دانلود و خرید کتاب هنر درمانی تمرکز محور لاری راپاپورت ترجمه طاهره سام خانیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر درمانی تمرکز محور اثر لاری راپاپورت

کتاب هنر درمانی تمرکز محور

معرفی کتاب هنر درمانی تمرکز محور

کتاب هنر درمانی تمرکز محور نوشته لاری راپاپورت است که درباره دستیابی به خرد و خلاقیت بدن صحبت می‌کند.

 درباره کتاب هنر درمانی تمرکز محور

 هنر درمانی در دهه چهل متولد شد؛ زمانی که تفکر تحلیلی مقدم بر سلامت روان بود. در حالی که هنر درمانی هوش خلاق یک نفر را کنترل می‌کند و به کار می‌اندازد، تمرکز راه قدرتمند و دقیقی را برای دسترسی به آگاهی بدن پیشنهاد می‌کند.

زمانی که تمرکز و هنر درمانی تکنیک‌های کاملی برای خودآگاهی، رشد و تغییر درمانی هستند، کیمیاگری متغیر قدرتمندی در زمان به هم رسیدن این دو تکنیک اتفاق می‌افتد. درمانگران هنر، گفتار درمانگران هنر، درمانگران تمرکزگرا، تمرکز کنندگان و دیگر متخصصین که علاقمند به بکارگیری تمرکز و هنر درمانی در تکنیکشان هستند، از هنر درمانی تمرکزگرا سود می‌برند.

اين کتاب چالش بی‌نظیری در خودش دارد که برای چندين پیامگیر نوشته شده است: درمانگران هنری و گفتار درمانگران هنری که تمايل به يادگیری اين ديدگاه جديد تمرکز ترکیبای در کارشان را دارند؛ تمرکزکنندگان و درمانگران تمرکزگرا که می‌خواهند چگونگی ترکیب هنر درمانی را با کارشان ياد بگیرند؛ و روان‌شناسان، روان‌پزشکان، مشاورين، متخصصین هنری معالج و سلامت روان که هم به تمرکز و هم به هنر درمانی علاقه دارند.

به منظور درک کاملی از تکنیک هنر درمانی تمرکزگرا ضروری است در ابتدا نظريه اصلی و روش‌شناسی هر چهارچوب را بفهمیم. قسمت اول برای به انجام رسانیدن این هدف و بیان کردن نیازهای خوانندگان مختلف خلاصه‌ای از بخش‌های نظری و تکنیکی اصلی از چهارچوب‌های جداگانه_تمرکز و هنر درمانی_ را فراهم می‌کند. فصل اول شامل خلاصه‌ای از تاريخ و روش تمرکز در کنار مفاهیم اصلی آن_نگرش تمرکز، حس درونی، بکارگیری/ نشانه، تغییر جهت احساسی و جهت رو به زندگی است. فصل دوم روش ۶ مرحله‌‌ی تمرکز جندلین را توصیف می‌کند و فصل سوم با اصول روان‌درمانی تمرکزگرا ادامه می‌يابد. فصل چهارم به سمت خلاصه‌ای از نظريه و تکنیک هنردرمانی پیش می‌رود.

در اين کتاب فقط يک فصل دربارۀ هنر درمانی است در مقايسه با سه فصل تمرکز، زيرا در زمینه هنر درمانی کتاب‌های زيادی وجود دارد که خلاصه‌ای از اين موضوع را فراهم می‌کند در حالی که اين اولین کتابی است که استفاده از تمرکز را در هنردرمانی توصیف می‌کند.

 خواندن کتاب هنر درمانی تمرکز محور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

روان‌درمانگران با گرایش هنردرمانی مخاطبان ویژه این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب هنر درمانی تمرکز محور

جندلین روش ۶ مرحله‌ای از تمرکز ابداع کرد تا یاد دهد چگونه تجربه درونی در دسترس قرار گیرد که نام آن را حس درونی نامید. روان درمانی تمرکزگرا (۱۹۹۶) اقتباسی گسترده از جندلین است که بر اساس کاربرد تمرکز در چارچوب روان درمانی می‌باشد. روش شش مرحله‌ای جندلین و روش روان درمانی تمرکزگرا بیان می‌کنند که پایه اولیه نظری و روش شناسی در ایجاد هنر درمانی تمرکزگرا است. اگرچه هنر درمانی تمرکزگرا در دیدگاه شخص محوری دیده می‌شود، این درمان برای همۀ گرایش‌ها از جمله روان پویشی، شناختی، رفتاری و غیره کاربرد دارد. (جندلین، ۱۹۹۶؛ پورتن، ۲۰۰۴) جندلین پی‌در‌پی نگرشی را ذکر کرده است که تمرکز نیاز دارد تا با دیگر چیزها ترکیب شود و بیان می‌کند: "تمرکز راه ورودی به شیوه قاطعانه احساس است. هر روش دیگری مؤثرتر عمل می‌کند وقتی با تمرکز ترکیب شود " (۱۹۹۱ص ۶۵). تمرکز و هنر درمانی اصولاً به عنوان چهارچوب‌های فردی با تعامل کمی از هر دو مورد تحقیق قرار گرفته‌ و تحلیل شده‌اند. اگرچه بعضی درمانگران تمرکز هنر را در کارشان می‌گنجانند (ایکمی ۲۰۰۷؛ لیجسن ۱۹۹۲؛ ماردر ۱۹۹۷؛ مورایاما و یوبا ۱۹۹۸؛ نیگو ۱۹۸۸؛ تیسوچی ۲۰۰۳)، همانند تعداد کمی از درمانگران هنر که تمرکز را در کار و تحقیقشان بکار می‌برند (نیل ، ۲۰۰۴؛ نیل و لوین ۲۰۰۵؛ مرکر ، ۱۹۹۷؛ راپاپورت، ۱۹۹۳، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶)، مقدار ترکیب این دو چهارچوب نسبتاً کشف نمی‌شود. به‌عنوان پزشکی که تمرکز و هنر درمانی را به مدت 30 سال گذشته ترکیب کرده است، مراحل عمیق تغییر درمانی و رشد فردی را تصدیق می‌کنم که از طریق ترکیب هماهنگشان رخ می‌دهد. من عبارت هنر درمانی تمرکزگرا را ابداع کرده‌ام تا دیدگاه خاص ترکیب تمرکز و هنر درمانی را توصیف کنم که در طول این سال‌ها گسترش داده‌ام. اگرچه هنر درمانی تمرکز را فرآیندی عمیق از تصور ذهنی، تجسم و فرآیند خلاق بیان می‌کند، تمرکز بعد اضافه شدۀ ارتباطی حوزه تصور را با آگاهی و تجربه جسمی ارائه می‌کند. هنر درمانی باعث تمرکز در نظم روش‌ها، ابزار و مواد و همچنین عمق درک قوی از تصور سازی ذهنی می‌شود تا عبارت قابل رؤیتی را به آنچه که جندلین حس درونی نامید بدهد. هنر درمانی کیفیت غیر کلامی ارائه می‌دهد تا بخش‌هایی از حس درونی را به دست آورد که فراتر از کلام و قبل از کلام هستند. تمرکز همچنین هنر درمانی را با بیش از یک روش فراهم می‌کند- اما دیدگاه درمانی که عنوان می‌کند رابطه درمانی، "کسی در آنجا " (جندلین، ۱۹۹۶: ۲۸۷)، اهمیت گوش دادن، بعد تجربه‌ای و اینکه چگونه تغییری اتفاق می‌افتد.


راهکارهای جدید در گروه درمانی گشتالتی
پیتر کول
زوج درمانی هیجان مدار (خلق ارتباط)
سوزان ام. جانسون
وطن من: کارخانه‌ی ماشین
ناتالیا یولی یونا کیم
مداخلات در توانمندی های منش
رایان ام. نیمیک
الفبای روان‌درمانی
سیدحمید آتش‌پور
هنر درمانی
دانیل براون
پرسش های سخت بچه ها در مورد طلاق
مگ اشنایدر
برندسازی با داستان پردازی
دیوید آکر
نظریه ژانر
سیدمهدی زرقانی
خودتنظیمی و ذهن آگاهی
وارلیشا گیبز
کتاب کار توجه آگاهی
جان تیزدل
فنگ شویی در زندگی مدرن (جلد اول)
سیده عطیه محمدزاده ضیابری
راهنمای نگهداری از گربه
دیوید برونر
وطنم ایران
سیدعلی گرامیان
پرورش عزت نفس با هنردرمانی
سوزان آی بوچالتر
کارسنجی (رشته مدیریت صنعتی)
روح الله حسینی
هنردرمانی
مهسا ملک‌مرزبان
درمان هیجان مدار (EFT)
ندا اسلامی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
انسان در جست‌وجوی معنا
ویکتور فرانکل
بخواهید تا به شما داده شود (خلاصه کتاب)
استر هیکس
وقتی نیچه گریست
اروین د. یالوم
خودشناسی
آلن دوباتن
رادیو راه (فصل اول، قسمت سوم) مسئله‌ مرگ و زندگی
مجتبی شکوری
انسان در جستجوی معنا
ویکتور فرانکل
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین
بی حد و مرز
جیم کوییک
گفت‌و‌گوی اختصاصی با مجتبی شکوری
مجتبی شکوری
زندگی خود را دوباره بیافرینید
ساره حسینی عطار
رادیو راه (فصل اول، قسمت هفتم) انسان کافی
مجتبی شکوری
رادیو راه (فصل اول، قسمت پنجم) نشانی نبوغ
مجتبی شکوری
عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست
مگان دیواین
رادیو راه (فصل اول، قسمت چهارم) یک تاریخ امیدبخش
مجتبی شکوری
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون

نظرات کاربران

کاربر 7229623
۱۴۰۲/۰۶/۲۶

کلمات تخصصی به درستی معنا نشده اند

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان