دانلود و خرید کتاب روانشناسی زبان بدن احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی زبان بدن اثر احمد علامه فلسفی

کتاب روانشناسی زبان بدن

معرفی کتاب روانشناسی زبان بدن

کتاب روانشناسی زبان بدن نوشته احمد علامه فلسفی پژوهشگر و مدرس علوم فراروانشناسی است. زبان بدن یا زبان غیر کلامی، به عنوان وسیله برقراری ارتباط طبیعی به سابقه یک میلیون سال تاریخ بشر مربوط می‌شود. لکن طی نیم قرن اخیر این رشته علمی در میان سایر علوم مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است به همین سبب زمینه گسترش تحقیقات و آموزش تخصصی در رشته روان‌شناسی زبان بدن در ارتباط انسانی فراهم شده است.

چارلز داروین، در زمینه زبان بدن مطالعاتی انجام داد و حاصل تحقیقات و تجربیات خود را تحت عنوان کتابی به نام: «The Expression of the emotions in man and animals» در سال ۱۸۷۲ منتشر نمود. این امر نقطه عطفی برای بنیانگذاری علم زبان بدن برای سایر دانشمندان فرا روانشناسی محسوب گردید. از آن به بعد محققان بیش از یک میلیون نشانه زبان بدن یا غیر کلامی را به ثبت رسانده اند.

با آغاز قرن بیستم، شاهد نسج گرفتن و متکامل شدن نوعی علم جامعه‌شناسی جدید به نام جامعه‌شناسی زبان بدن و روانشناسی دیپلماسی زبان بدن هستیم.

آنچه جای تعجب و تامل است ذکر این واقعیت است که بیش از یک میلیون سال از گذشت تکامل انسان، علم زبان بدن در حوزه ارتباطات و تعاملات، تنها طی این پنجاه سال اخیر یعنی از دهه ۱۹۶۰ مورد توجه، تحقیق و تامل قرار گرفته است.

پژوهشگرانی دریافتند که در سراسر جهان ۹۳ درصد ارتباطات به صورت غیرکلامی انجام می شود. حتی می توان کودکی نوپا را مثال زد که هنوز زبان صحبت کردن را کاملا یاد نگرفته و تمام خواسته ها خود را با زبان بدن و غیرمستقیم بیان می کند. پس ما انسان ها از همان دوران کودکی، با این موضوع درگیر بوده و یاد می گیریم چطور از بدنمان به عنوان نوعی زبان و بیان احوال و احساساتمان استفاده کنیم.

اشارات بدن یا زبان بدن به پیام‌های غیرکلامی اطلاق می‌شود که میان افراد توسط حرکات اعضای بدن و حالات صورت انتقال می‌یابد. نکته قابل توجه و تأمل این است که زبان کلامی یا ارتباطات کلامی غالباً جهت تبادل نظرات و اطلاعات بکار می‌رود لکن زبان بدن یا زبان غیر کلامی برای تبادل حالات و تعاملات درونی بین انسان‌ها صورت می‌گیرد.

مسئله ارتباط غیر کلامی یک فرایند بسیار پیچیده و غامض است که شامل ایما و اشاره‌ها، کلمات، اصوات، حرکات و سکنات اندام بدن است و بیشترین ارتباطات انسانی بیش از هر شیوه دیگری بوسیله علائم، حالت‌ها، حرکات و فواصل انجام می‌گیرد.

مبرهن است که زبان کلامی بخاطر استفاده از لغات و واژگان، مهمترین وسیله‌ انتقال اطلاعات و تبادل نظرات و منویات انسان ناطق محسوب می‌شود. لکن زبان بدن یا زبان غیر کلامی به سهم خود در حوزه هیجان‌ها، احساسات، عواطف، تمایلات درونی نسبت به زبان کلامی می‌تواند نافذتر و موثرتر بشمار آید زیرا اولاً حالات، احساسات، عواطف و واکنش‌های باطنی افراد را می‌توان مورد بررسی، شناسایی و تشخیص صحیح و دقیق‌تر قرار داد. ثانیاً روشی برای تاثیرگذاری عمیق‌تری بر دیگران محسوب می‌شود. ثالثاً دانشی برای کسب مهارت در نحوه دریافت پیام (غیر لفظی) و انتقال بهتر آن به دیگران است.

فلسفی به عنوان مدرس، تحلیلگر زبان بدن و کارشناس موضوعات روانشناسی با رویکرد ارتباطات کلامی و غیر کلامی، کوشیده است به طور ساده روانشناسی زبان بدن را در دو بخش: «زبان بدن عمومی» و «زبان بدن دیپلماسی» مورد تجزیه و تحلیل و تفسیر علمی قرار دهد. تا این اثر به عنوان بخشی از مجموعه دانش زبان بدن جهت تقویت و ارتقاء ارتباطات غیر کلامی مورد استفاده مفید دانش‌پژوهان، دیپلمات‌ها و سایر علاقه‌مندان قرار گیرد.

خواندن کتاب روانشناسی زبان بدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانش‌پژوهان، دیپلمات‌ها و سایر علاقه‌مندان به روان‌شناسی زبان بدن.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸۴ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان