دانلود و خرید کتاب آشنایی با نماز محسن قرائتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آشنایی با نماز

کتاب آشنایی با نماز از مجموعه بافرزندان ستاد اقامه نماز و اثر حجة الاسلام محسن قرائتی است. این اثر کتابی آموزنده و کاربردی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با نماز است.

هدف از نماز خواندن، چرایی و چگونگی نماز خواندن. شرایط قبولی نماز، نماز در آیات و روایات، مقدمات نماز، و مراحل گوناگون خواندن نماز در این کتاب با زبانی ساده تشریح شده است.

خواندن کتاب آشنایی با نماز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 نوجوانان و جوانانی که می‌خواهند با این فریضه الهی و چگونگی ادای آن بیشتر آشنا شوند، این کتاب را بخوانند.

نظرات کاربران

Amir10
۱۴۰۱/۰۴/۲۳

برای آشنایی کلی با نماز، کتاب خوبی است. صفحات کم کتاب باعث می‌شود در کمترین زمان بیشترین استفاده را ببرید.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
«بندگی»، هدف خلقت آیا تاکنون، در مقابل نیکی‌ها و کمک‌ها و دوستی‌های دیگران، تشکر کرده‌اید؟ البتّه که آری. چرا؟ چون عقل و وجدان انسان، به سپاسگزاری از نیکان و نیکوکاران و تشکر از محبّت‌ها و خوبی‌های دیگران، فرمان می‌دهد. پس نعمت، سپاس را به گردن انسان می‌گذارد، و درک و شعور و وجدان، عامل اصلی سپاسگزاری انسان است. حتّی اگر دوستی، کمک درسی به ما کند، کتاب و دفترش را به ما امانت دهد، سئوال‌های درسی ما را جواب داده، راهنمایی کند، در جبرانِ عقب‌ماندگی‌ها ما را یاری کند، وسیله درس خواندن ما را فراهم سازد، مشکل ما را برطرف سازد و ... در همه این موارد، خود را به او مدیون و بدهکار می‌دانیم و سعی می‌کنیم تا به نحوی، نیکی‌های او را جبران و تشکر کنیم. بدون شک، بالاترین و بهترین نعمت‌ها را خداوند در اختیار ما گذاشته است: به ما عقل و جان و اراده و فکر و استعداد بخشیده، در راه زندگی، راهنمایانی برای سعادتمندی ما فرستاده، هستی و حیات ما، در دست اوست. همه چیز ما از آفریدگار ماست.
جودی‌آبــوت
و در آیه دیگری فرموده است: «و أنِ اعبُدونی، هذا صراط مستقیم» مرا عبادت کنید، راه راست همین است. پس اگر بندگی خدا نکنیم و مطیع فرمانش نباشیم و از آئین آسمانی و جاوید او پیروی نکنیم، هم ناسپاسی کرده‌ایم، هم از رحمت او دور می‌شویم و هم غفلت خود را از هدف زندگی و شناختن صاحب نعمت، نشان داده‌ایم. آنکه خدا را بندگی نکند، به بند شیطان و دام ابلیس‌ها و طاغوت‌ها و قدرت‌های ضدّ خدایی می‌افتد. بندگی خدا، انسان را چنان عزیز می‌کند که از بردگی قدرت‌های جبّار، رها می‌سازد.
جودی‌آبــوت
او بی‌نیاز و تواناست، ما بنده‌ای نیازمند و ناتوان و محدود و ناچیز. اگر هم درسی می‌خوانیم و دانشی می‌آموزیم، در سایه لطف و مهربانی اوست که به ما نیروی فراگیری دانش و استعداد فهمیدن داده است. اگر نفسی می‌کشیم و به حیات خود ادامه می‌دهیم، بخاطر امکاناتی است که آن خدای خوب و دوست داشتنی و زیبا و کامل، برای ما فراهم کرده است. از یک «بنده محتاج» چه انتظاری می‌رود، جز عبادت و پرستش؟ از یک «مخلوق ناتوان»، چه توقّعی است، جز نیایش و توجّه و خضوع و اظهار بندگی و کوچکی و نیاز، در آستان آن خالق بزرگوار؟ از یک انسان بهره‌مند از همه گونه نعمت‌های آشکار و نهان خداوند، چه انتظاری
جودی‌آبــوت

حجم

۴۲٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۴۲٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان