد با بررسی این دو مذهب به اهمیت آنها بپردازد.

خواندن کتاب شیعه باشم یا سنی؟! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت علوم دینی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره محمدرضا حدادپور جهرمی 

محمد رضا حدادپور جهرمی متولد سال ۱۳۶۳، یکی از اساتید جوان حوزه علمیه جهرم است که معاونت پژوهشی این حوزه را نیز به عهده دارد. او فعالیتش را با کانال تلگرامی دلنوشته‌های یک طلبه شروع کرد. او به شهرت فراوانی بین ادب دوستان انقلابی رسید و آثار مختلفی را منتشر کرد. بیشتر آثارش داستانی و با موضوعاتی مانند فتنه و زندگی طلبه‌ها و خاطرات جنگ منتشر شده است.

در دنیای امروز که انقلابیون کمتر به سراغ داستان‌نویسی رفته‌اند محمدرضا حدادپور جهرمی به درستی درک کرده است که داستان‌گویی زبان نسل امروز است و اگر قرار است اطلاعاتی به مخاطب منتقل شود می‌توان از آن استفاده کرد. آثار این نویسنده در انتشارات حداد منتشر شده است. 

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۴۰۰/۰۴/۰۹

کتاب ۴۱۹ از کتابخانه همگانی ، کتابی عالی، روان و شیوا که کاملا کاربردی و مفید نگاشته شده است. همین متن مختصر برای انسان محقق آزاده کفایت می کند.

Tahereh220
۱۴۰۱/۰۵/۲۷

من واقعا از خوندنش لذت بردم کتاب با استفاده از منابع اهل سنت خودشون رو نقد کرده و به زیبایی و با قلمی صریح به دور از زیاده گویی ، به خوبی تونسته چهره زیبای شیعه رو با منابع مستند و

- بیشتر
کتابخوار
۱۴۰۱/۰۴/۱۳

کتاب خوبیه. مولف جلدهای بعدی رو هم ادامه بده. سپاس

Akbar Aghaii
۱۴۰۰/۰۱/۲۲

کتاب حاوی اطلاعات مذهبی خوبیه. مطالعه کتاب رو توصیه میکنم

amir ataei
۱۴۰۱/۱۲/۲۹

بسیار عالی بود. هم مفید و هم نسبتا کوتاه

sadra-j1389
۱۴۰۱/۰۸/۱۶

عالی تشکر می کنم از نویسنده... ....

sadegh
۱۴۰۰/۰۲/۰۴

خوبه مطالب خوبی داره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان