دانلود و خرید کتاب روش های نوین تدریس رامین اروانه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب روش های نوین تدریس

کتاب روش های نوین تدریس اثری از رامین اروانه، نازنین زهرا اروانه و حیدر بدرود است. این کتاب بعد از ارائه تعریفی از مبانی و اهداف آموزشی، روش‌های نوینی را که مربیان می‌توانند برای تدریس به کار گیرند، بیان می‌کند.

درباره کتاب روش های نوین تدریس

امروزه دنیا به سرعت در حال تغییر است و یکی از این تغییرات، در زمینه آموزش و پرورش است. نمی‌توان از کودکان و دانش‌آموزان انتظار داشت خود را با روش‌های قدیمی که چندان کارآمد نیستند تطبیق دهند. علاوه بر این مهم است که مربیان و دست اندرکاران آموزش همیشه خود را با روش‌های جدید دنیا به روز کنند و دانششان را در این زمینه نیز بالا ببرند. در این کتاب علاوه بر آشنایی با مبانی و هدف آموزشی با روش‌های نوین تدریس و ارزشیابی آشنا می‌شویم.

کتاب روش ‌های نوین تدریس چهار بخش دارد. در فصل اول با کلیات این مبحث و تعاریف خاص از جمله در مورد تدریس، روش و عوامل موثر بر تدریس آشنا می‌شویم. در بخش بعد، نویسندگان به تشریح مباحثی در خصوص مبانی مختلف تعلیم و تربیت، انواع اهداف­ یادگیری پرداختند و درباره آموزش و پرورش و اهمیت آن نیز مطالبی بیان می‌کنند. فصل سوم از روش‌ها و الگوهای آموزشی صحبت می‌کند و فصل چهارم به روش‌های ارزشیابی اختصاص دارد.

کتاب روش های نوین تدریس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالب بیان شده در کتاب روش های نوین تدریس، برای تمام دبیران و آموزگاران، قابل استفاده است.

بخشی از کتاب روش های نوین تدریس

در جهان امروز، تربیت نیروی انسانی یکی از برجسته ­ترین شاخص‌­های تحول و پیشرفت جوامع محسوب می‌شود. چنین تحولی تحقق نخواهد یافت، مگر اینکه طرز فکر و عمل مدیران و کارگزاران نظام‌های آموزشی به ویژه معلمان تحول یابد. محیط‌­های آموزشی زمانی می‌توانند اثربخش و کارآمد باشند که کلیه فعالیت‌های آموزشی از معیارهای مشخص علمی برخوردار باشند. یادگیری و تحول صفتی نیست که به زور یا با تحمیل اندیشه و اطلاعات، و به شیوه‌­های غیر علمی بتوان آن را در دیگران به وجود آورد. تحول به بستر و فضایی اثربخش نیازمند است که بتواند در دانش، روش، منش و نگرش افراد تغییر ایجاد کند. ایجاد چنین بستری به عوامل متعددی چون بافت فرهنگی، وضعیت اقتصادی و شرایط اجتماعی-سیاسی وابسته است.

در فرایند فعالیت‌های آموزشی، معلمان و مدیران مدارس عناصر اصلی و کلیدی تحول نیروی انسانی محسوب می‌شوند. بنابراین باید از کار­ایی و اثربخشی لازم برخوردار باشند. معلمانی کار­آمد و اثربخش که با نظریه‌­ها، مبانی، اصول و روش‌های تعلیم و تربیت آشنا باشند، و با بینشی هنرمندانه و اقتضایی محیطی را فراهم سازند که به جای انتقال اطلاعات و تحمیل اندیشه، احساس امنیت، شایستگی، خود کنترلی و خود تحولی را در دانش‌آموزان تقویت کنند تا آن‌­ها بتوانند شخصا معمار تعلیم و تربیت خود باشند.

طراحان و مجریان برنامه‌­های درسی نیز باید باور کنند که در عصر انفجار اطلاعات، معلمان تنها منبع و انتقال­ دهنده دانش و معرفت علمی نیستند. عوامل زیادی در انتقال دانش و شکل­ گیری اندیشه نسل جوان موثرند. بنابراین آن‌­ها باید طراح، مدیر و جهت­ دهنده­ فعالیت‌های آموزشی باشند. نقش آن‌­ها باید سازماندهی، راهنمایی و تسهیل­گری فعالیت‌های آموزشی باشد نه صرفا انتقال اطلاعات و دانش علمی.

فهرست

  • کلیات و تعاریف
  • مبانی و اهداف آموزشی
  • روش‌ها و الگوهای آموزشی
  • طرح درس و ارزشیابی تحصیلی
  • منابع

الگوی تدوین برنامه درسی با رویکرد فطرت گرایی توحیدی
حسن ملکی
دانش‌آموز دیرآموز و مشکلات آموزشی
فرامرز افشار
روش‌های ارزشیابی کتاب‌های درسی با تاکید بر تحلیل محتوای کمی و کیفی
محمد نوریان
روش‌های نوین ارزشیابی در دوره‎ی ابتدایی
محرم آقازاده
اخلاق تدریس در مدیریت کلاس
زینب‌السادات هاشمی
درمان اختلالات یادگیری
علی نعمتی‌فرد
روش های تدریس اثربخش با تاکید بر فناوری های نوین
علی رضا اصلاحی
مدیریت کلاس درس
احمد مرادی
روش های برقراری ارتباط اثربخش با دانش آموزان
کارن دمستر
راهنمای عملی پژوهش روایی همراه با فعالیت‌ کارگاهی
محمد نوریان
آموزش علوم تجربی در دوران ابتدایی
علی کوهی نژاد
نظارت و راهنمایی آموزشی در مدارس امروز
علی حسن‌زاده فروغی
هنر ظریف معلمی
مریم معمار
روش و فنون تدریس
مرجان بهزادفر
فن معلمی
ابوالفضل بختیاری
مسائل نوجوانان و جوانان
افسانه نراقی‌زاده
بازی و یادگیری
میثم رجایی
گام به گام دروس نهم متوسطه اول؛ درس‌یار عربی
زهرا خردمند
اوروژنیکولوژی (1403)
زهرا حمیدی مدنی

نظرات کاربران

کاربر ۳۱۱۶۳۲۵
۱۴۰۰/۰۶/۲۱

سلام بسیار عالی و مفید بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۶۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۸۶۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۲۹,۹۰۰
تومان