دانلود و خرید کتاب نقاشی برای نقاشی سیدمرتضی آوینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقاشی برای نقاشی اثر سیدمرتضی آوینی

کتاب نقاشی برای نقاشی

انتشارات:انتشارات واحه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نقاشی برای نقاشی

کتاب نقاشی برای نقاشی نوشته سید مرتضی آوینی است. این کتاب در باب ماهیت نقاشی مدرن است و از زاویه دید نقاشی به هنر معاصر نگاه می‌کند و سیر نقاشی معاصر را از زمان انکار سنت‌های کلاسیک نقاشی تا انکار هر گونه نسبت با طبیعت یا حتی خود نقاش و رسیدن به مرحله‌ی نقاشی انتزاعی بیان می‌کند.

نویسنده چنان که خود توضیح می‌دهد، در این‌جا در جست‌وجوی آفاق نقاشی نوین و تفسیر آن در نسبت با مفاهیم آزادی، طبیعت و تکنولوژی است. دو یادداشت ناتمام نیز در مورد «آبستراکسیونیسم» و «تجرید» از شهید آوینی آمده است، و یادداشت اول برای نخستین بار است که بعد از شهادت او چاپ می‌شود.

خواندن کتاب نقاشی برای نقاشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به هنر پیشنهاد می‌کنیم

درباره شهید سید مرتضی آوینی

سید مرتضی آوینی معروف به کامران آوینی متولد۲۱ شهریور ۱۳۲۶ در شهر ری است که در ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ در فکه به شهادت رسید. کارگردان فیلم مستند و روزنامه‌نگار حوزه فرهنگی اهل ایران بود. مجموعه فیلم‌های مستند تلویزیونیِ او درباره جنگ ایران و عراق با نام روایت فتح شناخته‌شده‌است. آن‌چه از آوینی در ذهن همه باقی‌مانده است صدای گرم او در روایت فتح است.

از اولین کارهای او در گروه جهاد می‌توان به مجموعه شش‌روز در ترکمن صحرا، سیل خوزستان و مجموعهٔ مستند خان‌گزیده‌ها اشاره کرد.

با پایان جنگ و در فاصله سال‌های پایان جنگ و تأسیس مؤسسه روایت فتح، آوینی فعالیت هنری- مطبوعاتی را تجربه کرد. او در این دوره به سینما، هنر، فرهنگ واحد جهانی و مواجهه آن با مسائل مختلف فکر می‌کرد. حاصل همه آن فکر کردن‌ها، تحقیق‌ها و مباحثات، نوشته‌هایی است که از او به جا مانده. تأملاتی در ماهیت سینما که در فصل‌نامه فارابی به چاپ رسید و بعد مقالاتی با عناوین جذابیت در سینما، آینه جادو، قاب تصویر، زبان سینما و… که از فروردین سال ۱۳۶۸ در ماهنامه سوره منتشر می‌شد. مجموعه این مقالات در کتاب آینه جادو که جلد اول از مجموعه مقالات و نقدهای سینمایی اوست جمع‌آوری شد.


نظرات کاربران

_MahdiGhafuri_
۱۴۰۰/۱۱/۰۳

#۴۱ "نقاشی برای نقاشی" پیش از این در کتاب "انفطار صورت" چاپ شده بود؛ در این کتاب تصاویر بیشتر و باکیفیت‌تری از نقاشی‌های مدرن قرار داده شده و تنها "یادداشت ناتمام" اول که پیرامون مفهوم تجرید است، برای اولین بار

- بیشتر
ya zeinab
۱۴۰۰/۰۴/۱۹

کتاب ثقیلی بود و فلسفی بود.اگرفلسفه نمیدونید بخونید چیزی متوجه نمیشید یک ایرادم این بود ک کتاب به شکل پی دی اف بود متاسفانه‌‌...

تسنيم
۱۴۰۰/۱۲/۲۳

کتابهای شهید رو در بی نهایت بگذارید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
بیان کلاسیک متضمن نگاه خاصی به طبیعت و یا واقعیت بوده است در عین استغراق در آن... و بنابراین، هرگز اندیشهٔ تغییر شکل طبیعت و یا خلق واقعیتی دیگر به ذهن نقاش خطور نمی‌کرده است. اما بیان جدید متضمن اِعراض از طبیعت و استغراق در خویشتن است و بنابراین، نقاشْ صورتی به اشیا می‌بخشد که با بیان انفعالات نفسانی او تناسب و هم‌خوانی بیش‌تری دارد. لازمهٔ اِعراض از طبیعت همین استغراق در خویشتن است. نقاش مدرن خود را نه دیگر همچون جزئی از طبیعت و واقعیت خارجی، بلکه خالق آن می‌بیند و این، بیش از هر چیز، ریشه در تعلیمات کانت دارد.
محمد نیک
نقطهٔ آغاز فلسفهٔ معاصر حیرتی است همراه با وحشت؛ حیرتِ موجودی اهل تعقل که ناگاه خود را در فضایی ناشناخته، رهاشده در میان زمین و آسمان بازمی‌یابد
محمد نیک
نقاشی نوین، چهره‌ای است عریان و بی‌نقاب از انسان نوین با همهٔ پیچیدگی‌هایش؛ و حتی با همهٔ جست‌وجوهای فلسفی‌اش که پُر است از حیرت و وحشت و سرگردانی و بی‌حاصلی، و حتی جنون.
محمد نیک
نقاشی نوین، چهره‌ای است عریان و بی‌نقاب از انسان نوین با همهٔ پیچیدگی‌هایش؛ و حتی با همهٔ جست‌وجوهای فلسفی‌اش که پُر است از حیرت و وحشت و سرگردانی و بی‌حاصلی، و حتی جنون.
محمد نیک

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۵,۱۰۰
تومان