دانلود و خرید کتاب نظریه های روان درمانی معاصر ریموند کریسینی ترجمه الهه اردکانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظریه های روان درمانی معاصر اثر ریموند کریسینی

کتاب نظریه های روان درمانی معاصر

معرفی کتاب نظریه های روان درمانی معاصر

کتاب نظریه های روان درمانی معاصر نوشته ریموند کریسینی و دنی ودینگ است به بررسی نظریات مختلفی می‌پردازد که در روان‌شناسی و روان‌درمانی معاصر کاربرد دارند. این کتاب را با ترجمه الهه اردکانی و الهام اردکانی می‌خوانید. 

درباره کتاب نظریه های روان درمانی معاصر

مراقبت از روح و روان به اندازه مراقبت از جسم و سلامت بدن اهمیت دارد. این اهمیت به حدی است که بسیاری اوقات بیماری‌های روحی و روانی، مشکلات و مسائل جسمانی را سبب می‌شوند. اگر انسان‌ها به اهمیت روان درمانی پی ببرند، می‌توانند سلامت روح و روان خود را تضمین کنند و بسیاری از زخم‌های گذشته‌شان را التیام بخشند و همچنین بیاموزند که چطور می‌توان با مسائل و مشکلات مختلف کنار آمد. از آنجایی که هر روان‌درمانگری، روش خاص خود را دارد و از یک نظریه روان‌شناسی پیروی می‌کند، بد نیست اگر به نظریات مختلف روان درمانی پرکاربرد معاصر و امروزی آشنا شویم. 

کتاب نظریه های روان درمانی معاصر یک کتاب کامل برای توضیح نظریات مختلفی است که در روان‌شناسی و روان درمانی معاصر کاربرد دارند. این کتاب نگاهی به گشتالت درمانی، نظریه میدانی و کل نگری، نظریه شخصیت و کاربردهای آن دارد و مثال‌های مطالعاتی موردی را نیز بیان می‌کند. 

کتاب نظریه های روان درمانی معاصر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب نظریه های روان درمانی معاصر برای تمام کسانی که از مطالعات روان‌شناسی لذت می‌برند مطالبی مفید و خواندنی دارد. 

بخشی از کتاب نظریه های روان درمانی معاصر

گشتالت درمانگر از روش‌های فعال و نوینی استفاده می کند که نه تنها آگاهی درمانجویان را افزایش می‌دهد، بلکه همچنین خزانه آگاهی و شیوه‌های رفتاری آن‌ها را نیز بهبود می‌بخشد. روش‌های فعال و تعاملات فعال فردی گشتالت درمانی برای افزایش آگاهی، آزادی و خود - گردانی درمانجویان به کار برده می‌شوند، تا هدایت آن‌ها به سوی اهداف از پیش تعیین شده، که در رفتار درمانی و گروه‌های رویارویی دیده می‌شود. نظام گشاتالت درمانی به درستی یک نظام یکپارچه است و مؤلفه‌های عاطفی، احساسی، شناختی، بین فردی و رفتاری را در بر می‌گیرد (جاویس و سایلز، ۲۰۰۱.) در گشتالت درمانی، درمانگران و درمانجویان تشویق می‌شوند تا در انجام کارهای آگاهانه خلاق باشند. در این رویکرد، هیچ شیوه منع شده یا تجویز شده‌ای وجود ندارد.

 بیشتر نظریه‌های انسان گرایانه شخصیت، کل نگر هستند. کل نگری ادعا می‌کند که انسان‌ها ذاتا خودگردان و رشد گرا بوده و شخصیت و نشانه‌های آن‌ها را نمی‌توان جدا از محیطشان درک کرد.

در نظریه گشتالت، نظریه میدانی و کل نگری به یکدیگر وابسته‌اند نظریه میدانی راهی است تا بفهمیم چگونه بافت و زمینه خاص شخص روی تجربیاتش تاثیر می‌گذارد. نظریه میدانی که به زیبایی توسط نظریه نسبیت انیشتین شرح داده شده است، نظریه‌ای است راجع به ماهیت واقعیت و رابطه ما با واقعیت که این نشان دهنده یکی از نخستین کوشش ها برای بیان دیدگاهی زمینه‌ای از واقعیت است. (فیلیپسون ۲۰۰۱)

همانند همه ی نظریه‌های متنی، یک زمینه وقتی قابل درک است که از عناصر کاملا به هم پیوسته تشکیل شده باشد اما علاوه بر این ویژگی‌های خاص دیگری هم وجود دارند؛ به عنوان نمونه گفته می‌شود، آن دسته متغیرهایی به شکل گیری رفتار و تجارب فرد کمک می‌کنند که در زمینه فعلی فرد حضور داشته باشند. بنابراین مردم نمی‌توانند بدون فهمیدن محتوا و زمینه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، درک بشوند. داستان زندگی یک بیمار نمی‌تواند به شما بگوید که حقیقتا در گذشته او چه اتفاقی افتاده است، اما می‌تواند بگوید که بیمار چگونه گذشته‌اش را در اینجا و اکنون تجربه می کند . این تفسیر از تاریخچه تا حدی بوسیله شرایط زمینه فعلی بیمار شکل گرفته است.

آنچه که سه سال پیش رخ داده است قسمتی از زمینه فعلی فرد نیست و بنابراین نمی‌تواند بر روی تجارب فرد تاثیر بگذارد. آنچه که تجربه یک شخص را شکل می‌دهد بستگی دارد به اینکه فرد چگونه خاطره‌ای از یک رخداد را در ذهن خود دارد و همچنین این حقیقت که یک حادثه در سه سال قبل چگونه تغییر یافته که شخص ممکن است درک خود را از آن حوزه سازمان دهی کند.

نظرات کاربران

مهدی
۱۴۰۱/۰۱/۲۳

کتاب بسیار ناقص ترجمه شده است، فقط گشتالت درمانی را در بر می‌گیرد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۱۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۷۱۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۲۹,۹۰۰
تومان