دانلود و خرید کتاب کنایه‌های گیلکی زهرا علیزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کنایه‌های گیلکی اثر زهرا علیزاده

کتاب کنایه‌های گیلکی

معرفی کتاب کنایه‌های گیلکی

کتاب کنایه‌های گیلکی، اثر زهرا علیزاده، گنجینه‌ای ارزشمند از کنایه‌های گیلکی و عباراتی بی‌نظیر است. کتاب کنایه‌های گیلکی تلاشی برای جلوگیری از فراموشی و نابودی این بخش از زبان است. 

درباره‌ی کتاب کنایه‌های گیلکی

ایران فرهنگی غنی دارد. در جای جای این کشور پهناور، زبان‌ها و گویش‌های مختلفی وجود دارند که هرکدام نمادی از یک فرهنگ و یک تمدن عالی هستند. به دلایل مختلف، مثلا رسمی شدن زبان معیار و یا دلایل دیگر، کم‌کم این زبان‌ها و فرهنگ‌ها فراموش می‌شوند. گنجینه‌ی عظیمی از واژگان، عبارات و غنای ادبی با فراموشی زبان‌ها و گویش‌های مختلف، نابود می‌شود. در این میان، کنایات مختلف نیز جز همان دسته هستند که امروزه به ورطه‌ی نابودی افتاده‌اند. 

زهرا علیزاده در کتاب کنایه‌های گیلکی، تمام کنایاتی را که در این زبان و گویش وجود داشته است، جمع‌آوری کرده است. در ابتدای کتاب کنایه‌های گیلکی، مقدمه‌ای می‌خوانیم که درباره‌ی این گویش و زبان توضیح می‌دهد و همچنین تعریفی از کنایه بیان می‌کند. سپس کنایه‌های گیلکی با معانی آن‌ها و همچنین تلفظ صحیح آمده است. 

کتاب کنایه‌های گیلکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب کنایه‌های گیلکی برای دوستداران بحث‌های زبان‌شناسی و علاقه‌مندان به زبان و گویش‌های محلی، کتابی خواندنی و منبعی عالی به شمار می‌رود. 

بخشی از کتاب کنایه‌های گیلکی

کنایه در لغت به معنی پوشیده سخن گفتن است و در اصطلاح، سخنی است کـه دارای دو معنی نزدیک و دور باشد که لازم و ملزوم یکدیگرند و گوینده چنان جمله را به کـار می‌برد که ذهن شنونده از معنی نزدیک به دور منتقل شـود . مـثلاً بگوینـد: پختـه خـوار؛ شخص تنبلی که از دسترنج آماده دیگران استفاده می‌کند و یا فلان‌ کس بنـد شمشـیرش دراز است؛ یعنی قامتش بلند است. یا پشت گوش او فراخ است؛ یعنی دیرجنب است و کمتر به گفته‌ها و وعده‌های خود عمل می‌کند، یا به گفتار دیگران چندان وقعی نمی‌گذارد و همچنین است، دست‌درازی، کنایه از تعدی و تجاوز و طمع‌کاری به مـال دیگـران و کوتاه‌دستی، کنایه از بی‌طمعی و یا بی‌عرضگی است. 

گفتنی است که تفاوت اندکی بین کنایه و مجاز وجود دارد. که در مجاز حضور قرین‌های منصرف کننده ذهن از معنای اصلی باعث می‌شود که شنونده به مراد ثانوی توجه کنـد و حقیقت در پرده گمنامی افکنده شود.

فهرست

  • یادداشت حوزه هنری 
  • پیش‌سخن 
  • کنایه چیست؟! 
  • کنایه‌های گیلکی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۶۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

حجم

۸۶۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

قیمت:
۱۱,۳۰۰
۵,۶۵۰
۵۰%
تومان