دانلود و خرید کتاب یونان؛ تصویر کلی، آرمان‌ها و فعالیت‌ها سید محمدرضا دربندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یونان؛ تصویر کلی، آرمان‌ها و فعالیت‌ها اثر سید محمدرضا  دربندی

کتاب یونان؛ تصویر کلی، آرمان‌ها و فعالیت‌ها

معرفی کتاب یونان؛ تصویر کلی، آرمان‌ها و فعالیت‌ها

سید محمدرضا دربندی(۱۳۳۹-) رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در یونان است.

این کتاب که رساله‌ی پایان مأموریت وی است، درباره ساختار و ویژگی‌های کشور یونان و دورنمای ارتباط فرهنگی ایران و یونان، به عنوان کشورهایی با پیشینه باستانی طولانی است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«... مشترکات فرهنگی ایران و یونان چنان گسترده است که یک ایرانی باحضور طولانی در این کشور، هیچ‌گاه احساس دل تنگی نمی‌کند و همان‌طور هم یک یونانی در ایران احساس غربت نمی‌کند.

از میان این اشتراکات، موارد زیر را می‌توان بررسی کرد:

در زمینه ادبیات حماسی، شاهنامه فردوسی و ایلیاد هومر، دو گنجینه گران سنگی هستند که نمودار تمدن ایران و یونان به شمار می‌آیند و هر دو الهام بخش آثار هنری در مغرب زمین بوده‌اند.

این دو اثر، بدون اینکه قرابت زمانی و مکانی با هم داشته باشند، شباهت فوق‌العاده‌ای به یکدیگر دارند. استاد محمدعلی اسلامی ندوشن در این زمینه‌ می‌گوید:

عجیب آن است که در بعضی اجزاء، چنان تشابهی میان ایلیاد و شاهنامه دیده می‌شود که من چون دقیق شدم، به راستی حیرت کردم؛ زیرا نزدیک به ۷۰ تشابه بارز در این زمینه یافتم و هم فزون آید، اگر چونان که باید بشمری.

موسیقی سنتی یونان، قرابت قابل توجهی با موسیقی سنتی ایران دارد و فرهیختگان دو کشور از طنین موسیقی یکدیگر لذت می‌برند. چندی پیش نمایشگاهی از سازهای یونانی به مناسبت ورود رئیس‌جمهور این کشور به ایران، در تهران برگزار شد که این سازها با همان نام ایرانی اش به نمایش گذاشته شده بود.

برخی از کلمات فارسی در زبان یونانی استفاده می‌شود، به عنوان مثال واژه «فارسی» در زبان یونانی به معنای شیوا و فصیح به کار می‌رود...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۶۳ صفحه

حجم

۵۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۶۳ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان