دانلود و خرید کتاب تارا دختر تحصیل کرده تارا وست اُور ترجمه سارا ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تارا دختر تحصیل کرده اثر تارا وست اُور

کتاب تارا دختر تحصیل کرده

معرفی کتاب تارا دختر تحصیل کرده

کتاب تارا دختر تحصیل کرده نوشته تارا وست اور است که با ترجمه سارا ابراهیم منتشر شده است، این کتاب زندگی‌نامه محقق و نویسنده‌ای آمریکایی به نام تارا وست اور است که از کودکی تحت آموزه‌های متعصبانه و زن‌ستیز آیین مورمونیسم قرار گرفته اما بلاخره خود را از آنها رها ساخته است. 

مینی‌بوک‌ها چکیده‌ای از برترین کتاب‌های غیرداستانی جهان هستند که با هدف صرف زمان و هزینه کمتر، برای مطالعه تهیه شده‌اند. مینی بوک‌ها با انتخاب و اشاره به نکات اصلی یک کتاب، امکان دریافت بهتر از متن اصلی را به خوانندگان می‌دهند و درعین‌حال محتوایی مستقل، قابل‌فهم و کاربردی هستند.

درباره کتاب تارا دختر تحصیل کرده

تارا وست اور، نویسنده کتاب تارا دختر تحصیل کرده، به خاطر اعتقاد والدینش به چنین آیینی، حتی اجازه تحصیل در مدرسه را نداشت. پس از اینکه تارا بزرگ‌تر می‌شود، از دنیای اطراف و حقایقی که در آن وجود دارد، بیشتر می‌فهمد. او تصمیم می‌گیرد که به کالج برود و ادامه تحصیل بدهد.

کودکستان، دبستان، دبیرستان، دانشگاه. این راهی است که اکثر آمریکایی‌ها توسط والدین خود به تحصیلات و یا پایین‌تر از آن می‌پردازند تا یک شغل پردرآمد و یک زندگی خوب داشته باشند. برای تارا وست اُور، تحصیل‌کردن مسیر کاملاً متفاوتی بود. با داشتن پدری که معتقد بود مدارس چیزی بیشتر از شستشوی ذهنی ندارند به‌علاوه معتقد بود که جایگاه مناسب زن در خانه است. برای تارا چون با خانواده‌ای مذهبی و مورمنیسم در ایالت آیداهو زندگی می‌کرد، تحصیلات آکادمیک به‌عنوان اولویت اول محسوب نمی‌شد.

اگر تارا چیزی را می‌خواست، باید برای آن می‌جنگید. این مینی بوک، داستان او را روایت می‌کند. از روزهای ابتدایی زندگی او، به‌عنوان دختر جوان که در جامعه‌ای کاملاً مذهبی بزرگ شده بود تا شوک‌های فرهنگی در دانشگاه و همچنین مسیر طولانی او برای اخذ مدرک دکترا در دانشگاه هاروارد.

خواندن کتاب تارا دختر تحصیل کرده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تارا دختر تحصیل کرده

وقتی نویسنده هفت‌ساله بود، از زندگی در مزرعه خانوادگی خود در یکی از روستاهای ایالت آیداهو لذت می‌برد. او بازی‌کردن در طبیعت را به یاد می‌آورد و می‌گوید باد مانند نفس گرم کوه‌های مجاور، از میان موهایش می‌گذشت. در آن روزها، انگار او با درختان مخروطی و گندم‌های وحشی که تپه‌ها را پوشانده بود، یکی شده بود.

تارا از هفت فرزند، کوچک‌ترین کودک بود و حتی وقتی جوان و بی‌خیال بود، می‌دانست که خانواده‌اش متفاوت هستند.

تارا همراه با خواهران و برادرانش، اجازه مدرسه رفتن نداشتند. در واقع، تارا هرگز پا به مدرسه نگذاشته بود و هرگز به بیمارستان یا حتی مطب دکتر نرفته بود. همچنین، تا آنجا که به ایالت آیداهو مربوط می‌شد، تارا اصلاً وجود خارجی نداشت زیرا او در خانه متولد شده بود و برای او گواهی تولد نگرفته بودند.

اما این بدان معنی نیست که تارا در دوران کودکی خود، بسیاری از درس‌های ارزشمند را یاد نگرفته است. یک چیزی که او در آن بسیار مهارت داشت، چیدن هلوهای رسیده در فصل تابستان و فروش آنها در فصل زمستان بود. همچنین او به‌خوبی در خواندن ریتم آهنگ " Buck’s Peak " یا به قول پدرش جنی، " شاهزاده خانم هند" تبحر داشت.

درحالی‌که جنی از تعلیم در منزل خوشحال بود، مادربزرگ تارا معتقد بود که نوه‌هایش بهتر است تحصیلات عادی داشته باشند.

جنی معتقد بود که مدارس چیزی جز اینکه دولت سوسیالیست، بچه‌ها را شستشوی مغزی دهد و آنها را به چرخ‌دنده کاری تبدیل کند، نیست. یک روز مادربزرگ تارا همراه با یک پیشنهاد نزد او آمد. مادربزرگ گفت که ساعت ۵ صبح فردا، عازم آریزونا است و اگر تارا بخواهد، می‌تواند با او برود و در یک مدرسه مشغول به تحصیل شود. 

نظرات کاربران

Sima Teimourianmotlagh
۱۴۰۱/۰۱/۰۴

میشه گفت کتاب دختر تحصیلکرده جز دسته کتاب های گیرا و جذاب بود برام. وقتی صفحات کتاب رو ورق میزدم و غرق در جملاتش بودم با خودم فکر می کردم که این وقایع باید حداقل 40 سال پیش اتفاق افتاده باشه اما

- بیشتر
vaf
۱۴۰۰/۰۳/۰۶

واقعا کتاب فوق العاده، الهام بخش و اثرگذاریه. من البته این ترجمه را نخواندم ولی محتوای کتاب و ماجراهایی که برای نویسنده پیش اومده خیلی خیلی جالبه

وحید
۱۴۰۱/۰۳/۲۰

از اینکه وقتم رو صرف خلاصه‌ش کردم و نه کامل‌ش خوشحالم!

Marziyeh Mirjalil
۱۳۹۹/۱۱/۱۷

کتاب خوبی بود با سختی ها باید مبارزه کرد

alimoghaadam
۱۳۹۹/۱۱/۱۶

کتاب خوبیه داستان جالبی داره...

Aref
۱۴۰۰/۰۱/۲۲

وقتتون رو تلف خوندن یه داستان زندگی دروغ نکنید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
تارا به‌آرامی در حال باز تربیت کردن خود بود.
کاربر ۴۷۱۳۸۷۹
با این‌که تارا فقط یازده سال داشت اما می‌توانست آرزوی استقلال را حس کند و این به معنای پیداکردن شغل موردعلاقه اش بود.
کاربر ۴۷۱۳۸۷۹
متأسفانه ادامه تحصیل تارا به این معنی بود که او مجبور شد رابطه خود را با والدین و دیگر اعضای خانواده‌اش که زمانی دوستشان داشت قطع کند. اما این هزینه‌ای بود که او مجبور شد بپردازد تا مانند یک فرد آزاد زندگی کند.
کاربر ۴۷۱۳۸۷۹
برای او پرستاری کودکان، فقط مربوط به پول نبود بلکه راهی بود تا بیشتر در معرض دنیای بیرونی قرار بگیرد؛ مکانی که تا آن زمان کاملاً دور از دسترس او بود.
کاربر ۴۷۱۳۸۷۹

حجم

۱۹٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

حجم

۱۹٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

قیمت:
۳,۹۰۰
تومان