دانلود و خرید کتاب مدارس خلاق کن رابینسون ترجمه هانیه ذوالفقاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مدارس خلاق

کتاب مدارس خلاق نوشته کن رابینسون و لو آرونکا، راهنمای تحول در آموزش است. همچنین همه جنبه‌های آموزش را از تاریخچه آن تا نیازهای اساسی دانش آموزان بیان می‌کند. به علاوه روش‌هایی را نشان می‌دهد که همه افراد می‌توانند به بچه‌ها کمک کنند تا مدارسی را که برای موفقیت در دنیای امروزی ضروری است، پیدا کنند.

درباره کتاب مدارس خلاق

بسیاری از مسائل پیرامون مدرسه که بچه‌های امروزی از آن متنفرند، درست به چگونگیِ نخستین آموزش‌های رسمی برمی‌گردد. همان‌طور که در این مینی بوک کشف خواهید کرد، مدارس معمولی هرگز به این منظور ساخته نشدند که مکانی برای یادگیری شاد و خلاقانه باشند.

خوشبختانه، جایگزینی برای این رویکرد سنتی وجود دارد: مدارس خلاق.

مینی بوک‌ها چکیده‌ای از برترین کتاب‌های غیرداستانی جهان هستند که با هدف صرف زمان و هزینه کمتر، برای مطالعه تهیه شده‌اند. برای تهیه مینی بوک‌ها، همواره تلاش شده که چکیده کتاب‌ها از میان پرفروش‌ترین‌های بازار و در موضوعات مختلف انتخاب شوند و پاسخگوی نیازهای تعداد بیشتری از مخاطبان باشند. 

خواندن کتاب مدارس خلاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه آموزش و والدین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدارس خلاق

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید مدارس امروزی، نخستین‌بار چگونه شکل گرفتند؟ خب یقیناً در ابتدا، منظور از مدارس، ابزاری برای پرورش شخصیت، خلاقیت و استعدادهای منحصربه‌فرد دانش‌آموزان نبوده است بلکه سیستم آموزشی مرسوم، نتیجه نیاز به انتقال دانشِ کاملاً استانداردشده و متعارف به جوانان بوده تا بتوانند در کارخانه‌ها مشغول به کار شوند.

مدارس مدرن در طی انقلاب صنعتی، در قرن هجدهم و نوزدهم به وجود آمدند.

قبل از این دوره در تاریخ، فقط افراد ممتاز از تحصیلات رسمی برخوردار می‌شدند. اما ظهور صنایع جدید این امر را تغییر داد و کارگران را ملزم به داشتن مهارت‌های اساسی مانند توانایی خواندن، انجام ریاضیات ساده و درک اطلاعات فنی کرد.

بنابراین دولت‌های غربی، کار سازماندهی به آموزش عمومی را با یک هدف اصلی، یعنی تولید نیروی مفید برای کارخانه‌ها، آغاز کردند و ازآنجاکه تولیدات صنعتی، بر دنباله‌روی تمکین و فرایندهای خطی متکی است، اساس آموزش نیز همین نیازها قرار گرفت. در واقع خود مدارس هم کم‌وبیش شبیه به کارخانه‌ها طراحی شدند.

به زمان حال بپردازید. این سنت، پابرجا و هماهنگ با جنبش استانداردسازی است و در تلاش برای حفظ فضای رقابتی بین‌المللی، نیروی کار کشور را از طریق مقیدکردن آموزش‌وپرورش به دستورالعمل‌ها و استانداردهای سفت‌وسخت، هماهنگ می‌کند. هم‌زمان، بدون در نظرگیری نقاط قوت و علایق دانش‌آموز، رشته‌های معرفت معادل مهندسی، علوم، ریاضیات، فناوری و تکنولوژی ترجیح داده می‌شوند. 

نظرات کاربران

کاربر ۵۵۹۶۳۲
۱۴۰۱/۱۰/۰۷

عالی و قابل تامل

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰ صفحه

حجم

۱۵٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰ صفحه

قیمت:
۳,۹۰۰
تومان