دانلود و خرید کتاب شاکله‌ی الگوی امام و امت اندیشکده برهان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شاکله‌ی الگوی امام و امت اثر اندیشکده برهان

کتاب شاکله‌ی الگوی امام و امت

معرفی کتاب شاکله‌ی الگوی امام و امت

کتاب شاکله‌ی الگوی امام و امت را اندیشکده برهان منتشر کرده است. این کتاب تأملی در ابعاد نظام سیاسی ـ اجتماعی مبتنی بر امامت است. تحلیل‌های کتاب دقیق و با مطالعه است.

درباره کتاب شاکله‌ی الگوی امام و امت

از مباحث مهم نظری و به تبع آن، موضوع عملیاتی در حوزهٔ حاکمیت سیاسی در نظام اسلامی، نقش و کارویژهٔ متقابل رأس حاکمیت و مردم در ساختار قدرت سیاسی است. این امر از یک بُعد دارای مشابهت ظاهری با مبانی سیاسی‌اجتماعی مطرح در غرب تحت عنوان نظام‌های دمکراتیک یا دموکراسی‌های مردمی و مشارکتی است؛ اما مؤلفهٔ مهم در مدل حکومتی امام‌امت، به عنوان ساخت منحصربه‌فرد قدرت سیاسی، رابطهٔ متقابل بین امام و امت است. در مدل حکومتی امام‌امت، ساخت قدرت سیاسی ساختی دوجانبه است که یک سر آن امام قرار دارد که پایه‌های مشروعیتش مبتنی بر صلاحیت، حقانیت و کنترل و هدایت الهی و همچنین پذیرش و مقبولیت مردمی و نظارت و حمایت آنان است.

این کتاب این روش حکومتی را تحلیل می‌کند و اهمیت و ضرورت آن را بیان می‌کند.

خواندن کتاب شاکله‌ی الگوی امام و امت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب شاکله‌ی الگوی امام و امت

رابطهٔ مؤمنین با حاکمانشان، در طول تاریخ غالباً بر همان مدار پادشاه و رعیت دور می‌زده است. لذا تاریخ سرزمین‌های اسلامی نمی‌تواند آیینه‌ای از رابطهٔ پیشوایان و پیروان باشد. علاوه بر منابع دست اول اسلامی، مانند قرآن و احادیث اهل بیت (علیهم السلام)، یکی از راه‌های شناخت این رابطه به شکل درست آن، مرور اندیشه‌ها و عملکردهای شاگردان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) است.

امام خمینی (رحمت الله علیه) با بسط و تفصیل نظریهٔ فقهی ولایت فقیه و مهم‌تر از آن، اجرا و پیاده‌سازی آن در جامعه، گام مهمی در آشکارسازی محتوای رابطهٔ حقیقی پیشواپیرو در نظام اسلامی برداشتند. در حقیقت «اگر مرحوم وحید بهبهانی (قدس سره) توانست رابطهٔ فقیه و را از سطح محدث و مستمع بودن بالا ببرد و به سطح مرجع تقلید و مقلد برساند، امام راحل (رحمت الله علیه) با انقلاب فقهی و فرهنگی‌اش، آن را به اوج خود یعنی رابطهٔ امام و امت رساند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

حجم

۱۰۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

قیمت:
۸,۵۰۰
تومان