دانلود و خرید کتاب همه چیز درباره نویسندگی خلاق کرول وایتلی ترجمه مهدی غبرایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همه چیز درباره نویسندگی خلاق اثر کرول  وایتلی

کتاب همه چیز درباره نویسندگی خلاق

معرفی کتاب همه چیز درباره نویسندگی خلاق

«همه چیز درباره نویسندگی خلاق: هر آنچه باید دربارۀ نگارش رمان، داستان کوتاه، فیلمنامه، سفرنامه، نمایشنامه، شعر و مقاله و... بدانید» نوشته کرول وایتلی و چارلی شولمن است که نویسنده و مدرس مهارت‌های نویسندگی هستند. این اثر با ترجمهٔ مهدی غبرایی در انتشارات سوره مهر چاپ شده است.

درباره کتاب همه چیز درباره نویسندگی خلاق

 این کتاب، مقدمات و مبانی نویسندگی در حوزه نگارش رمان، داستان کوتاه، فیلمنامه، سفرنامه، نمایشنامه، شعر و مقاله را بیان می‌کند. کتاب همه چیز درباره نویسندگی خلاق در تمام مراحلِ کار راهنمای شماست. از آماده‌سازی خود برای نوشتن‌ در محیط کار و ذهنتان‌ تا رسیدن به سوژه‌ای بکر برای نوشتن نسخهٔ پیش‌نویس و ویرایش آن. به علاوه با مطالعهٔ منابع، مثال‌ها، گزیده‌های الهام‌بخش و توصیه‌ها با قالب‌های مختلف نگارش آشنا می‌شوید و با خواندن مصاحبه‌های انجام‌شده با نویسندگان موفق ترغیب می‌شوید بنویسید. همچنین نکات کلیدی، چالش‌ها و حتی تکنیک‌های فرّار به شما در گذر از خشک‌طبعی ترسناک در عالم نویسندگی کمک می‌کند.

کتاب همه چیز درباره نویسندگی خلاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به علاقه‌مندان به نویسندگی پیشنهاد می‌شود.

درباره مهدی غبرایی

مهدی غبرایی در سال ۱۳۲۴ در لنگرود در خانواده‌ای پر جمعیت به دنیا آمد. او فرزند محمد غبرایی و فاطمه محمد راسخی است. دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در لنگرود گذراند. در سال ۱۳۴۷ از دانشگاه تهران در رشته علوم سیاسی لیسانس گرفت. از سال ۱۳۶۰ به‌طور حرفه‌ای به کار ترجمه ادبی پرداخت. برادرانش فرهاد غبرایی و هادی غبرایی نیز مترجم هستند. مهدی غبرایی تا کنون آثار نویسندگان مشهوری مانند خالد حسینی، ارنست همینگوی، جک لندن، ژوزه ساراماگو و هاروکی موراکامی را به فارسی ترجمه کرده است.

بخشی از کتاب همه چیز درباره نویسندگی خلاق

«اما اصلا ًچرا برای نویسنده شدن تلاش می‌کنید؟ چرا مثل بسیاری از مردم با خیال راحت فقط از کلمات کاربردی و کاملاً متداولی که همه در یادداشت‌ها و اسناد تجاری‌، مکاتبات شخصی‌، یا حتی اطلاعات گاهنامه‌ها یا سخنرانی و نامه‌های مدرسه‌شان به کار می‌برند بهره نمی‌برید؟

چون شما عاشق کلمات هستید. چون چیزی برای گفتن دارید و دوست دارید آن را در بهترین و جذاب‌ترین شکل ممکن بگویید. چون عاشق ارتباط و پیوند با تمام اقشار هستید. چون از رنگ، طعم، آهنگ و عطر زبان لذت می‎برید. چون نظریات، تجربیات و احساساتی دارید که لازم است با خوانندگانتان در میان بگذارید. چون می‌خواهید کاوش کنید، بجویید و استدلال کنید تا چیزهایی را که در اطرافتان می‌گذرد درک کنید و به دیگران در انجام دادن این کار یاری دهید. و بالاخره چون شما با نگاه خاصی به همه‎چیز نگاه می‎کنید.

با عشق ورزیدن به زبانْ، زبانتان شکوفا و بارور می‎شود و با تعیین هدف خود برای تبدیل شدن به نویسنده‌ای خلاق و کامل ممکن است روزی شما هم جایی در کتابفروشی‎های بزرگ پیدا کنید و روزی صدها نسخه از آخرین زندگینامه‌تان را برای خوانندگانتان امضا می‌کنید. یا ممکن است شاهد اجرای نمایش پرفروشی باشید که شما آن را نوشته‎اید. یا شاید تیراژ بالا برود و اثر شما بسیار خلاقانه و به یاد ماندنی از کار دربیاید و خیل خوانندگان دنبال خرید آن باشند و اثرتان درآمد هنگفتی نصیبتان کند.

شاید تمام این‌ها اتفاق بیفتد. اما چیزی که ضمن درگیر شدن و تلاش برای خلاقانه نوشتن حتماً رخ می‌دهد این است که‎ـ حتی اگر شکست بخورید و هرگز یک کلمه هم چاپ نکنید‎ـ مهارت‌های جدیدی می‌آموزید، دانش جدیدی کسب می‌کنید و راه تازه‌ای برای ابراز وجود می‌یابید. آموختن و رشد کردن، افق‌های شما را گسترش می‌دهد، بر توانایی‌هایتان می‌افزاید و احساس آرامش و رضایت شگفت‌انگیزی به شما می‌بخشد. ضمن اینکه امکان ثبت مُهر مخصوصتان را بر گوشۀ‌ کوچکی از دنیا در اختیار شما قرار می‎دهد.»

نظرات کاربران

Maryam Fl
۱۳۹۹/۰۴/۲۲

تقریباً نصف این کتاب رو خوندم. اگه فک میکنید با این کتاب میتونید ،شعر ، رمان یا فیلمنامه بنویسید سخت در اشتباهید . این کتاب به طور مفید و مختصری از هر چیزی به شما اطلاع میده تا خودتون کشف

- بیشتر
امیرعلی رضوی
۱۳۹۹/۰۱/۱۱

عالی کتابی که از همه لحاظ به کمک کسایی که فکر نوشتن دارن می خوره و مفید طولانی هست اما عالی منی که 15سالمه رو تحت تاثیر قرار داده و دارم تلاش میکنم داستان بنویسم در باب همه نوع نوشتن

- بیشتر
pockethead
۱۳۹۵/۰۲/۱۰

به عنوان کسی که چتد سال هست در زمینه نگارش شعر..داستان و نمایشنامه کار می کنم برای شروع کتاب خوبی هست..ولی بعضی جاها زیاد عمیق وارد بحث نمیشه و به توضیح مختصر کفایت می کنه..به نظرم اگر نویسندگان این

- بیشتر
book reader
۱۳۹۸/۱۲/۱۲

این کتاب برای نوشتن چراغ راهنمای خیلی خوبی است و در مورد نگارش هر چیزی کاملا راهنمایی میکنه

Omid H
۱۳۹۷/۰۲/۳۰

کتاب جالب و به درد بخوریه برای کسایی که دوست دارن بنویسن انگیزه زیادی میده

📝📚دال مثل دختر کتابخوان📚📝
۱۴۰۰/۰۶/۱۱

کتاب خوبی بود من کلش را نخوندم فقط نمونه گرفتم چون تو مدرسه مون کلاس داستان نویسی داشتیم و من هم خیلی از اصول نویسندگی را بلدم و تا حالا چند داستان نوشتم و ترجیح دادم فقط نمونه کتاب را

- بیشتر
hamed
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

کد تخفیف 30 درصد tk1943923449

میمْ؛ مثلِ مَنْ
۱۳۹۹/۰۱/۲۰

نظر موقت قیمت این کتاب تو کتابخوان سوره مهر ۱۲۰۰۰ تومنه!

mahbob
۱۳۹۷/۱۲/۲۳

خیلی کتاب خوبیه برای کسایی که علاقمند به نوشتن هستند .این رو اپلیکیشن سوره مهر یه مدت رایگان کرده بودو من دریافت کردم و مطالعه کردم💛

زیـنـب🍃🌸
۱۳۹۷/۰۶/۰۷

روز قبل که من دیدم قیمتش کمتر بودا 😩😫

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۷)
نویسنده‌ها کارشان نوشتن است! حرفِ نوشتن را نزن، فکرش را نکن، خوابش را نبین، دربارۀ کتاب بی‌نظیری که روزی می‌نویسی حرف نزن‌؛ فقط خفه‌خون بگیر و بنویس!
Hossein Javadi
وقتی کسی کارتان را رد می‌کند، به خودتان و نوشته‌تان بد و بیراه نگویید
آلوین (هاجیك) ツ
نویسنده‌ها کارشان نوشتن است! حرفِ نوشتن را نزن، فکرش را نکن، خوابش را نبین، دربارۀ کتاب بی‌نظیری که روزی می‌نویسی حرف نزن‌؛ فقط خفه‌خون بگیر و بنویس!
Gisoo
بدون دفتریادداشت از خانه بیرون نروید عادت کنید با دفترچه‌یاداشتتان این‌طرف و آن‌طرف بروید. وقتی نویسندگی را شروع کنید می‌بینید فکر‌ها، عبارات، سؤالات و کشفیات به طرز عجیبی در تمام طول روز و شب در ذهنتان جرقه می‌زند. اما شاید شما بخواهید قبل از اینکه برای همیشه از یادتان بروند آن‌ها را ثبت کنید. بنابراین دفعۀ بعدی که به یک لوازم‌التحریرفروشی رفتید چند دفترچه‌یادداشت کوچک بخرید. سپس هرکدام را همراه یک قلم کوچک یا مداد هر جایی که فکر می‌کنید مناسب است بگذارید؛ کنار میزْ همراه یک چراغ‌قوۀ کوچولو (برای نوشتن فوری نکات در نیمه‌شب! )، در کیف پول یا جیبتان، داخل ماشین، آشپزخانه، داخل جعبه‌ابزار باغبانی‌، روی لبۀ پیشخان، در حمام (به دلایل نامعلومی برخی از بهترین فکرها صبح‌ها، وقتی خواب‌آلوده هستم، و هنگام مسواک زدن به ذهن من می‌رسد) و در جالباسی که وقتی می‌خواهید کتتان را بپوشید و بیرون بزنید، آن را در جیب خود بگذارید.
zahra🌿
«چیزی را بنویس که عاشقش هستی و چیزی را بنویس که از آن می‌ترسی.
غلام رضا حافظی
در زندگی هرگز نمی‌توانید همه را راضی کنید
سقف پاره کن!
بنا به گفتۀ رمان‌نویسی به نام فای وِلدون، تنها چیزی که نویسنده احتیاج دارد قلم، کاغذ، گوشه‌ای خلوت و ارادۀ نوشتن است.
zahra🌿
یک زن و شوهر را تازه دزد زده است؛ آن‌ها خیلی ترسیده‌اند، اما صدمه ندیده‌اند. فکر کنید آن‌ها به هم چه می‌گویند؟ سه دوست قدیمی یک روز تمام باهم گلف بازی می‌کنند. گفت‌وگوهای آن‌ها را بنویسید. زنی‌ در پارک مشغول تماشای بچه خودش است که دارد بازی می‌‌کند. این زن چه فکرهایی می‌کند و با خود چه می‌گوید؟
melina
یکی از بهترین نصایح را من از گِرِگ بیر، نویسندۀ داستان‌های علمی و نویسندۀ رادیوی داروین و آوای خون، شنیده‌ام. او می‌گوید: «چیزی را بنویس که عاشقش هستی و چیزی را بنویس که از آن می‌ترسی. »
melina
بنابراین اگر آن را رد کنند، آدم داغان می‌شود،
زهرا

حجم

۶۲۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

حجم

۶۲۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

قیمت:
۱۶۸,۰۰۰
تومان