دانلود و خرید کتاب مبانی فهم کلام خدا: مقدمه‌ای بر فهم و تفسیر قرآن‌کریم محمد عینی زاده موحد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی فهم کلام خدا: مقدمه‌ای بر فهم و تفسیر قرآن‌کریم اثر محمد  عینی زاده موحد

کتاب مبانی فهم کلام خدا: مقدمه‌ای بر فهم و تفسیر قرآن‌کریم

انتشارات:انتشارات سروش
امتیاز:
۳.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مبانی فهم کلام خدا: مقدمه‌ای بر فهم و تفسیر قرآن‌کریم

محمد عینی‌زاده موحد(۱۳۴۴-) پژوهشگر دینی است.

«در فصل اول با مفهوم و انواع وحی آشنا می‌شویم و با بازشناسی گفتمان مسیحی و دیدگاه‌های منکران آسمانی بودنِ وحی به پاره‌ای از ادعاهای تجربه‌انگاری در باب وحی پاسخ می‌دهیم.

در فصل دوم با برخی مبانی فهم قرآن همچون الهی بودن الفاظ، منشأ و ترتیب آن، و نیز اعجاز قرآن و تحریف‌ناپذیری آن آشنا خواهیم شد.

فصل سوم به معرفی گذرای تفسیر متون مقدس در پارادایم کلام مسیحی و گفتمان مسلمانان می‌پردازد و وجوه شناخت قرآن ازجمله تفسیر و روش‌های آن، تأویل و ترجمه را باز می‌شناسد.

فصل چهارم به بازشناسی سنت در مکتب خلفا و مکتب پیروان اهل بیت علیهم‌السلام و روشنگری‌هایی در این زمینه ازجمله در باب ممنوعیت نگارش و نقل آزاد سخنان رسول اعظم (صلوات‌الله‌علیه وآله)، رواج جعل حدیث، استراتژی تقیه و مبارزه با پدیدة غلو اختصاص یافته است. درج این فصل از آن روست که سنت درحقیقت تفصیل قرآن کریم و مبین مجملات آن است.

و در فصل پنجم که غرض اصلی تألیف این کتاب بوده است، ضمن روشن کردن نیاز قرآن کریم به تبیین و تفسیر، آشنایی با تاریخ و منابع فهم و تفسیر قرآن کریم، حجیت ظواهر آیات، بیان پیامبر و اهل بیت پاکش (ع)، بیان صحابه و تابعین، و جایگاه عقل در فهم و تفسیر قرآن مورد بازشناسی و نقد قرار می‌گیرد.

نگارنده می‌کوشد تا دانسته‌هایی را درباره روش‌شناسی و منابع فهم و تفسیر قرآن ارائه کند و با بررسی آیات قرآنی، روایات و دیدگاه‌های دانشمندان، به بحث بنشیند و از این امور، توصیفی نزدیک به واقعیت و همخوان با اندیشة حاملان وحی و وارثان علم رسول‌الله ‌صلوات‌الله علیهم به دست دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

حجم

۲۷۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان