دانلود و خرید کتاب هنر درمانی دانیل براون ترجمه مهدی وهابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر درمانی اثر دانیل براون

کتاب هنر درمانی

نویسنده:دانیل براون
امتیاز:
۳.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هنر درمانی

هنر درمانی نوشته دانیل براون کتابی در زمینه روان‌شناسی است که به هنر به مثابه درمانی برای انواع ناراحتی ها و اختلالات روانی می‌نگرد.

 درباره کتاب هنردرمانی

این کتاب درباره تغییر شیوه از راه فعالیت‌های هنری است. نویسنده در این اثر به شما نشان خواهد داد که چه طور نگاه کردن به تصاویر، خواندن شعر و داستان، شنیدن موسیقی و تماشای نمایش به شما کمک خواهد کرد تا احساس خوبی داشته باشید و نوع نقاشی، اجرای نمایش، سرودن و تصنیف موسیقی نه تنها روحیه شما را تقویت می‌کند، بلکه به شما کمک خواهد کرد تا مشکلات خود را به نحو خلاقانه‌ای حل کنید. او در این کتاب نحوه بکارگیری این تدابیر را در تمام حوزه‌های زندگی توضیح داده است.

این کتاب حاوی مثال‌ها و تمرینات بسیاری است که با خلق اثر هنری و درک آن ارتباط دارد. بیشتر فعالیت‌های یادآوری‌شده در این کتاب سرگرم‌کننده و حتی شادی‌آورند. برخی مشوق تفکر غیرمنطقی‌اند، با روش‌هایی برای کشف و بیان فرایندهای فکری عقلانی و غیرعقلانی.

خواندن کتاب هنردرمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران روان‌شناسی و علاقه‌مندان به آشنایی با روش‌های روان‌درمانی نوین را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم.

 بخشی از کتاب هنردرمانی

در حالی که سست و بیحال روی صندلی راحتی نشسته‌اید، کلید ضبط خود را فشار می‌دهید و می‌شنوید: « نشستن زیر آفتاب صبحگاهی. » با صدای بلند ترانه را زمزمه می‌کنید. با شنیدن صدای موسیقی نه تنها روحیه‌تان تغییر می‌کند خیلی زود احساس خوبی نیز به شما دست می‌دهد.

اگر موسیقی چنین تأثیری نداشت، به صنعت مدرن و گسترده‌ای که امروزه شاهد آنیم، تبدیل نمی‌شد. همان طور که ویلیام کوپر در شعری به نام « وظیفه » می‌گوید:

ـ اصوات با ارواح همدردی می‌کنند،

ـ و در حالی که ذهن منحرف می‌شود، گوش لذت می‌برد

ـ با حال و هوایی دوستانه یا رزمی، پرحرارت یا با ابهت

ـ برخی آهنگ‌ها در اتحاد کامل با آنچه می‌شنویم،

ـ به درون‌مان نفوذ می‌کند و قلب پاسخ می‌دهد.

عجیب است که اثرات درمانی موسیقی بررسی نمی‌شوند.

همیشه نخستین لحظه‌ای که صدای تینا ترنر را موقع خواندن « رقصنده خصوصی » شنیدم، به خاطر خواهم داشت. آن موقع نوجوان و پرخاشگر بودم و ناگهان این صدای تکان‌دهنده هیجانی در دلم برانگیخت و غم و قدرت را به روشی باورنکردنی در وجودم شعله‌ور ساخت. موسیقی او دردی را به من منتقل کرد که قبلاً آن را تجربه نکرده بودم، اما با این حال می‌توانستم درکش کنم.

وقتی تینا ترنر ترانه « با عشق چه باید کرد؟ » را با احساس واقعی می‌خواند، به ترانه‌اش معنا می‌بخشید و براندوه و فلاکت غلبه می‌کرد. ترانه « بهتره با من خوب باشی » را روپرت هاین و دوستش پس از شنیدن ماجرای زندگی تینا ترنر سرودند. وقتی او اولین دفعه نوار آزمایشی را شنید، از تأثیر فوق‌العاده به گریه افتاد.

نظرات کاربران

آذین سادات حجازی
۱۴۰۱/۰۳/۱۵

خیلی ایده های این کتاب رو دوست دارم و ازش لذت می برم. نگاهش عمیق و زیباست.*

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
به خاطر داشته باشید که احساس بد به کسی کمک نمی‌کند، شما شایستگی دارید که احساسات خوبی داشته باشید.
|ݐ.الف
پرداختن به هنرها هرگز آن قدر دیر یا زود نیست که نتوان آن را شروع کرد. به خاطر داشته باشید که سوفوکل برخی از بهترین نمایش‌نامه‌های خود را در دهه هشتم زندگیش خلق کرد. جورج مایکل اولین ترانه‌های خود را در دوران نوجوانی سرود. الکساندر پوپ در این زمینه می‌گوید: ـ خیلی دیر است؟ نه هرگز دیر نیست، ـ مگر آن که قلب از تپیدن باز ایستد.
|ݐ.الف
واقعیت پیرامون خود را نادیده نگیرید، اما رؤیاهای خود را هم فراموش نکنید.
|ݐ.الف
مردم چین باستان معتقد بودند که تمدن‌ها طبق موسیقی‌های مورد علاقه مردم شکل می‌گیرند. موسیقی رمانتیک، مردم را رمانتیک و احساساتی می‌کرد. موسیقی حماسی و نظامی مردم را شجاع و قدرتمند می‌ساخت. مادامی که در نوع موسیقی مردم تغییری ایجاد نشود، شهرها امن و امان خواهند بود و با تغییر سبک موسیقی نحوه زندگی مردم هم تغییر خواهد کرد.
naghmeh
هر روز به یک تصویر زیبا بنگرید، شعری زیبا بخوانید و به موسیقی دلنشینی گوش فرادهید و در صورت امکان، کلامی منطقی بگویید. یوهان فن گوته
Elahew
ـ یک مندالا نمادی از جهان است. معمولاً دایره‌ای است که مربعی حاوی یک نماد را نشان می‌دهد. مندالاها در روان‌درمانی برای بیان میل شدید فرد به وحدت خود بکار می‌روند. دکتر کارل یونگ برای شکل خاص درمانی خود دائم مندالا ابداع می‌کرد. مندالاهایی طراحی کنید که بیانگر نگاه شما به دنیا و خودتان باشد.
naghmeh

حجم

۱۵۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۵۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان