دانلود و خرید کتاب شرح بازگشت اقتصاد آلمان دالیا مارین ترجمه عبداله شهبازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرح بازگشت اقتصاد آلمان اثر دالیا مارین

کتاب شرح بازگشت اقتصاد آلمان

معرفی کتاب شرح بازگشت اقتصاد آلمان

کتاب شرح بازگشت اقتصاد آلمان اثری از دالیا مارین است که با ترجمه عبداله شهبازی، مهدی جعفری و روح اله عبادی می‌خوانید. این کتاب شرحی است بر تغییرات اقتصادی آلمان که این کشور را از یک کشور با اقتصاد بیمار به رهبر اقتصاد اروپا تغییر داد. 

درباره کتاب شرح بازگشت اقتصاد آلمان

کشور آلمان در اواخر دهه نود و اوایل دهه ۲۰۰۰ گرفتار یک بحران اقتصادی بود. این موضوع سبب شده بود تا به آلمان لقب مرد بیمار اروپا را بدهند. اما در طول ده سال موفق شد تا خودش را به جایگاهی برساند که رهبر اقتصادی اروپا در زمینه تجارت جهانی نام بگیرد. 

دالیا مارین در کتاب شرح بازگشت اقتصاد آلمان تحولاتی را که در روابط صنعتی این کشور به وجود آمده است، بررسی می‌کند و به نقش شبکه‌های تولیدی بین‌المللی می‌پردازد. در انتها نیز به برخی درس‌های سیاست برای اقتصاد می‌پردازد و از تغییراتی صحبت می‌کند که در شیوه مدیریت شرکت‌های آلمانی صورت گرفته است. 

کتاب شرح بازگشت اقتصاد آلمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعات اقتصادی را به خواندن کتاب شرح بازگشت اقتصاد آلمان دعوت می‌کنیم. 

بخشی از کتاب شرح بازگشت اقتصاد آلمان

پس از اتحاد مجدد، شرکت‌های تولیدی آلمان مشکلات مالی زیادی داشتند که این امر باعث کاهش توانایی آنها در رقابت بین‌المللی شد. تولیدکنندگان خارجی ظاهراً توانایی تولید با سطوح مشابهی از کیفیت، البته با قیمت‌های نسبتاً مناسب‌تری را داشته‌اند. علاوه بر این، نیاز به تأمین هزینه‌های اتحاد منجر به افزایش مشارکت‌های امنیت اجتماعی و به طور کلی هزینه‌های بالای نیروی کار شد. پاسخ به مشکل هزینه، یک کارفرمای توهین‌آمیز بود که منجر به تضعیف بسیاری از محدودیت‌های سودمند DQP شد.

در دهه ۱۹۹۰، شرکت‌های تولیدی (در درجه اول، اما نه منحصراً، آن‌ها که در لیندر جدید مستقر بودند) شروع به ترک انجمن کارفرمایان کردند تا از موافقت با قرارداد در سطح صنعت و مقررات دستمزد مرتبط جلوگیری کنند. در پاسخ، انجمن‌های کارفرما، گزینه عضویت را بدون نیاز به اعمال قرارداد صنعت معرفی کردند. این حرکت سبب خونریزی شد، اما ظرفیت کارفرمایان را برای هماهنگی کاهش داد. کاهش هزینه‌های اضافی توسط برون‌سپاری خدمات غیرضروری (به عنوان مثال خدمات نگهداری و غذا) به شرکت‌هایی که قراردادهای ارزان‌تری نسبت به قرارداد فلزکاری دارند به دست آمد. علاوه بر این، شرکت‌های بزرگ از قدرت بازار خود برای دستیابی به سود عرضه‌کنندگان داخلی استفاده کردند و انگیزه‌های بیشتری برای این شرکت‌ها ایجاد شد که به دنبال زمانی در خارج از محدوده چانه‌زنی صنعت باشند. ‌

علاوه بر این، شرکت‌های بزرگ زنجیره ذخایرشان را مجدداً بازسازی و بین‌المللی کردند و به ویژه (اما نه به طور انحصاری) مراحل فشرده‌تر نیروی کار را به کشورهای کمونیست سابق واگذار کردند.

تنها اقلیتی از شرکت‌های تولیدی آلمانی که خارج از مرزها مشغول بودند (کینکل و لای ۲۰۰۳). با این وجود، تهدید معتبر فروش خارج از کشور، تمایل کارکنان به گرفتن امتیاز برای جلوگیری از جابجایی شرکت را افزایش داد. دهه ۱۹۹۰ و پس از آن شاهد موجی از چانه‌زنی‌های امتیازی در سطح محل کار بود و به مبادلات بندهای جدید به منظور وعدهٔ امنیت شغلی پرداخت.

در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۸ تلاش شد تا مشکلات مالی از طریق پیمان‌های اجتماعی در سطح ملی حل شود، اما در واقع آنها با شکست مواجه شدند. در پاسخ، دولت تصمیم گرفت تا به صورت یک‌جانبه ادامه دهد. اصلاحات هارتز گزینهٔ عقب‌ماندگی را برای کارگران در صورت انحراف از کار وخیم‌تر کرد. تمایل آن‌ها را برای امتیازات بیشتر افزایش داد. (Rebien و Kettner ۲۰۱۱).

با این حال، روند تعدیل دستمزدها قبل از معرفی اصلاحات هارتز آغاز شده بود. علاوه بر این، اعتدال دستمزد نه تنها یک ویژگی از بخش خدمات بود که بیشتر تحت تأثیر اصلاحات هارتز، بلکه (البته به میزان کم) در بخش تولیدی نیز قرار داشت.

مزایا و مشکلات جامعه تجاری: پاسخ آدام اسمیت به روسو
دنیس سی. راسموسن
مقدمه‌ای بر تفکرات اقتصادی پساکینزی
مارک لاوویی
مقدمه ای بر اقتصاد شهری
داگلاس ام. براون
چین چگونه سرمایه‌داری شد؟
رونالد کوز
سیاست، اقتصاد و مسائل توسعه در سایه خشونت
محمدحسین نعیمی‌پور
آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟
جوزف نای
بازار و دولت در ایران
آرنگ کشاورزیان
عربستان، آل سعود، وهابیت و نفت
علی رشیدی
دنگ شیائوپینگ
ازرا اف. فوگل
اقتصاد به روایت دیگر
موسی غنی‌نژاد
اخلاق تولید پول
یورگ گوئیدو هولسمن
روسیه پس از فروپاشی شوروی
جمعی از نویسندگان روس
بردن ایده‌ها به بازار
تیم جونز
چین؛ مرد کوچک با گام‌های بزرگ (پیشگامان نوسازی آسیا ۴)
دیوید اس. جی گودمن
مالزی؛ مردی سرکش در زمانه‌‌ی آشوب
جواد قربانی آتانی
سنگاپور؛ معماران مدرن (پیشگامان نوسازی آسیا ۲)
آر. اس. میلن
سقوط ۱۱۷۷؛ روایتی تازه درباره‌ی همانندی تمدن ما و تمدن‌های ۳ هزار سال پیش
اریک اج. کلاین
کره‌ی جنوبی؛ ژنرال توسعه
جواد قربانی آتانی
پول راستین
گری نورث

نظرات کاربران

amir
۱۴۰۰/۰۱/۱۲

بیشتر پایان نامه دانشگاهی بود تا کتاب

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

حجم

۳۰۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان