دانلود و خرید کتاب وینیستون چرچیل چه کسی بود؟ الن لابرکه ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب وینیستون چرچیل چه کسی بود؟

کتاب وینیستون چرچیل چه کسی بود؟ نوشته الن لابرکه و ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی برای کودکان و نوجوانان است. در این کتاب با چرچیل که یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین سیاست‌مداران دنیا است، آشنا می‌شویم.

درباره کتاب وینیستون چرچیل چه کسی بود؟

سِر وینستون لئونارد اسپنسر چرچیل (Sir Winston Leonard Spencer-Churchill) ۳۰ نوامبر ۱۸۷۴ در اکسفوردشایر انگلستان متولد شد و  ۲۴ ژانویه ۱۹۶۵ از دنیا رفت. او در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمد و در طول زندگی‌اش کارهای مختلفی انجام داد. او در جهان به عنوان سیاست‌مدار، افسر ارتش و نویسنده بریتانیایی شناخته می‌شود. وینستون چرچیل در سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵، یعنی در طول جنگ جهانی دوم، و همچنین سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۵ نخست‌وزیر بریتانیا بود. 

جالب است بدانید که او در سال ۱۹۵۳ موفق شد تا جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کند و در میان مردم به عنوان نماد و مظهری از زیرکی شناخته می‌شود. مجله تایم در سال ۱۹۴۹ وینستون چرچیل را به‌عنوان «مرد نیمه اول قرن بیستم» انتخاب کرده است. این در حالی است که او در سال ۱۹۴۰ نیز به‌عنوان مرد سال تایم انتخاب شده بود. 

الن لابرکه در کتاب وینستون چرچیل چه کسی بود؟ مخاطبان را با او، زندگی شخصی و زندگی سیاسی، فعالیت‌ها و کارهایی که انجام داده است آشنا می‌کند. با مطالعه این اثر در می‌یابیم که چه چیزی سبب شده تا او در میان مردم اینچنین محبوب باشد؟

کتاب وینیستون چرچیل چه کسی بود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

وینیستون چرچیل چه کسی بود؟ اثری جالب برای تمام کسانی است که به خواندن آثار زندگینامه علاقه دارد.  

بخشی از کتاب وینیستون چرچیل چه کسی بود؟

وینستون تا پاییز ۱۹۰۰ به انگلستان بازگشت. همه او را به عنوان یک قهرمان جنگ می‌دانستند، بنابراین زمان خوبی برای بازی در صحنه سیاست بود. وینستون نمی‌خواست منتظر بماند تا توسط ملکه به سمتی دولتی منصوب شود. او قصد داشت با انتخاب شدن توسط مردم انگلیس، به قدرت برسد. وینستون برای کرسی پارلمان انگلیس کاندید شد و انتخاب شد. پس از انتخابات، وی به یک تور سخنرانی در سراسر انگلیس، ایالات متحده و کانادا رفت. وینستون با گفتن در مورد ماجراهای خود در آفریقای جنوبی در طول جنگ بوئر، محبوبیت زیادی را کسب کرد.

وینستون اولین سخنرانی خود را با اعضای مجلس چهار روز پس از آغاز دوره ریاست جمهوری انجام داد. معمولاً اعضای پارلمان برای انجام اولین سخنرانی خود بسیار بیشتر منتظر می‌مانند. اما وینستون که عاشق سخنرانی در جمع بود، نمی‌توانست مقاومت کند. او همیشه آرام صحبت می‌کرد و صدای رسایی داشت. او در مورد جنگ بوئر در آفریقای جنوبی صحبت می‌کرد، جنگی که هنوز ادامه داشت.

این سخنرانی موفقیت بزرگی برای او داشت. وینستون خیلی زود متوجه شد که با دیگر اعضای حزب محافظه کار مخالف است. او با شور و اشتیاق به کمک به طبقه کارگر و فقیر اعتقاد داشت. حزب محافظه کار از این بابت نگران نبود. در سال ۱۹۰۴، او به حزب لیبرال روی آورد. حزب محافظه کار از وینستون به دلیل تغییر جبهه ناراحت بود. اما وینستون یک متفکر مستقل بود. علی رغم مشغله زیاد، وینستون به عنوان نماینده مجلس، زندگینامه پدرش، لرد راندولف چرچیل را نوشت که در سال ۱۹۰۶ منتشر شد. این کتاب هشتصد و چهل صفحه بود. برادرش جک به او در تحقیق و جمع‌آوری کتاب کمک کرد.

در آوریل ۱۹۰۸، وینستون به عنوان رئیس هیئت تجارت در پارلمان منصوب شد. این موقعیت مهمی بود. او سعی کرد به افرادی که پیر، بیمار یا شغل ندارند کمک کند. نویسندگی و فعالیت سیاسی وینستون و زندگی اجتماعی وی در حال رونق بود. او دوست داشت در مهمانی‌های شام برای انجام گفتگوهای جالب و خوردن غذاهای خوب شرکت کند. اما وینستون در برخورد با زنان خجالتی بود.

شاید علت این مسئله آن بود که او خودش را خوش تیپ نمی‌پنداشت. او اضافه وزن داشت و موهای خود را از دست داده بود. اما بالاخره او سی و چهار ساله بود که در یک مهمانی با کلمنتین هوزیر آشنا شد. کلمنتین نیز از خانواده‌ای ثروتمند و قابل احترام بود. در ابتدا، وینستون حتی شهامت صحبت با او را نداشت.

کلمنتین درباره اولین باری که با او ملاقات کرد گفت: 'وینستون هرگز کلمه‌ای را بر زبان نیاورد؛ او فقط ایستاد و خیره شد.'

با وجود این شروع ناخوشایند، کلمنتاین و وینستون عاشق یکدیگر شدند. 'کلمی' عاشق گوش دادن به صحبت‌های وینستون درباره کارهایش بود. او برای حمایت و نظرات او ارزش قائل بود. آن‌ها یکدیگر را با لقب صدا می زدند. کلمی 'گربه' و وینستون 'پاگ' بود. آنها در ۱۲ سپتامبر ۱۹۰۸ ازدواج کردند و در طول زندگی خود یک زوج عالی بودند. آنها هر وقت از هم دور بودند برای هم نامه‌های عاشقانه می‌فرستادند.

نظرات کاربران

فاطمه
۱۴۰۱/۰۵/۱۵

زیاد زندگی ایشون جذاب نبود و در کل حوصله داشتین بخونید

کاربر 6093693
۱۴۰۳/۰۱/۱۲

سلام داستان زندگی رو خوندم و یه پادکست هم گوش دادم پادکست رخ کوتاه و مختصر تر بود، شاید برای کشور خودش خیلی خوب بود ولی همین آدم تو کشورهای مستعمره انگلیس کلی آدم رو کشت و طرز فکرش و

- بیشتر
کاربر ۴۷۶۹۱۲۰
۱۴۰۲/۱۰/۱۲

همیشه زیاد در مورد ایشون شنیده بودم برام مفید بود

سکینه قوی اندام
۱۴۰۲/۰۶/۰۴

مختصر و مفید ممنونم.

khlife
۱۴۰۳/۰۱/۱۱

همیشه به شخصیت چرچیل علاقه مند بودم ولی اطلاعاتی زیادی نداشتم این کتاب به طور مختصر زندگی شخصی وسیاسی چرچیل را بازگو کرده و سمت ها وکارهایی که در طول عمرش انجام داده را شرح داده. به نظرم واقعا چرچیل جزو

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
تنها دو ماه پس از پایان جنگ، مردم انگلیس مجدداً به نخست وزیری وی رأی دادند. زمان بسیار سختی بود. انگلیس پس از جنگ هیچ پولی نداشت. رای دهندگان فکر می‌کردند وینستون بیش از حد به مشکلات جهان توجه می‌کند. آنها رهبری را می‌خواستند که به بازسازی کشور خود تمرکز کند. گرچه وینستون در سراسر جهان مورد احترام و احترام بود، اما به حزب محافظه کار وی توسط مردم رأی داده شد. در سال ۱۹۴۶، وینستون و همسرش کلمنتاین سفری به ایالات متحده انجام دادند. وی شهرت جهانی داشت و مردم آمریکا او را تحسین می‌کردند. هر زمانی که خواست سخنرانی کند جمعیت زیادی برای شنیدن آمدند. در تاریخ ۵ مارس، وینستون یکی از مشهورترین سخنرانی‌های خود را در کالج وست مینستر در فولتون، میسوری انجام داد. رئیس جمهور جدید ایالات متحده هری ترومن در بین حاضران بود.
esrafil aslani
او غالباً برای هر دقیقه سخنرانی که می خواست ایراد کند، یک ساعت وقت می‌گذاشت. اگر یک سخنرانی سی دقیقه ای بود، او نزدیک به سی ساعت را صرف کار بر روی آن کرد! اما تلاش همیشه ارزشمند بود.
alo bale
او جهان را در یکی از تاریکترین زمانهای تاریخ امیدوار و قوی نگه داشت. او واقعاً معتقد بود که موفقیت هدف نهایی نیست و شکست کشنده نیست. بلکه این شجاعت برای ادامه کار است که مهم است.
alo bale
در مجموع، آدولف هیتلر و نازی‌ها شش میلیون نفر یهودی را قتل‌عام کردند. که یک میلیون از آنها کودک بودند. نازی‌ها به اندازه یازده میلیون انسان بی‌گناه، از جمله شهروندان روسی، لهستانی، کاتولیک‌ها و افراد دارای ناتوانی‌های ذهنی و جسمی را نیز قتل عام کردند.
silver moon
در مورد چیزی که دوست داشت یاد می‌گرفت و دربین دیگران سرآمد بود.
rahman
موفقیت هدف نهایی نیست و شکست کشنده نیست. بلکه این شجاعت برای ادامه کار است که مهم است.
کاربر ۴۳۲۹۲۹۵
"شما می‌دانید، هدف ما چیست؟" وینستون این جمله را در میکروفن اعلام کرد و گفت: "من می‌توانم فقط با یک کلمه پاسخ دهم؛ فقط پیروزی؛ پیروزی به هر قیمت؛ پیروزی علی‌رغم همه ترسها؛ پیروزی هرچند جاده طولانی و سخت باشد. زیرا بدون پیروزی بقایی وجود نخواهد داشت.
کاربر ۴۳۲۹۲۹۵

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان