دانلود و خرید کتاب نقد و بررسی تاریخچه، تعالیم و تشکیلات بهائی فرانچسکو فیچیکیا ترجمه احمد پورمرور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقد و بررسی تاریخچه، تعالیم و تشکیلات بهائی اثر فرانچسکو فیچیکیا

کتاب نقد و بررسی تاریخچه، تعالیم و تشکیلات بهائی

معرفی کتاب نقد و بررسی تاریخچه، تعالیم و تشکیلات بهائی

نقد و بررسی تاریخچه، تعالیم و تشکیلات بهائی کتابی نوشته فرانچسکو فیچیکیا است که با ترجمه احمد پورمرور و حمید فرناق منتشر شده است.

درباره کتاب نقد و بررسی تاریخچه، تعالیم و تشکیلات بهائی

از جمله جریان‌هایی که در یکی دو سدهٔ اخیر برای به حاشیه راندن مفهوم مهدویت و واژگونی محتوایی آن به راه افتاد، جریان بهائیت است. شناخت مختصر تاریخچهٔ بهائیت و شکل‌گیری آن پیش‌نیاز شناخت اعتقادات این گروه و مقدمه‌ای برای بررسی مغایرت‌های آن با ادیان آسمانی است. همچنین پس از شناخت تاریخچهٔ این گروه، می‌توان به نقد و بررسی اعتقادات آنان و شناخت تضادهای درونی تعلیمات ایشان پرداخت.

کتاب حاضر، تنها به بررسی تاریخ پیدایش بهائیت و معرفی رهبران آن پرداخته است. علاقه‌مندان به نقد و بررسی عقاید بهائیت و مقایسه آن با تعالیم ادیان آسمانی به سایر آثار منتشر شده توسط این مرکز مراجعه کنند.

 اکثر مستندات این نوشتار مبتنی بر کتاب‌های معتبر بهائی است. 

خواندن کتاب نقد و بررسی تاریخچه، تعالیم و تشکیلات بهائی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به نقد و بررسی عقاید بهائیت و مقایسه آن با تعالیم ادیان آسمانی.

بخشی از کتاب نقد و بررسی تاریخچه، تعالیم و تشکیلات بهائی

در اوایل قرن سیزدهم هجری قمری، در پی ادعاهای آشکار و نهان شخصی به نام «شیخ‌احمد احسایی» (۱۱۳۲-۱۲۰۵ ش) مبنی بر داشتن الهامات قلبی و دریافت علوم از ائمهٔ معصومین (ع)، گروهی به نام «شیخیه» پدید آمد. هستهٔ اولیهٔ این گروه در میان طلاب و روحانیونی بود که در حلقهٔ درس شیخ احمد در کربلا شرکت داشتند. پس از شیخ احمد، جانشین او سیدکاظم رشتی (۱۱۷۶-۱۲۲۲ ش)، به ادعاهای شیخ آب و رنگ بیشتری داد و با تربیت شاگردان دامنهٔ نفوذ این گروه در میان شیعیان را توسعه داد. شیوهٔ نادرست فهم آیات و روایات، بزرگ‌نمایی و ایجاد تقدس نسبت به رهبران شیخی و پاره‌ای از علل اجتماعی از جمله ناامیدی مردم از شرایط ناهنجار جامعه و امید به برون آمدن دستی از غیب تا کاری بکند و وعده‌هایی که رهبران شیخیه به‌ویژه سید کاظم رشتی مبنی بر ظهور موعود و یادکرد از امام زمان (عج)، که عامل بسیار مؤثری در ایجاد روحیهٔ امید و آرزو در شیعیان بود بر جذابیت مکتب شیخیه می‌افزود و جذب هواداران ناآگاه و ساده‌دل از میان شیعیان مشتاق به ظهور مهدی (عج) را آسان می‌نمود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۶۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان