دانلود و خرید کتاب ورود به خلاقیت علی شمیسا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ورود به خلاقیت اثر علی شمیسا

کتاب ورود به خلاقیت

نویسنده:علی شمیسا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۱از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ورود به خلاقیت

کتاب ورود به خلاقیت نوشته علی شمیسا است. آنچه در این کتاب گفته می‌شود، به‌طور کلی شامل مباحث مقدماتی خلاقیت و راه و روش خلاق بودن به زبان ساده است تا هر فرد به‌راحتی بتواند با راهنمایی این کتاب، راه‌های عملی تفکر، تصور و رفتار خلاق را بیاموزد.

درباره کتاب ورود به خلاقیت

خلاقیت یکی از نیازهای زندگی و قابلیتی است که شما را از دیگر موجودات متمایز می‌کند. توانایی‌های خلاق همچون سایر انواع هوش‌ها با اندازه‌های متفاوت و گوناگون در میان همه وجود دارد. آنچه به عهده شما گذاشته می‌شود این است که آن را شکوفا سازید و به خدمت خودتان بگیرید. شاید پرسیده شود که سیستم خلاق و سیستم غیرخلاق چگونه سیستم‌هایی هستند؟ در جواب باید گفت، یک سیستم خلاق هرجایی می‌تواند باشد. آنجایی که فرد را به جنبش درونی وامی‌دارد؛ به او می‌آموزد همیشه نوعی دیگر بیندیشد؛ در مسیر عادات روزمره قرار نگیرد؛ علاوه‌بر اینکه به او نظریه می‌دهد، او را نظریه‌پرور می‌کند؛ زوائد ذهنی‌اش را کم می‌کند و ذهنیتی جدید برای او درست می‌کند؛ هر روز او را تشویق می‌کند؛ راه مبارزه با مشکلات را به او می‌آموزد؛‌ به‌جای اینکه ماهی به او بدهد، فن ماهیگیری را به او می‌آموزد؛ او را ترسو بار نمی‌آورد؛ به فرد می‌آموزد که یک نفر است، اما نفری که می‌تواند جهانی را دگرگون کند؛ یک ذره اتم نیست، بلکه گلوله اتم است. سیستم خلاق شورانگیز است؛ ترس و ریاکاری را به فرد نمی‌آموزد، بلکه جرئت و جسارت حرف‌زدن را به او می‌آموزد. یک سیستم خلاق کنجکاوی و عشق یاد گرفتن را به فرد می‌آموزد و بسیاری از خصوصیات دیگر. این کتاب یاد می‌دهد چطور خودتان خلاق باشید و یک سیستم خلاق را مدیریت کنید.

خواندن کتاب ورود به خلاقیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تربیت خلاقیت در خود و دیگران پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب ورود به خلاقیت

قدرت تصور یکی از امتیازات ویژه انسان است. امروزه بشر به‌واسطه این خصیصه به قله‌های رشد و پیشرفت و تکنولوژی رسیده است و هر لحظه مجهولات را می‌شکافد و به جلو می‌رود.

تصور استعدادی است که به رشد و خلاقیت نیاز دارد تا بتواند قدرت معجزه‌آسای خود را ظاهر سازد. قدرتِ بالقوه تصور خلاق محدوده و مرز مشخص ندارد که مثلاً یک هنرمند فکر کند اگر ده سال کار هنری کرد، دیگر به آخرین مرز رسیده است درحالی‌که هم‌اکنون در کار هنری درجه استادی وجود ندارد.

امروزه بسیاری از نظرها به دلیل کشفیات جدید و خلاق مردود شناخته شدند یا در هاله‌ای از ابهام فرو رفته‌اند.

ژول ورن یک نویسنده تخیلی (فانتزی) بود که با قدرت تصور و تخیلش توانست سفرهای دریایی و فضایی انجام بدهد. او در کتاب خود از زیردریایی‌ای صحبت کرده است که آن روزگار رؤیای او بود، اما در عصر حاضر، یک نوع زیردریایی به نام «ورن» وجود دارد. ژول ورن معتقد بود: «هرچه را یک فرد بتواند تصور کند، دیگری می‌تواند به آن برسد.»

شکسپیر معتقد بود: «این جرقه مقدس (قدرت تصور) انسان را اشرف مخلوقات نموده است.» اگر دیروز انسان قدرت تصورش را کار نمی‌انداخت، امروز شما باید مثل انسان‌های عصر حجر و غارنشین زندگی می‌کردید. هرگز کسی نخواهد دانست که به سبب کشفیاتی نظیر «آتش» برای چه کسی باید بنای یادبود برپا کرد! اکتشاف آتش و چرخ، هر دو یادگارهای درخشان عصر حجر و سنگ است. کاربرد «چرخ» تا سال هزار پس از میلاد در ارابه جنگی بود. سپس فردی فکر استفاده از آن را برای سهولت در حمل‌ونقل و نخست به عنوان گاری آبکش تدبیر نمود. امروزه با تغییر در آن، استفاده فراوانی از چرخ می‌شود.

قدرت تصور بود که به انسان امکان داد با اختراع گیره، انگشت شست و با اختراع چکش، مشت خویش را قوی سازد.

امروزه مفهوم جدیدی به نام «مهندسی تصور» مطرح شده است. به این معنا که نخست به قدرت تصور خود اجازه صعود به آسمان‌ها را می‌دهیم و سپس آن را به زمین بازگردانده و مهندسی می‌کنیم. درباره محصولاتی که قبلاً ساخته‌ایم، فکر می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم که اگر راهی برای بهتر ساختن آن نیابیم، ممکن است هرگز تقاضای ساختن مجدد آن به ما ارائه نگردد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
در روابط انسانی اگر خوب صحبت کردن را به رفتار خود اضافه کنید، با نفوذتر خواهید شد. اگر با هیجان صحبت کنید، جلسات دوستانه شما شور و هیجان بیشتری پیدا خواهد کرد.
کرم کتاب
در روش تداعی تصویری هدف پرورش قوه تصور و تصویر است. در این روش لازم است شش اصل را رعایت کرد که عبارت‌اند از: ۱. مضحک بودن تصویر ۲. متحرک بودن تصویر ۳. مبالغه در تصویر ۴. رنگ تصویر ۵. استفاده از خود ۶. جابه‌جایی ۱. مضحک بودن: در این روش ضروری است به ساخت تصویرهای تخیلی دست بزنید. برخی افراد حتی قدرت تجسم اشیای واقعی را به‌طور دقیق ندارند، اما سعی کنید تصاویرتان غیرواقعی و غیرمنطقی باشند. در یک کلام، تمام قوانین طبیعت را در ذهن خود به هم بزنید. به اجسام و اشکال جان و روح انسانی بدهید.‌ مثلاً ماشینی را تصور کنید که راننده آن یک مداد است.
محمد
بدانید که مرحله اول هر کاری حکم یک مبارزه جدی برای شما دارد.
کرم کتاب
مغز انسان بیش از ۲۸ میلیارد سلول عصبی دارد که هر سلول عصبی به منزله یک رایانه کوچک عمل می‌کند؛ اما با تکیه نکردن بر عامل تلاش، این استعداد خدادادی را هدر می‌دهیم.
کرم کتاب
سن و خلاقیت شواهد علمی مبنی بر اینکه خلاقیت از سن پیروی نمی‌کند، توسط پروفسور هاروی سی لهمان تحقیق و تأیید شد. براساس تحقیقی در مورد هزار موفقیت خلاق، متوسط سن افرادی که این ابداعات را انجام داده‌اند ۷۴ سال بوده است
کرم کتاب

حجم

۲۳۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۳۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان