دانلود و خرید کتاب آزادی به سرزمین خود بازمی‌گردد سعید پورصمیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آزادی به سرزمین خود بازمی‌گردد اثر سعید پورصمیمی

کتاب آزادی به سرزمین خود بازمی‌گردد

انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آزادی به سرزمین خود بازمی‌گردد

کتاب آزادی به سرزمین خود بازمی‌گردد نوشته سعید پورصمیمی است. این نمایشنامه را نشر ثالث منتشر کرده است. پورصمیمی از بازیگران کارگردانان قدیمی تئاتر است و نمایش ایرانی و فضای آن را به خوبی می‌شناسد.

خواندن کتاب آزادی به سرزمین خود بازمی‌گردد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب آزادی به سرزمین خود بازمی‌گردد

زن: من این کار را کردم.

اندیشمند: پس گروه ورزیده‌ای هستید.

زن: اگر باز هم آژیر روشن بشود، آن‌ها نمی‌توانند پیدایم کنند. می‌خواهید آژیر را به کار بیندازم تا ببینید؟

اندیشمند: پس هیچ کاری از من ساخته نیست! می‌خواهند شاهکار رودن را بدزدند، هیچ فریادرسی هم پیدا نمی‌شود. چندتا هستید؟

زن: همین که می‌بینید. تنها هستم.

اندیشمند: تنهایی؟ من نه گردنبند و گوشواره زیرخاکی هستم که توی کیفتان بگذارید، نه پرده دورنما که زیر بغلتان بزنید و از در بروید بیرون. می‌دانید من چه سنگینم؟

زن: بله می‌دانم. شما هم بدانید که من برای دزدیدنتان نیامده‌ام.

اندیشمند: برای دزدیدن نیامده‌اید؟

زن: نه!

اندیشمند: پس چه می‌خواهید؟

زن: هیچی...

درباره سعید پورصمیمی

سعید پورصمیمی متولد ۱۳۲۲، تهران بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر ایرانی است. او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.پورصمیمی موفق به کسب سه سیمرغ بلورین برای فیلم‌های ناخدا خورشید، تحفه‌ها و پرده آخر برای بهترین بازیگر نقش دوم شده است. از او در دومین «جشنواره کمدی گل‌آقا» به عنوان پیشکسوت سینمای کمدی تقدیر شد. او را استاد نقش‌های دوم می‌دانند.

نظرات کاربران

مهدی
۱۳۹۹/۰۷/۳۰

بعضی شعارها حتا در حد شعار هم قشنگه؛ اما این نمایش‌نامه شعارهاشم زیادی لوس بود. شاید برای گعده‌های روشن‌فکری، حرافی‌هاش جای‌گاه داشته باشه ولی... گفت‌وگوهای مجسمه‌ها، سه پیکرهٔ «اندیشمند»، «آزادی» و «ونوس» بسترِ پرداختن به مفاهیمی چون خرد و اندیشه،

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
آزادی: پس باید از رفتن ونوس شاد باشیم. اندیشمند: نمی‌دانم باید شاد باشیم یا افسرده. بگذار چیزی برایت بگویم. گاهی خودم را سرزنش می‌کنم که چرا آن شور و شادی ونوس را ندارم. چرا گاهی دیوانه‌بازی‌های او از من سر نمی‌زند. نمی‌دانم... همان رفتار ونوس که آزارم می‌دهد، گاهی هم شیفته‌ام می‌کند...
مهدی
پیش از این‌که من و تو ساخته بشویم، توی همین فرانسه جنبشی به‌پا شد که هنوز همه‌جا زبانزد است. سروصداها که خوابید، یک روز همه چشم باز کردند و دیدند از این شورش و دگرگونی، هیچ‌چیز دستگیرشان نشده. نه به آزادی رسیده بودند، نه به برابری و برادری. برای این‌که چیزی دستگیرشان بشود، کم‌کم به راه کشورگشایی و جنگ و تاراج افتادند که دیدند با این کارها هم راه به جایی نمی‌برند. پس سرشان را انداختند پایین تا به زندگیشان سروسامانی بدهند و سرانجام رسیدند به جایی که امروز می‌بینی. امروز آدم‌های سرزمینی که تو در آن هستی، می‌خواهند راه رفته مردم این‌جا را دنبال کنند و نوید می‌دهند با تاخت و تاز و چپاول سرزمین‌های دیگر، آزادی را برای جهان امروز به ارمغان خواهند آورد.
مهدی

حجم

۴۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۴۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان