دانلود و خرید کتاب استراتژی اقیانوس آبی دبلیو.چان کیم ترجمه علیرضا پورممتاز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب استراتژی اقیانوس آبی

دبلیو چان کیم و رنه مابورنیا در کتاب استراتژی اقیانوس آبی، به یک سوال اساسی و مهم در زمینه‌ی کسب و کار پاسخ می‌دهند: چگونه فضای بازاری بدون مدعی خلق کنیم که در آن رقابت معنا ندارد؟

کتاب استراتژی اقیانوس آبی را با ترجمه‌ی علیرضا پورممتاز بخوانید. 

درباره‌ی کتاب استراتژی اقیانوس آبی

احتمالا اگر شما هم کسب و کاری دارید، بهترین راه برای پیروزی کسب و کارتان را موفقیت و پیروزی در بازار رقابت می‌دانید. این چیزی است که همه فکر می‌کنند. اما دبلیو چان کیم و رنه مابورنیا در کتاب استراتژی اقیانوس آبی پیشنهاد دیگری دارند. آن‌ها معتقدند که می‌توان بازاری بدون مدعی خلق کرد که در آن رقابت معنایی نداشته باشد. اما چگونه؟ واقعیت این است که تنها راه پیروزی در رقابت، تلاش نکردن برای پیروزی در رقابت است. شما می‌توانید به اقیانوس سرخ وارد شوید. دنیایی که در آن باید با کاهش هزینه‌های منابع انسانی و پایین آوردن قیمت‌ها، رقابت ایجاد کنید. اما پیشنهاد دبلیو چان کیم و رنه مابورنیا این است که از استراتژی اقیانوس آبی استفاده کنید و دست به خلق تقاضا بزنید؛ یعنی می‌توانید به سراغ کاری بروید که هنوز بازار مشخصی برای  آن شکل نگرفته است. بازاری که در آن هنوز قواعد بازی مشخص نشده است و فرصت برای سودآوری و رشد بسیار وجود دارد. در این صورت شما، با ایجاد تقاضای جدید رقابت را از میان برمی‌دارید. ارزش شرکت و کسب و کار خود را بالا می‌برید و می‌توانید هزینه‌های خود را پایین بیاورید.

استراتژی اقیانوس آبی از این اصل شکل گرفته است که در یک اقیانوس، هم جاهایی وجود دارد که در آن همه حضور دارند، رقابت به شدت در جریان است و انگار این حجم از رقابت و عدم سلامت در بازار رنگ آن را سرخ کرده است. هم قسمت‌هایی هست که آب دست نخورده و شفاف مانده است. شما باید آن قسمت آبی اقیانوس را پیدا کنید. 

کتاب استراتژی اقیانوس آبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب استراتژی اقیانوس آبی یکی از آثار کلاسیک حوزه‌ی کسب و کار است. اگر مدیریت یک کسب و کار بر عهده‌ی شما است یا در فکر راه‌اندازی کسب و کار شخصی خودتان هستید، حتما از محتوای عالی و راهکارهای کتاب استراتژی اقیانوس آبی استفاده کنید. 

بخشی از کتاب استراتژی اقیانوس آبی

با اینکه اصطلاح «اقیانوس‌های آبی» جدید است، اما مفهوم و موجودیتِ آنها جدید نیست. آنها جزو ویژگی‌های محیط کسب‌وکار در گذشته و حال بوده‌اند. به صد سال پیش برگردید و از خود بپرسید، چه تعداد از صنایع امروزی در آن زمان ناشناخته بودند؟ و در پاسخ خواهید گفت: بسیاری از صنایع حتی در سطح صنعت خودرو، ضبط موسیقی، هوانوردی و هواپیمایی، پتروشیمی، بهداشت، و مشاوره مدیریت کاملاً ناشناخته بودند، یا تازه در آن زمان درحال ظهور بودند. حال فقط زمان را سی سال به عقب برگردانید. دوباره، انبوهی از صنایع چند میلیارد دلاری را می‌بینید که به یکباره ظاهر می‌شوند - سرمایه‌گذاری‌های مشترک، تلفن‌های موبایل، نیروگاه‌های گازی، بیوتکنولوژی (زیست فناوری)، فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارزان، سیستم‌های حمل و نقل سریع بسته‌ها، خودروهای کوچک حمل و نقل، تخته‌های برف‌سُری (اسنوبورد)، قهوه‌فروشی‌های مدرن، ویدیو یا سیستم‌های تصویری خانگی، و بسیاری دیگر مانند آنها فقط در سی سال اخیر به وجود آمده‌اند. فقط سه دهه قبل، هیچ‌یک از این صنایع حضورِ معناداری در محیط کسب‌وکار نداشتند.

حال زمان را بیست سال جلوتر ببرید، یا حتی پنجاه سال، و از خود بپرسید چه تعداد از صنایعی که الان ناشناخته هستند، در آن زمان وجود خواهند داشت. اگر تاریخ نوعی پیش‌بینی برای روندهای آینده باشد، دوباره پاسخ این است که صنایع متعددی در آینده خواهند آمد که حالا وجود ندارند.

واقعیت این است که صنایع هرگز متوقف نمی‌مانند. آنها به‌صورتی پیوسته ظهور می‌کنند و تکامل می‌یابند. عملیات بهبود می‌یابند، بازارها توسعه می‌یابند، و بازیکنان می‌آیند و می‌روند. تاریخ به ما می‌آموزد که ما دارای ظرفیتی هستیم که به شدت دستِ کم گرفته شده است؛ ظرفیتی بزرگ برای خلق صنایع جدید و بازآفرینی صنایع موجود. در واقع، سیستمِ طبقه‌بندی استانداردِ صنایع (اس.ای.سی.) که پنجاه سال عمر دارد و توسط سنسوسِ ایالات متحده منتشر شد، در سال ۱۹۹۷ جای خود را به سیستم استاندارد طبقه‌بندی صنایع آمریکای شمالی داد. سیستمِ جدید، ۱۰ بخش صنایع در اس.ای.سی. را به بیست بخش توسعه داد تا بازتابی از واقعیت‌های درحال ظهور در قلمروهای صنعتی جدید را به دست دهد. برای مثال، بخشِ خدمات در سیستم قدیم، حالا به هفت بخش تجارتی، توسعه داده شده است که طیفی از صنایع، از اطلاعات تا بهداشت و تعاون اجتماعی را در بر می‌گیرند. با فرض آنکه این سیستم‌ها برای استانداردسازی و تقویتِ پیوستگی طراحی شده‌اند، این چنین جایگزینی‌هایی نشان می‌دهند که بسطِ اقیانوس‌های آبی تا چه حد اهمیت داشته‌اند.

اما با وجود تمام این موارد، همچنان، کانونِ توجه تفکر استراتژیک بر محور استراتژی‌های رقابتیِ اقیانوس سرخ استوار بوده است. توجیه این جهت‌گیری تا حدی از این بابت است که استراتژیِ سازمانی به شدت تحتِ تأثیر ریشه‌های آن در استراتژی نظامی، قرار دارد.

نظرات کاربران

مصطفی
۱۳۹۹/۰۷/۲۷

کتاب چهار چوب فضایی غیر از فضای رقابتی بازار رو طراحی میکنه! بحث اقیانوس ابی رو در مقابل اقیانوس سرخ رقابت رو پیش میکشه. و از زوایای مختلفی بررسی میکنه! اقیانوس ابی بازار رو در ابعاد مختلفی مثل نو اوری

- بیشتر
مهدی ابراهیمی
۱۴۰۱/۰۷/۰۹

مفاهیم کتاب بسیار عالی هست اما اگر کتاب جدیدتر همین نویسندگان (حرکت به سوی اقیانوس آبی) رو مطالعه کنید علاوه بر پوشش دادن مفاهیم این کتاب مثالها و تجربیات اجرای این مفاهیم نیز ذکر شده البته در این دو کتاب

- بیشتر
AMIRANIK
۱۳۹۹/۰۸/۳۰

کتابی بسیار مفید و راهبردی در کسب و کار ، حتما این کتاب رو بخوانید و لذت ببرید از نکات کتاب.

sasan
۱۴۰۰/۰۹/۰۶

کتاب عالیه برای ترسیم مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی برای خلق ارزش سازمانی و ایجاد فایده برای مشتری فقط صفحه ی ۹۵ کتاب نیست از صفحه ی ۹۴ پریده ۹۶ اگر میشه این مورد رو اصلاح کنید چند جا هم اخر کتاب فونت اعداد به

- بیشتر
boly
۱۴۰۰/۰۷/۱۲

اسم کتاب بیانگر تمام محتویات داخل خود کتاب.واسه همه کسب‌وکارهای نوپا توصیه می‌کنم، ترجمه خوبی هم داره خیلی هم کاربردی!

baranashtab
۱۴۰۲/۱۲/۲۱

کتاب فوق العاده ایه نه فقط برای کسب و کار بلکه برای همه ی قسمت های زندگی . از اون کتاب هاییه که بعد از خوندنش ساده ترین اتفاقات رو هم میشه با نگاه متفاوتی دید .حتما بخونید و به

- بیشتر
محمد
۱۳۹۹/۱۲/۲۴

برای کسانیکه کسب و کار حرفه ای دارند نکات خوبی داره ولی برای کسانیکه تازه وارد کسب و کار و تولید شدن اصلا...

bahmankhan
۱۴۰۱/۰۵/۲۰

اصلا جملات مفهوم نیست و ترجمه روان نیست یه جملرو شاید ده بار بخونید تا بفهمید چی گفته

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۳)
«حرکت استراتژیک»، مجموعه‌ای از اقدام‌ها و تصمیم‌های مدیریتی است که موضوع آنها «ارایه» (محصولِ) تجاریِ عمده و «بازارساز» است
مرضیه
رقابت نباید در مرکز تفکر استراتژیک قرار بگیرد.
AMIRANIK
تنها راه پیروزی در رقابت، توقف تلاش برای پیروزی در رقابت بود
کاربر ۱۹۳۷۰۰۴
ستراتژی مؤثرِ اقیانوسِ آبی باید به کاهشِ ریسک بپردازد و نه ریسک‌پذیری
مرضیه
هرچه سازمان‌ها بیشتر روی تطابق با رقابت و رقبایشان تمرکز کنند، و هرچه بیشتر تلاش کنند که به مزیت‌های آنها دست یابند یا از آنها بگذرند، بیشتر شبیه رقبای خود به نظر خواهند رسید.
سهیل مقدم
آنچه همواره برندگان را از بازندگان در خلق اقیانوس‌های آبی جدا می‌سازد، رویکرد آنها به استراتژی است. شرکت‌های گرفتار در اقیانوس سرخ دنباله‌روی رویکردهای متداول هستند؛ آنها مسابقه می‌دهند تا از رقیب پیشی بگیرند و برای این کار نیازمندِ ساختنِ جایگاهی قابلِ دفاع در نظامِ موجودِ صنعت هستند (۶۱). خالقان اقیانوس‌های آبی، با کمال تعجب، از رقابت به‌عنوان ملاک عمل استفاده نمی‌کنند (۷۱). در عوض، آنها پیرو منطقِ استراتژیکِ متفاوتی هستند که ما آن را «نوآوری در ارزش» می‌نامیم. نوآوری در ارزش، سنگ بنای استراتژی اقیانوس آبی است
مرضیه
هر استراتژی بزرگی دارای تمرکز است،
کاربر ۳۵۱۳۷۰۵
تحقیقات در علوم اعصاب و علوم شناختی، نشان می‌دهد که افراد در یادسپاری و واکنش به چیزهایی که می‌بینند و تجربه می‌کنند، در صورتی بیشترین تأثیر را می‌پذیرند که: «دیدن، باور کردن باشد». در حوزه تجربه، محرک‌های مثبت، رفتارها را تقویت می‌کنند، درحالی‌که محرک‌های منفی نگرش‌ها و رفتارها را تغییر می‌دهند. برای مثال، اگر کودکی انگشت خود را در بستنی فرو ببرد و آن را بچشد، هرچه طعم آن بهتر باشد، کودک آن عمل را بیشتر تکرار خواهد کرد. هیچ نصیحت پدرانه و مادرانه‌ای نیز برای تشویق آن رفتار مورد نیاز نیست. برعکس پس ازآنکه کودکی دست خود را روی اجاق داغی می‌گذارد، هرگز آن را تکرار نخواهد کرد. پس از یک تجربه منفی، کودکان رفتار خود را براساس تصورات و برداشت‌های خود تغییر می‌دهند؛ در اینجا نیز دوباره هیچ نصیحت پدرانه و مادرانه‌ای لازم نیست (۳). از سوی دیگر، تجربیاتی که مستلزم لمس، دیدن یا احساس نتایج واقعی یا حس کردن نتایج واقعی نیستند، مانند روبه‌رو شدن با ورقه‌ای از نمره‌های امتحانات، در اغلب موارد تأثیر چندان شدیدی ندارند و به سادگی فراموش می‌شوند (۴).
shahram naseri
برای آنکه جریان قوی درآمد از محصول تضمین شود، لازم است قیمت استراتژیک درستی برای محصول تعیین شود. این گام، به ما اطمینان می‌دهد که نه‌تنها خریداران به خرید محصول رغبت نشان می‌دهند، بلکه توانایی مناسبی نیز برای پرداخت بهای کالا خواهند داشت. بسیاری از شرکت‌ها در مسیری وارونه حرکت می‌کند؛ آنها ابتدا آب‌های (اقیانوسِ) محصول یا خدمات جدید را می‌آزمایند، و فقط در طول زمان قیمت‌های خود را کاهش می‌دهند تا خریداران جریان اصلی را به خود جذب کنند. این آزمون با هدف قراردادن مشتریانی آغاز می‌شود که به دنبال چیزهای نو هستند و در ابتدای عرضه ایده‌های تجاری نو به بازار، حساسیتی روی قیمت ندارند. البته، یافتن قیمتی که به‌سرعت بتواند انبوه خریداران هدف را به خود جذب کند، در همان ابتدای عرضه محصول به بازار، اهمیتی روزافزون یافته است.
shahram naseri
هدف آنها پیشی گرفتن از رقبا و عملکرد نبود. هدف ارائه جهشی کمّی در ارزش بود که رقابت را برای آنها بی‌معنا می‌ساخت.
سهیل مقدم

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان