دانلود و خرید کتاب جنبه‌های زنانه کارل گوستاو یونگ ترجمه محمدرضا یاراحمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جنبه‌های زنانه

کتاب جنبه‌های زنانه، نوشته کارل گوستاو یونگ، پدر روان‌شناسی تحلیلی، درباره‌ی جنبه‌های زنانه روان و شخصیت انسان‌ها است. 

کتاب جنبه‌های زنانه را با ترجمه محمدرضا یاراحمدی، مجتبی کرمی و سعید گودرزی در اختیار دارید. 

درباره‌ی کتاب جنبه‌های زنانه

کارل گوستاو یونگ، که او را به عنوان پدر روان‌شناسی تحلیلی می‌شناسیم، مفاهیمی جدید را وارد علم روان‌شناسی کرده است. این مفاهیم که برگرفته از کهن‌الگوها هستند، به بخش‌های زنانه و مردانه‌ی وجود و شخصیت هر انسان می‌پردازند. بخش یا جنبه‌ها‌ی زنانه، شامل موضوعات مختلفی از جمله موضوعات درونی یا مسائل مرتبط با زناشویی، مادری و دوشیزگی می‌شود. در کتاب جنبه‌های زنانه با نظر کارل گوستاو یونگ درباره‌ی بخش زنانه‌ی وجود یا مادینه روان آشنا می‌شویم. کهن الگوهای مربوط مثل کهن الگوی مادر و البته مسالئل مرتبط به آن را بررسی می‌کنیم. با عقده مادری (عقده مادری پسربچه و دختر) آشنا می‌شویم و جنبه‌های مثبت آن را هم بررسی می‌کنیم. 

کتاب جنبه‌های زنانه علاوه بر این مطالب درخصوص سایه، جفت متقابل، مادینه روان و نرینه روان نیز توضیحات کاملی دارد. 

کتاب جنبه‌های زنانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به مباحث روان‌شناسی علاقه دارید، اگر دوست دارید با دیدگاه‌های یونگ درباره‌ی جنبه‌های زنانه و مردانه روان انسان آشنا بشوید، کتاب جنبه‌های زنانه به شما اطلاعات خوبی در این زمینه می‌دهد.

درباره‌ی کارل گوستاو یونگ

کارل گوستاو یونگ در سال ۱۸۷۵ متولد شد. او را به سبب فعالیت‌هایش در روانشناسی و ارائه نظریاتی تحت عنوان روان‌شناسی تحلیلی می‌شناسند. ابداع بسیاری از اصطلاحات روان‌شناسی مانند ناخودآگاه جمعی، سایه‌ها، پرسونا، عقده‌ها، آنیما و آنیموس، درونگرایی و برونگرایی از کارهای یونگ است. برخی معتقدند که هرچه فروید ناگفته گذاشته، یونگ تکمیل کرده‌است. کارل گوستاو یونگ در سال ۱۹۶۱ از دنیا رفت.

بخشی از کتاب جنبه‌های زنانه

مسیحیت رسمی، عناصر خاص عرفانی را در خود جای داد که خود را در پرستش زن نمایان کرد و توسط پرستش مریم مقدس جایگاهی برای اینگونه عناصر پیدا کرد. من نیایش لوررو را به عنوان نمونه‌ای از این روند همسان‌سازی انتخاب کرده‌ام که دقیقا به همان انداز همسان‌سازی پرستش زن جذاب است. همسان‌سازی این عناصر با نماد مسیحیت، کمال روانی مرد را در نطفه خفه کرد؛ چرا که روحش که قبلا در تصویر شهبانوی برگزیده بازتاب شده است، ویژگی خاص نمایان سازی خود را بخاطر این مجذوب شدگی از دست داده است. در نتیجه، زمانی که روح در پرستش همگانی سرکوب شد، هرگونه امکان تمایز فردی روح از دست می‌رود. قاعدتا چنین کمبودهایی عواقب ناخوشایندی به همراه دارد و در این مورد خیلی زود پیامدهای آن احساس می‌شود. از آنجایی که پیوند روحی با زن در ستایش جمعی مریم مقدس نشان داده شده بود، تصویر زن-ارزشی را از دست داد که حق همه انسان‌ها بود. این ارزش تنها از طریق انتخاب فردی می‌توانست نمایش طبیعی خود را پیدا کند و زمانی نمایش فردی ستایش زن جای خود رابه نمایش جمعی داد، این ارزش در ناخودآگاه قرار گرفت. تصویر زن در ناخودآگاه نیرویی دریافت کرد که قالب‌های کهنه و کودکانه را فعال کرد. 

از آنجایی که تمام محتویات ناخودآگاه، پس از فعال شدن توسط شهوت جنسی تفکیک می‌شود، معطوف به اشیای خارجی می‌شوند. زن با دیو مقایسه می‌شود. زن دیگر نه به‌عنوان معشوقه، بلکه به‌عنوان آزاردهنده یا جادوگر نمایان می‌شود. پیامد افزایش مریم‌پرستی تعقیب و محاکمه جادوگران بود. همان لکه ننگ پاک نشدنی در اواخر قرون وسطی. 

فهرست

  • ستایش زن و ستایش روح 
  • چالش عشقی یک دانشجو 
  • ازدواج: رابطه روانشناختی 
  • زن دراروپا 
  • مادینه روان ونرینه روان
  • درباب مفهوم کهن الگو 
  • کهن الگوی مادر 
  • عقده مادری
  • جنبه‌های مثبت عقده مادری
  • نتیجه‌گیری
  • سایه و جفت متقابل


معرفی نویسنده
عکس کارل گوستاو  یونگ
کارل گوستاو یونگ

کارل یونگ، با نام کامل کارل گوستاو یونگ (زاده‌ی ۲۶ جولای ۱۸۷۵، کسویل، سوئیس – درگذشته در ۶ ژوئن ۱۹۶۱، کوسناخت، سوئیس)، روان‌شناس و روان‌پزشک سوئیسی بود که روان‌شناسی تحلیلی را پایه‌گذاری کرد. یونگ مفاهیم شخصیت برونگرا و درونگرا، کهن‌الگوها و ناخودآگاه جمعی را نیز مطرح کرد و توسعه داد. آثار یونگ در عرصه‌های روان‌پزشکی، مطالعات دینی، ادبیات و زمینه‌های مرتبط با آن‌ها، در سراسر جهان تأثیرگذار بوده است.

نظرات کاربران

z.ch
۱۳۹۹/۰۷/۲۰

کارل یونگ یکی از محققان روانشناسان و پژوهشگران بزرگ دنیا در زمینه انسان شناسی و مسائل و چالش های مربوط به روح و ضمیر ناخوداگاه و ناخوداگاه جمعی است. ایشان در زمینه زن و مرد جنبه های مختلف شخصیت و

- بیشتر
Nootoo
۱۴۰۰/۰۲/۱۴

من سالهاست که کتابهای یونگ رو میخونم و یادم نمیاد تا حالا هیچکدوم از کتاباش انقدر غیرقابل فهم بوده باشه، کاش مترجمین گرامی به این نکته توجه‌ میکردن که در مباحث علمی نیازی نیست که تک تک واژه ها و

- بیشتر
zhale
۱۳۹۹/۰۸/۱۸

کتاب بسیار محتوای جالبی داشت. لطفا از کارای یونگ بیشتر بگذارید

Benjamin
۱۴۰۱/۱۲/۲۵

اگر با ادبیات و سخنان سنگین این نابغه‌ی بزرگ آشنایی دارین حتما بخونید.

66shine
۱۳۹۹/۰۶/۱۲

واقعیتش من اصلا متوجه نشدم. بنظر میومد در مورد کهن الگو ها صحبت میکنه ولی اصلا قابل فهم نبود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان